Alla kommentarer avBe-bop-a-lula

Sayonara2007-03-02
Jag tycker den är bra. Marlon Brando är en sexbomb som alltid och det är ju förvånande med en amerikansk politisk film från 50-talet som tar upp ett ämne om "blandras-äktenskap". Andra filmer i den genren är "Gissa vem som kommer på middag" med Sidney Portier. Att de även sa "sex" tre gånger tyckte jag var väldigt liberalt!! Jag vet inte, jag kanske bara har fördomar mot filmer från 50-talet.

Machuca2007-02-28
Väldigt bra film, jag måste läsa på mer om syd-amerika!!

Flicka med pärlörhänge2007-02-13
Den får en fyra för sceneriet och de enda bra skådisarna "mamman" och "konstnärens fru" väldigt intensiva karaktärer. Sen får man stå ut med Scarlett Johanssons meningslösa uppenbarelse och eviga tittande ner i golvet.

Illusionisten2007-02-13
Edward Norton har en fantastisk röst! Slutet är lite konstigt, men filmen är bra!!

Little Miss Sunshine2007-02-13
Oh nej, en film som ska vara lite "annorlunda" och "galen" - hollywood goes independent... Men om man bortser från det var den ganska rolig, Toni Collete är verkligen en ful ankunge som är rolig att se - bryter mot normen.

Att återvända2007-02-13
Kan någon förklara slutet, för helt plötsligt tog det slut. Tyckte att historien var outvecklad och fadd. Almodóvar har gjort bättre filmer.

Pirates of the Caribbean - Död mans kista2007-02-13
Tjatig och alldeles för lång! Depp spelar knäpp som vanligt, Orlando och Keira alltid lika helylle och hurtigt flåsiga. Jag var inte imponerad.

Children of Men2007-02-13
Kanonbra film!! Fast varför ska de alltid vara en tysk inknuffad någonstans i dessa filmer? Tydliga referenser till Guantamo-basen.

The Holiday2007-02-13
Jag blir så less på att se Cameron Diaz eviga flin och kärlekshistorien mellan Kate Winslet och Jack Black skummas igenom lite snabbt. Det är egentligen den relationen som är intressant, de har ju lite bagage att ta hand om medans Cameron och Jude bara hånglar sig genom filmen. Jag tror att Kate och Jack fick lite utrymme bara för att de är för "fula" och "tråkiga" för Hollywood. Den här rullen suger!

K-PAX2006-04-14
Åh nej! När de rekommenderade den HÄR filmen till mig trodde jag att jag skulle smälla av. Jag hade helt glömt bort att jag någonsin sett den och tänker verkligen inte göra det igen!

V för Vendetta2006-04-14
Supertöntig. Snacka om att förminska världsproblemen, "spräng en byggnad så blir allt bra ska du se" - vem tycler de ska känna isg träffad: amerikaner, talibaner eller studenter? Sedan alla fåniga pretto-citat och allmänt "mystisk-man-i-mask"-galanteri + gamla hederliga matrix slagsmål som om inte det var uttjatat redan.

Brokeback Mountain2006-04-14
Jag är ledsen. Jag tycker det var fantastiskt duktiga skådisar och en gripande historia, men jag kände mig inte så berörd ändå. Det nådde inte ända fram, för än på slutet

Shall We Dance?2006-04-14
Mitt hyrfilmssällskap tvingade mig att se den här, men nu efteråt tyckte jag att den var ju underhållande för en hemmakväll. Birollerna gör det. Minns inte om den japanska var bättre

Monster2006-04-14
Jag må säga att jag blev grymt imponerad av Charlize Theron! Ruggig historia som får en att må dåligt lång tid framöver. Vi som såg den tappade all samtalslust efteråt, det fanns inget att säga längre.

Tjenare kungen2006-04-14
svag trea. En och annan övervintrad punkare från 84 kan känna sig träffad. Jag kunde inte känna någon slags relation till någon karaktär, man tyckte snarare att det var jobbiga individer. Men lite rolig var den ibland.

The Fast and the Furious2006-03-02
Ojojoj, den här historien är väl inte så ny? Polissnubbe blir kompis med tuff med hederlig kriminell, blir typ halvkär i honom. Sedan kräver omständigheterna att han avslöjar sig, men han menade ju väl hela tiden! Men han blir förlåten när han räddar tuffingen. Deras relation stärks ytterligare när de plötsligt kapprejser med tåget med döden som insats, där naturligtvis ingen vinner, vilken symbolik! Därefter är de på "ska-vi-ta-en-bira"-nivån. Men va fan, jag gick på allt! Men endast en gång.

