Alla kommentarer avAndrezhp

Before Midnight2017-10-12
Så Var det dags för den sista filmen i den fantastiska trilogi, Tyvärr så lever inte riktigt Before midnight upp till den höga standarden som de två första filmerna. Dialogen, flytet och handlingen är bara inte lika bra som de två första, Bilscenen är förvisso imponerande och snygg, men dialogen är inte alls intressant. De sista 30 minutrarna sitter jag förvisso med uppspärrade ögon, men efter att jag har kollat på scenen igen undrar jag par verkligen grälar med varandra så i verkliga livet? Jag känner också något som jag inte trodde var möjligt i de två första filmerna, jag börjar irritera mig på de karaktärsdrag som jag älskade med Jesse och Celine i de första filmerna. Deras dialog mellan varandra är också inte lika intressanta och naturliga (förutom sista 30). Men jag tror faktiskt att det är ett medvetet val av Linklater, De karaktärsdrag som man älskade med en partner, kan bli irritationsmoment och vapen när man bråkar. Diskussionerna kan vara urvattnade efter 9 år i en relation och kommer inte lika naturligt. Before midnight är kanske mer realistiskt och jordnära över hur en relation ser ut efter 9 år tillsammans. Med det sagt så fulländar Before midnight trilogin på ett perfekt sätt, men filmen i sig är inte värd mer än en 3:a.

Bara en dag2015-08-01
Filmmagi ! Återigen får vi träffa Celine och Jesse och vilket kärt välkomnande. Misstagen som jag tyckte att de gjorde i första filmen med lite för mycket pretentiöst snack och lite stela scener tycker jag de har ordnat upp bra i uppföljaren och varenda dialog sitter perfekt. Allt tycker jag flyter på bättre i before sunset än i första filmen. Celines tal i bilscenen är en av de bästa scenerna som hart gjorts !

Bara en natt2015-08-01
En fin kärleksfilm som jag bara älskade för några år sedan och var helt såld i karaktärerna. Dialogerna, hur det är filmat, mystiken. Däremot så har ålderns höst gjort sitt rätta och finner den inte riktigt lika bra för tre-fyra år sedan när jag först såg den. Då jag efter ännu en titt irriterar mig lite på deras pretentiösa snack och väcker inte lika stora känslor för mig som förut. Däremot så justerar de det bra i uppföljaren som enligt mig är snäppet bättre och ett mästerverk.