Alla kommentarer avAlmgren

Midnight Special2017-09-16
Intressant mycket tack vare bra dramaturgi. Välspelat och snyggt filmat. En bra film.

Mechanic: Resurrection2017-09-16
Mer Hitman än Hitman-filmen.

Arthur och julklappsrushen2016-12-01
Knäpp och oväntad humor, men vissa karaktärer känns lobotomerade.

Mysteriet Ragnarök2016-11-19
Första halvan höll riktigt hög klass och var både spännande och intressant, men tyvärr gick det sedan ner sig rejält med kolsvarta scener där man inte ser ett dugg och diverse skräckfilmsdumheter. Pål Sverre Hagen räddar filmen ändå till svagast möjliga trea, då han precis som i Kon-Tiki gör en fantastiskt bra rollprestation. Barnen är emellertid också överraskande bra på att spela och känns för det mesta trovärdiga.

Ghostbusters2016-11-04
Ibland faller skämten platt, och karaktärerna är stundtals jobbigt stereotypa - men; dialogen är rapp och skickligt levererad av framförallt Wiig och McKinnon och för det mesta är det riktigt roligt. Tjejerna är både coolare och mer sympatiska än grabbgänget, och personkemin funkar även om Jones tyvärr känns mer som en karikatyr än de övriga. Sköna referenser till originalet och en hyfsad handling. Betydligt bättre än väntat med tanke på det mottagande den fick, och något bättre än originalet, som man dock måste ha sett för att till fullo uppskatta denna.

Like Crazy2016-11-02
En annorlunda variant på romcom, som levererar det den försöker med, men som också har lite problem med att sälja det. Slutet var dock något utöver det vanliga och fick nästan upp betyget till en fyra.

Warcraft: The Beginning2016-10-30
Överraskande välgjort och med en engagerande och intressant historia. En ren njutning att se för en gammal Warcraft-spelare.

10 Cloverfield Lane2016-10-30
En spännande och något frustrerande film med bra skådespeleri, som dock hade varit ännu bättre utan den ytterst tunna kopplingen till Cloverfield.

Creed - The Legacy of Rocky2016-10-30
Bra men samtidigt en besvikelse. De generiska träningsscenerna kunde ha klippts ned och gett utrymme för att utveckla någon av de många dramatrådar man drar fram och aldrig avslutar.

A Man Apart2016-09-09
Tunn film med tröttsamt manus. Ganska ofta känns det som en musikvideo från 90-talet.

Nu eller aldrig2016-09-09
Förjävlig.

3 Days to Kill2016-09-09
Bessons briljans lyser igenom emellanåt och filmen är faktiskt riktigt bra i vissa drama- och humorbitar. Actionsekvenserna känns hyfsat vettiga och Costner funkar bra.

Young Ones2016-09-09
Irriterande handling och alldeles för platt för ett så långsamt tempo.

Huvudjägarna2016-09-09
Ganska bra, men jag har svårt att bry mig om huvudpersonen och i slutändan blir jag bara trött på hela grejen.

London Has Fallen2016-09-09
Häftiga actionsekvenser men i övrigt stenkorkat.

Everest2016-09-09
Snygg och ganska intressant, men allt sker på distans och karaktärerna får inget djup.

Closer2016-09-08
Jobbig.

Ben-Hur2016-09-08
En oväntat gedigen film med bra skådespelarinsatser, snyggt foto och miljöer och stundtals imponerande effekter. En fullgod modern tolkning av denna historia, som på många sätt är bättre än klassikern från 1959.

Gods of Egypt2016-09-04
Intressant och bitvis rolig, men handlingen är i tunnaste laget.

Concussion2016-08-27
Välspelad, med bra naturlig dialog. Hade väntat mig någonting i stil med Regarding Henry angående hjärnskakningen, men den tjänade till absolut ingenting, förutom att vara en kass öppningsscen. Några enstaka bitar sticker ut som väldigt bra, men överlag är det en intressant historia som blir väldigt endimensionell och intetsägande när den enda konflikten i filmen är de egna känslorna hos huvudpersonen, som vi aldrig lär känna på djupet.

Spotlight2016-08-16
Välskriven, snygg och välspelad. Några stilistiska missar förhindrar femman.

Hardcore2016-08-16
Tekniskt imponerande, men tyvärr har man mängder av synliga klipp när det istället kunde ha blivit riktigt coolt med en enda sammanhängande tagning. Filmen hade behövt ta sig själv på större allvar för att bli engagerande och tyvärr fortsätter Sharlto Copley sin trend med att ta ut svängarna till karikatyrnivåer - i den här filmen värre än någonsin och med mycket hjälp från regissören. Det var dok underhållande och bitvis riktigt bra humor, i klass med Crank, så vid en omtitt då man vet vad man ska vänta sig kan den nog kännas bättre.

Mr. Right2016-08-16
Börjar väldigt dåligt men när Rockwells och Kendricks karaktärer träffas blir det bättre och bättre och till slut känns hela filmen både bra och rolig.

One Missed Call2016-07-20
Smårolig och med en del bra skådespeleri, men handlingen blir mest onödigt invecklad mot slutet.

Spy Kids2016-07-20
Totalt värdelöst

Kärlek på menyn2016-07-10
En film ingen blir mätt av. Vissa bra scener och en del bra skådespeleri finns, men handlingen är nästan helt utan konflikter och de kommer med ett enkelt, förutsägbart och tråkigt slut just som man tror att nåt ska hända.

Hush2016-07-04
Intressant och välgjort med det döva perspektivet, bitvis frustrerande men framförallt spännande. Se den!

Just Before I Go2016-07-01
Väldigt bra drama men tyvärr blir humorn för mycket och slutet för dåligt.

Joy2016-05-29
Lawrence spelar bra, men historien är alldeles för långsamt berättad och tänder aldrig till på riktigt.

Hyena Road2016-05-29
Bra utförande men ganska händelselöst.

Nästa sida »