Alla kommentarer avAnaythea

Rambo: Last Blood2020-07-06
30 minuter av rambo och 1h 10m jag aldrig får tillbaka.

Rambo: Last Blood2020-07-06
Om man har ett bra koncept i de tre första filmerna, varför vill man förstöra genom att göra den lika utvattnad och meningslös som vilken dussinproducerad action/drama-rulle som helst? Vad som gjorde Rambo speciellt var att den serien /inte/ kändes dussinproducerad.

Fast & Furious 82020-05-28
Det enda man vill är att Cypher ska dö. Det är enda syftet med filmen. Så gör hon inte det. Största besvikelsen i mitt liv.

Replicas2019-09-17
Det är ofantligt konstigt att Keanu gick med på att agera med ett så ofantligt dåligt manus. Alla förutsättningar fanns där för att filmen skulle bli bra, förutom manus och på grund av detta - också ofantligt dåligt skådespeleri när ingen av dem tar den seriöst.

I Feel Pretty2018-07-26
Är tanken att vi ska tycka det är sevärt att Schumer går runt i en psykos större delen av filmen? Brukar tycka om hennes komedi men denna träffar inte målet. Hade den varit mer som Shallow Hal och mindre som Gökboet så hade det passat bättre.

Star Wars: The Last Jedi2018-03-25
Manuset håller inte. Alla beter sig som emos, kanske möjligtvis intressant för tittare i högstadieåldern, men förhoppningsvis inte för de flesta vuxna människor. Dynamiken och magin är borta, elementen i storyn håller inte och konflikterna är artificiella. En av fåtalet filmer som lyckas passera en etta och gå in i ett negativt spektrum i dess provokation av avsky.

Star Wars: The Force Awakens2018-03-17
Kapitalistisk dynga! Anspelningar på nostalgisk sentamentalitet om och om igen. Denna filmen bringar inget nytt under solen och jag skulle aldrig sett den. Finns noll sympati för karaktärerna eftersom varenda en är bleka kopior av ett sedan länge dött visionärt original, och J.J Abrams kan ta sig i brasan för att han förstört både Star Trek och Star Wars genom att hängett sig åt filmbolagens vinsthets snarare än åt kvalitetsmässigt filmskapande. SKRÄP.

Jumanji: Welcome to the Jungle2018-03-13
Manuset är riktigt skräp.

The Open House2018-01-22
Den har ingen poäng. Och man får inte se antagonisten trots att huvudkaraktärerna gör det. Bara missar och klyschor överrallt, och soundtracket tillämpas fel. En av de mest otillfridställande skräckisar jag sett.

The Babysitter2017-10-14
Klaga lagom, filmen är innovativ, skitrolig och har ett otroligt manus. Bra skådespelarinsatser, och trots att vissa scener känns riktigt långsökta så har filmen en charm som livar upp lördagskvällen rejält.

Audition2017-09-04
Långsamt tempo. Tråkig dramafilm.

I Saw the Devil2017-09-04
Sökte efter skräckis och hittade denna. Inte skräck. Antagonisten har inget syfte. Inte läskig alls.

CHiPs2017-06-16
Lättsam rulle med några riktigt värda ögonblick.

Guardians of the Galaxy2017-06-14
Helt OK som ett första försök, men tvåan trumfar den alla gånger. Då måste man givetvis se denna först för att fatta allt.

Skönheten och odjuret2017-06-14
Bättre än originalet. De har klämt in extra story och väver ut odjurets karaktär mycket bättre här. Att de blir förälskade känns rimligare då.

A Cure for Wellness2017-06-14
Småcreepy men långsam i tempot. Ingen scen är riktigt läskig. Alla trådar hänger inte riktigt ihop och offras för att göra ett svulstigare avslut.

Central Intelligence2017-06-14
Hart skriker och har så irriterande repliker att man skäms. The Rock gör en intressant roll men förutom det så är storyn något osammanhängande och kanske passar sig till lättsammare publik.

Paranormal Activity 42017-06-14
Riktigt, riktigt usel. De centrerar allt det läskiga till ungen. Slutet är bedrövligt och over-the-top. Filmen förlorar all trovärdighet och det är uppenbart att konceptet numer är en dussinproduktion snarare än en kvalitativ vision.

Paranormal Activity 32017-06-14
FIlmerna blir lite sämre för varje uppföljare. I den här är slutet riktigt överdrivet.

Paranormal Activity 22017-06-14
Pappan är en överdriven egoistisk idiot.

Paranormal Activity2017-06-14
Helt OK för att vara så lågbudget. Det räcker med att bara se den, uppföljarna fångar inte mystiken på samma sätt.

Så som i himmelen2017-05-31
Det måste finnas någon gräns till hur mycket överdramatik man kan trycka in i en film utan att den blir pinsam dynga och manuset till denna film överträffar den gränsen med råge. Finns ingen karaktär som inte beter sig som en hormonstinn 13-åring. Den värsta typen av svensk film, låt inte detta vara normen.

Guardians of the Galaxy Vol. 22017-05-05
Perfektionen sprudlar.

Horns2017-04-13
Sjukt bra, vitsig med bra skådespel. Scener som man inte typiskt ser i film. Bra filmat med bra effekter. Uppfriskande att se folk vara så brutalt, besatt ärliga.

Sausage Party2016-10-30
Filmbranschen har nått nirvana med den här filmen. Den gör något helt unik. Garvade konstant.

Spring2016-02-03
Nja, slutade för snabbt och för luddigt.

A Walk in the Woods2016-02-02
Mysig film som fick igång vandringslusten.

It Follows2016-01-19
Riktigt bedrövligt tråkig, fanns liksom inget engagemang i någon del av filmen över huvud taget. Billig. För långa, tysta, spänningsmusikfyllda scener som tar plats så att de slipper betala för dyrare underhållning.

The Visit2016-01-18
Shyamalan's bästa hittils, och då har jag inte tyckt om de tidigare. Filmen har ett underbart djup och syskonens insats i denna film är underbart trovärdig. Riktigt bra agerande. Detta är en unik skräckfilm med ett djup som sällan utforskas i denna genre.

We Are Still Here2016-01-18
Billig, spökena är inte läskiga utan bara grymma. Trovärdigheten sjunker alltefter filmen går. Skådisarna engagerar inte. Kolla The Visit istället så får ni er lite djup.

Nästa sida »