Miss Secret Agent 2 - Armed and Fabulous2006-03-02
Vi såg den i det läge man gärna ser en dum amerikansk film, den här får en trea i den genren. den var helt sjukt konstig, varför blev hon inte tillsammans med sin kvinnliga FBI-partner som räddade henne från en säker drunkningsdöd? man satt ju och väntade sig i princip det på slutet, när den manliga dumpade FBI-agenten helt plötsligt kärade ner sig i Miss America - snacka om rebound! Och vad fick hon helt plöstligt sin bitchiga attityd från? Var det därför det tog slut mellan henne och den där killen i början? Eller var det för att skådisen i fråga fick ett bättre anbud? Jaa - ruskigt spännande film!

Casanova2006-02-17
Mlijön var fin och påkostad och lyfte det mesta. Heath Ledge verkar bara torr och ja, tråkig men karaktärerna kring honom gjorde filmen. Särskilt Parizzio från Genua, han tyckte vi var filmens stora stjärna!!

Berättelsen om Narnia - Häxan och lejonet2006-01-28
Förstår inte hur man så totalt kan misslyckas med att skapa lite mys och magi. Ibland behöver inte scener vara storslagna för att ge intryck. Den här filmen spädde på fördomarna mot Disney ytterligare. Så mycket onödigt våld, kunde inte tiden/pengana lagts på annat? Eller är det ett drag i att skola in barn i våldskonsumtionen? Karaktärerna kändes kalla och stereotypa: en liten unge som tror på allt gott, en svekfull judas-gestalt som blir omvänd, en lojal riddarhjälte och en moderlig storasyster. Man förblev oberörd av allt gråtande. Kändes som amerikansk lättfabricerad smörja. Nej, den engelska barnserien från jullovsmorgon -88 är fortfarande oersättlig, sina brister till trots.

En geishas memoarer2006-01-20
Nej, det blir ingen trea som jag tänkte igår. Filmen är OK, man kan se den, en gång. Men nu i efterhand irriterar det mig att det är samma ansikten man sett i alla de senaste "courching tiger- hidden dragon-typ"-filmerna. Det blir tjatigt, och det finns väl fler asiatiska skådisar än de där? Har man läst boken har man ingen anledning att se filmen, den lyfter inte. Dessutom är det tjatigt i alla de här filmerna med alla färger som ska matchas hit och dit, fast som tur var var det inte så mycket i den här filmen. Filmen var alldeles för lång, det blev tröttsamt i slutet. Ett slut som var alldeles för uppenbart dessutom. Gnäll gnäll-

Populärmusik från Vittula2006-01-13
Den är mer än bra men inte riktiigt en fyra. Trög i starten tycker jag, men sedan får den liksom ett mysigt skimmer över sig. Hoppig och förvirrande i relation till boken och det är konstiga norrlänningar som talar svenska. Små detaljer man stör sig på som drar ner betyget. Tycker heller inte att karaktärerna fastnar så som de borde. Det är mest grabbarna som man märker av. Men sevärd är den dock!

#1 Pappa, hur låter en bild av ett ljud?2006-01-06
hehe, den här filmen måste tillhöra de filmer man inte trodde fanns - den naturliga följdfrågorna blir: vem gör den sådan här film? varför? och till vem riktar den sig? Kuriosa man snubblar över på den här sajten

Säj aldrig adjö 2006-01-05
Gammal hederlig svartvit komedi! Lte gullig och lite knäpp.

Midvinterduell2005-12-31
Bra film! Typiskt svensk på något sätt. All borde vara så tjuriga som Egon och sluta stå med mössan i hand och boka och krusa för staten.

Psycho2005-12-30
Den som är uppmärksam kan höra i scenen när hon kör iväg med pengarna den där fiolmusiken som Busta Rhymes måste fått inspiration av när han gjorde "Give me some mo" - en teori. Annars bra men konstig film, fast den där mordscenen känns som om det var en karamell han sög för länge på. Hmm ok först ska vi filma ansiktet, sen ögat, blodet och avloppet. Jag gillar den bara för att den är konstig och svart/vit. Kan inte säga att den är spännande.

Jönssonligan & Dynamit-Harry2005-12-27
Jag bara älskar Dynamit-Harry... Härlig karl det där! Yummy!

Fyra bröllop och en begravning2005-12-27
Denna film suger! Innehåller endast ordet fuck och inget mer.....tråkig! kalkonfras: "is it raining, I haven't noticed!"

Blues Brothers 20002005-12-26
En ursäkt för att visa feta acdankade medelålders män, halvnakna fruntimmer och gamla soulrävar. Inget mer. Jag måste ge den en tvåa för musiken. Men endast därför.

The Linguini Incident2005-12-26
Jag förstod ingenting. Vad var det som skulle vara roligt?

Livet är underbart2005-12-26
Den här historien har ju filmats i ett otal varianter genom åren. Det förtar storyn lite, inte så överraskande. Men den här har sin charm. "look daddy, teacher says that every time a bell rings, an angel gets it's wings!"

Nästa sida »