Alla kommentarer avAjaxSwan

Brawl in Cell Block 992018-11-05
Brutal.

Venom2018-10-16
Nja, medioker. Cgi-fighten på slutet är fruktansvärd. Det bästa i filmen är samspelet mellan Brock och symbioten. 3:a (5/10)

Avengers: Infinity War2018-04-26
Magiskt. Episkt. Underbart. Vill. Bara. Ha. Mer. 5:a (10/10)

Spider-Man: Homecoming2017-07-07
Tom Holland är perfekt som Spider-Man, high school-aspekten funkar klockrent, keaton är grym som Vulture och filmen var välbalanserad med mycket humor och skön action. Kunde dock spelat lite mer på drama + att Spider-Man kunde få använda sig mer av akrobatik ock styrka i fightingscenerna, istället för detta ständiga nätkastande. Mäktigt att dom återskapat en av mina favvoscener från serierna i "fastnat-scenen"! Allt som allt en bra och värdig del av MCU, och jag ser fram emot att följa Peter Parkers resa mot vuxenlivet. 4:a (7/10)

Masterminds2017-07-02
Halvhysterisk "baserad på sann historia-komedi" som funkar riktigt bra! 4:a (7/10)

Monsters: Dark Continent2017-07-02
Rent stämningsmässigt ganska lik ettan, men annars har dom inte mycket gemensamt. Spretar väl mycket och man får inte grepp om den. Fint hantverk, men fängslar inte. Knappt godkänd. 3:a (5/10)

Suicide Squad2017-07-02
Lever väl upp till sitt rykte. Gillar inte Letos Joker. Kinnaman och Robbie är bäst. Sen själva upplägget; "Vi måste ha några som skyddar oss mot en ond Superman"..., fan det här gänget är ju ingenting, bara Killer Croc och el diablo som har några krafter att prata om, Boomerang och Deadshot är bara nån form av prickskyttar och Harley bara en "experthuligan", vad fan ska dom göra liksom? Och är det inte pinsamt när man tar in en medlem av indianskt ursprung, Slipknot, och inte ens bemödar sig med att ge honom en backstory bara för att dom ska dumpa honom efter några minuter...? Och fiendens krafter gör ju att hon borde sopat iväg dessa losers på nolltid. Och Agent Waller som går runt med sån jävla badass-attityd, va fan ta detonatorn ifrån henne och släng kärringen genom fönstret! Nä, inkonsekvent och meningslös sörja. 2:a (4/10)

Horrible Bosses 22017-05-31
Som ettan. Smårolig med bra tempo. Trea (6/10).

Fury2017-05-31
Starkt, våldsamt stridsvagnsdrama. Bortsett från den standardrookiekaraktären, så är stridsvagnsbesättningen oerhört välcastad och välspelad. Spännande. Fyra (8/10)

American Hustle2017-05-31
Nja, hade kanske för höga förväntningar och var lite för trött, men filmen nådde inte alls den standard som jag trodde att den skulle uppnå. Visst, den är välspelad, hyfsat orginell, innehåller en hel del komik, men det lyfter ändå inte riktigt. Stark trea, inte mer. (6/10)

The Magnificent Seven2017-05-31
Nja, en remake som verkligen bara upprepar förlagorna. Någorlunda underhållande, visst, men saknar hjärta och emotionellt engagemang. Trea. (5/10).

En man som heter Ove2017-05-31
Förvånansvärt mycket klyschor för att vara så omtalad, men ändå förvånansvärt bra för att vara så clichèfylld! stark fyra! (8/10)

Triple 92017-05-09
Någorlunda ovanlig habil actionthriller. Grymma skådisar. Knapp fyra. 4:a (7/10)

Sisters2017-05-09
Klart godkänd komedi i sexsnack/vulgär-genren. Båda huvudrollsinnehavarna är riktigt bra! stark trea! 3:a (6/10)

Non-Stop2017-05-09
Mer än godkänd stabil standard action/spänning. 3:a (6/10)

Guardians of the Galaxy Vol. 22017-05-09
Fantastisk uppföljare. Fortfarande stort spektakel, men ändå massor av relationsfördjupande. Otroligt starkt att filmen har så många huvudkaraktärer, och ändå känner man att alla karaktärer får tillräckligt med tid. Oförutsägbar, emotionell, actionstinn och väldigt rolig! 5:a (9/10)

Djungelboken2017-04-14
Snyggt gjord, men inget nytt under solen. 3:a (6/10)

Den amerikanska reportern2017-04-14
Gillade denna! En buffe med lite av allt; drama, action, romans och komedi. Mest komedi. Stark cast, stark story, starkt utförd, stark fyra! 4:a (8/10)

Kong: Skull Island2017-03-16
Popcornfilm i bästa mening! Hade velat ha mer djup, och Tom och Brie är oförskämt underanvända här, men det är välgjort och underhållande, så en svag fyra blir det. Främst kanske för att filmen känns som en homage till Aliens, kan spåra många karaktärsdrag och drag från den. 4:à (7/10)

Logan: The Wolverine2017-03-10
Äntligen, en Wolverine-film som visar karaktären som han verkligen är! Detta var verkligen en svansång som heter duga. Starka actionscener blandas upp med gripande drama, casten är otroligt bra, speciellt de tre huvudkaraktärerna, och filmen håller verkligen inte igen i svängarna. Om nån serietidnings-film ska bryta sig in på Oscars, så är det nog denna. Stark, stark filmupplevelse! 5:a (9/10)

Allegiant2017-02-08
Kanske något ologisk och väl tillrättalagd, men bra tempo och spännande att få se "världen utanför". 3:a (6/10)

The Hunger Games: Mockingjay - Part 22017-02-02
Fick känslan av att jag kollade på ett TV-avsnitt. Hyfsat välgjort osv, men för segt och för förutsägbart + att vissa saker aldrig förklaras riktigt. 3:a (6/10)

The Hunger Games: Mockingjay - Part 12017-02-02

Eddie the Eagle2017-02-01
Helt ok, även om jag hade högre förväntningar. Intressant och värmande historia, men ingen skrattfest. 3:a (6/10)

Zoolander 22017-02-01
Samma skruvade komedi som den första filmen. Stiller och Wilson är det som ger filmen godkänt, trots meningslös story. Även alla cameos livar upp. 3:a (5/10)

Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows2017-02-01
Samma skit som ettan... 2:a (4710)

Ride Along 22017-02-01
Stabil standardaction/komedi med Ken Jeong och Olivia Munn som extra pluss. 3:a (6/10)

The Huntsman: Winter's War2017-01-23
Som den första. Helt ok, men jag tycker att båda filmerna har lite problem med tonen, det varierar från mörker till väldigt komiskt och jag tycker att man inte borde ha riktigt det spektrat. Bra äventyrsmatinè dock. 3:a (5/10)

Blood Father2017-01-23
Klassisk, men enkelspårig "människor på flykt"-film, men den levererar ändå på alla dom rätta ställena. 4:a (7/10)

Jane Got a Gun2017-01-23
Skön klassisk western. Stabilt hantverk och storyn är någorlunda orginell. Kanske något väl tillrättalagt slut, men en bra film hur som helst! 4:a (7/10)

Nästa sida »