Alla kommentarer avAmyTatti

Star Trek IV: Resan hem2017-01-15
Vilken fånig historia! Kulturkrockarna var det bästa med filmen, kunde varit mer sånt.

Allegiant2016-09-01
Bättre än insurgent men sämre än den första. Spännande intrig och svängningar. Lite mer greppbar än tvåan. Jag gillade identitetssökandet i divergent, inget av det är kvar i de efterföljande filmerna, vilket jag tycker är synd.

Djungelboken2016-08-28
Historien känns igen och är spännande och engagerande. Övertygande animationer. Men jag tycker det är synd att musiken använts så oregelbundet. Min åsikt är att antingen används all musik så som i den tecknade eller så används all musik fast arrangeras om så det passar i filmen alternativt att skippa den kända musiken helt och hållet. Det här är nåt mellanting som gjorts för att publiken kanske förväntar sig det. Det störde mig.

Happy Gilmore2016-08-12
Nej, detta duger inte. Är inget fan av aggressivitet-humor. Blir bara löjligt och meningslöst för mig.

Point Break2016-08-12
Nej, nej, nej. Har äntligen sett denna och förväntade mig något mer komplicerat än våld och en snygg tjej som motiverar huvudkaraktären. Det hade kunnat bli så bra men så blir det precis som alla dessa dålig actionfilmer där våld är coolt och kvinnor är passiva offer. Blä!

Next2016-08-12
Kluven mellan tvåa och trea. Det är en intressant film med en intressant idé. Men gillar inte riktigt att inte veta vad som händer och vad som inte händer. Ovanligt slut, vet fortfarande inte om jag gillar det. Men ännu en film med en kvinnlig karaktär som bara är med som utsmyckning och motivation, sånt är jag allergisk mot.

Warcraft: The Beginning2016-08-12
Jag kan inget om dataspelet och ingen förförståelse för den världen men jag tyckte det var en spännande och engagerade film. Karaktärerna var levande och komplexa. Förväntade mig inte det. Dock var det vissa saker jag inte förstod som hade med magin att göra, tycker inte om när jag inte förstår, men kan också ha med att jag blev distraherad av en skrikande unge, så kanske inte var filmens fel.

The Last Airbender2016-08-12
Egentligen inte så illa som jag trodde. Men skådespelarna gör dåliga tolkningar och så uppenbart att det skulle komma en fortsättning och när det inte gör det blir det bara totalt meningslöst. Varför göra en film på det sättet när det inte är säkert att det blir en fortsättning?

The Angry Birds Movie2016-08-12
Den hade sina roliga poänger men som helhet tyckte jag det var lite uddlöst, flera karaktärer var för tråkiga.

The Wolverine2016-08-01
Har väldigt lite med x-men att göra vilket var en stor besvikelse och då tycker jag filmen blir ganska meningslös. För så jättebra är den inte.

Team Hot Wheels: En supercool start2016-08-01
Åh så tråkig. Med ett antiklimax.

Grace of Monaco2016-07-26
Jag tyckte det var en klassisk berättelse om att bestämma sig för hur en vill ha sitt liv. Jag gillar sådana. Men det är svårt att inte tänka på om det verkligen var så här, visst står det att filmen är en fiktion men det är ju ändå verkliga personer som porträtteras. Jag tyckte dock att försöket till en snygg början och ett snyggt slut faller platt, förstår inte alls poängen med det, blir bara tramsigt.

The Librarian: Quest for the Spear2016-07-18
Svag tvåa, den gick iallafall att ta sig igenom, vilket inte är något bra betyg. Fånig film på alla sätt. Men det var roligt att se Bob Newhart, så det kanske höjde filmen över "värdelös".

Fredsmäklaren2016-07-18
Funkar som underhållning men tillför inget nytt.

Zootropolis2016-05-31
Jag tycker att detta är en fin film om vänskap, att göra fel och säga förlåt. Dessutom är den rolig. Jag tycker det är en film i tiden, om fördomar, som vi alla har, till och med en öppensinnad kanin.

Legenden om Bagger Vance2016-05-21
Trivsam film. Störs av vissa detaljer. Men gillar det nästan mytiska/mystiska med Bagger Vance. Hade önskat den var mer drama än sensation.

