Alla kommentarer avAkala

Passengers2017-06-04
Rätt underhållande men sjukt upplägg att göra romantiskt drama av den storyn på det viset. Ungefär som om man hade gjort romantisk komedi av Norrmalmstorgsdramat och Stockholmssyndromet.

Cloud Atlas2015-11-22
Jag vet inte riktigt vad jag just såg, men det var bitvis rätt underhållande.

Take This Waltz2015-06-03
Svag trea.

Frances Ha2015-04-26
Ja!

Darling2015-04-12
Delarna med Segerström är en femma, de gör direkt ont att se.

Svenskjävel2015-03-30
Jag trodde att det skulle handla mer om svenska migrantarbetare i Norge. Det här relationsdramat var inte så jättespännande.

Seeking a Friend for the End of the World2015-02-01
Fullständigt omöjlig att tro på, och då pratar jag inte om biten om jordens undergång. Det borde göras fler sci fi-apolkalyps-romcoms, till och med med ungefär den här storyn, men den här borde inte ha gjorts alls.

Mommy2015-01-18
Sämre och mer tillskruvad version av Jag dödade min mamma. Bra skådespelare, engagerande historia, men jag ser inte vitsen med den påhittade lagen från framtiden.

I Origins2014-10-02
Spännande tema, mest bara ett drama och inte mycket till SF. Engagerande men blev lite långrandig på slutet och kunde nog komprimerats lite.

Contagion2014-10-02
Den är egentligen en 3a men får ett extrapoäng för speculative fiction-ämnet.

Broken Flowers2014-09-08
Såg om den för ett par dagar sedan utan att någonstans i filmen känna igen att jag hade sett den förut. Skulle nog snarare sätta en tvåa på den nu.

My Week with Marilyn2014-08-31
Svag trea. Se en film med Monroe istället.

Still Life2014-07-30
Stark fyra förutom slutet som var lite av en besvikelse även om jag förstår poängen med det.

Känn ingen sorg2014-07-24
Tjatigt och krystat.

Jane Eyre2014-01-12
Med tanke på hur bra boken är hade jag förväntat mig att den skulle vara bättre än en trea, men det kanske var just det som gjorde att den inte kunde leva upp till förväntningarna.

First Blood2014-01-06
Förvånansvärt intressant tema om hans krigstrauma, förvånansvärt tråkig action, grand finale från första början gör att det som borde vara spännande bara blir tjatigt.

Du gör mig galen!2014-01-05
Den svenska titeln måste vara årets sämsta i förhållande till hur bra filmen är.

Hobbit: Smaugs ödemark2014-01-04
En fyra är väl egentligen ett överbetyg men det är ju ändå Tolkienmys.

Down with Love2013-03-24
Pluspoäng för Werner von Braun-referensen.

The Men Who Stare at Goats 2010-03-12
Silence of the goats

Che - Gerillaledaren2009-07-10
Affischen är mer dramatisk än filmen. Även om det blir aningen långrandigt som film betraktat ger tristessen kanske en mer realistisk bild av krig än vissa mer glamouriserande krigsfilmer. Che däremot kunde inte framställts som en justare snubbe.

Gomorra2009-06-29
Äntligen en maffiafilm som inte förhärligar maffian.

De osynliga2009-06-27
Intressanta teman, både om skuld och om tro, bra skådespelare i flerdimensionella karaktärer. Riskerar att bli lite melodramatisk i början men det tar sig.

Änglar och demoner2009-06-27
Mer underhållande än väntat, med alla ledtrådar och vändningar, även om vissa saker blir väl uppenbara (och är de inte det så ger de oss en övertydlig förklaring).

Ingmar Bergman - 3 dokumentärer om film, teater, Fårö och livet av Marie Nyreröd 2007-08-16
Intressant för att Bergman pratar på om det mesta, irriterande när Nyreröd fnittrar inställsamt.

Open Your Eyes2007-07-09
Skulle inte den här vara bättre än vanilla sky?

Children of Men2007-05-07
Vilket otroligt platt och tråkigt slut, drar nästan ner den till en trea.

Min granne Totoro2007-04-01
Gullig, men i positiv bemärkelse.

Babel2007-01-20
Historierna hänger ihop på ett osökt vis, men tar ändå fokus från varandra vilket gör att de blir mindre gripande. _Mycket_ bättre än Crash, och nära en femma.

The Fountain2006-11-29
Ojoj, vilken besvikelse.