Captain America: Civil War2016-05-03
Jag tyckte filmen överlag fungerade bra. Den var spännande och tog tag i ett ämne som alltid stört mig, nämligen att superhjältarna i sina spektakulära räddningsaktioner också tar onödigt många liv. Men flera detaljer i filmens handling förvirrar mig, bland annat varför vilka superhjältar har valt den sida, de står på, det finns ingen logik där som följer hjältarnas karaktärer. Det funderade jag på hela filmen igenom. Och ja, som jag läste i en recension, tillslut blir en trött på att de slåss mot varandra.

John Carter2016-05-03
Funkar som underhållning i brist på annat men den lämnar inget bestående intryck. Jag minns den knappt.

Bambi2016-04-01
När filmen når en avgörande händelse i huvudkaraktärens liv så "spolas" handlingen fram ett år. Lite snopet och inte alls hur Disney hanterar dessa händelser nuförtiden. Jag hann ju inte ens gråta innan storyn fortsatte i sin munterhet. Men en fin film ändå.

The Danish Girl2016-04-01
Jag förstår att denna film har kvalitet. Det är mycket bra prestationer av Redmayne och Vikander. Det är en gripande historia. Det är en snyggt gjord film, med dess miljöer och detaljer. Jag är bara trött på att den här typen av filmteman nästan alltid slutar på liknande sätt. Men kanske kommer vi dit också till slut. Jag minns brytpunkten då filmer med homosexuella huvudpersoner kunde sluta i annat än sorg.

Föräldraskap2016-03-15
Charmig film om stora och små problem. Tror jag uppskattar den mer sedan jag själv blev förälder.

Beetlejuice2016-02-20
Jag vill tycka bättre om den här för att min man så entusiastisk och ville jag skulle se den. Men det finns verkligen inget med filmen som jag gillar.

Lilo & Stitch2016-02-18
Jag hade låga förväntningar, men fann filmen hjärtlig och rörande och jag gillar sådana filmer. Jag vet inte om Disney någonsin haft en kvinnlig huvudroll i en film som inte handlar om romantisk kärlek, bara det ger filmen en extra boost.

Hotell Transylvanien 22016-02-15
Inte lika bra som första, gick att se på men tycker slutet är lite "fel". Stundvis kul.

Star Wars: The Force Awakens2016-02-15
Jag var så förbluffad över att filmen kunde infria mina förväntningar, jag antog att jag skulle bli minst en aning besviken, men inte alls! Den andas luft från de tidigaste filmerna och skapar något nytt av det samtidigt som en känner igen sig. Det är en bra balans. Och den frågan som en ställer sig genom hela filmen och som lett till många intressanta spekulationer: Vem är Reys familj? Jag älskar det!

Den gode dinosaurien2016-02-15
Jag tycker det är en fin film, väldigt tragisk och sorglig på många sätt men rörande.

Rush2016-02-15
Tycker det är en bra historia. Den har det mesta av spänning, humor och bra berättartempo.

I Hate Valentine's Day2016-02-15
Jag sätter en tvåa för den hade sina stunder i utkanterna men huvudhistorien är bara för konstig. Fem-dejt-regeln är för osannolik och vem fan skulle gå med på det. Intressant att det är en kvinna som är relationsrädd, det brukar ofta porträtteras som ett manligt drag, men det räddar ju inte den här filmen.

Kära passagerare2016-02-15
Jag vet inte om den förtjänar en trea, för att vara Almodovar är den blek, men kanske fortfarande bra. Jag har svårt att bestämma mig. Kanske blev den för instängd i ett flygplan, det är svårt att ta ut svängarna. Filmen har ju Almodovars ton och charm men handlar egentligen inte om något.

Björnbröder2016-02-15
Jag gillar idén med filmen och det tragiska i berättelsen, med människor och djur som fiender. Sen blir jag lite trött på det här talet om att "bli man" och idén att hämnas, det känns inte modernt. En annan sak är ju det tveksamma i vad Kenai gjort och hur Koda förlåter honom. Det är det jag funderar på efter filmen: Är det trovärdigt, hade en förlåtit honom för det? Jag är tveksam som sagt.

Nästa sida »