Alla kommentarer avBetan_86

Max Payne2009-05-17
coola effekter som i spelen. Saknar Max Paynes mörka och tunga orginalröst (från max payne spelen) som ger stämning till spelen och bör därför finnas med i filmen. Om man gör en film baserat på ett spel så ska filmen vara baserad på spelen och inget annat. Filmen uppfyller delvis dessa krav då man vistas i samma mörka miljöer och alla effekter, men annars inget simulärt enligt min mening. Besviken på castingen, Mona Sax's personlighet är så annorlunda jämfört med iaf andra upplagan av spelet.

Pearl Harbor2007-12-24
Nä nä ni måste ha sett en annan film. Är ni säkra på att det var pearl harbour ni såg? för den pearl harbour jag såg var riktigt dålig. Kolla över ert betyg en gång till

Memento2007-12-24
Riktigt cool rulle. Under hela filmens gång är man ett stort frågetecken men i slutet vävs allt samman och det är upp till dig hur du tolkar det.

Goal!2007-11-21
Riktigt bra gjort teknologiskt, djup story, men för sentimental. en väldigt svag fyra mest beroende på hur tekniskt bra filmen är. Förmodligen den bästa fotbollsfilmen som gjorts men den har inte nån vidare konkurrens från andra fotbollsfilmer då de brukar vara under all kritik. Vill poängtera att för att vara den bästa fotbollsfilmen nånsin så är den ändå inte toppklass. tror inte att jag kommer att se om den

Blådårar 2 - Vägen tillbaka2007-11-21
grymt mkt bättre än ettan

Cliffhanger - svindlande avgrund2007-11-21
När man var yngre avgudade man filmer som denna. Nu när man ser om den för den inte med sig samma charm som den hade då. Jag ska inte se om filmer som jag tyckte var coola när man var yngre, blir inte samma känsla längre. Man blir bara besviken om man ser om dem

Rogue Trader2007-11-21
riktigt cool film hur en enda snubbe lyckas få Storbritaniens mest anrika bank barings i konkurs. han har dock en jäkla golddigger till fruga, bittert

Ensam hemma2007-11-21
klassiker, nostalgi

Casanova2007-11-21
grym, watch and learn...

Material Girls2007-11-21
sjuk film som flickvännen tvingar en att se för att man själv ska få se fotboll i rutan om helgerna. Vet i fan om det var värt det. man kan ju alltid somna, betyget lär ändå bli samma. Förutsägbar

3002007-06-11
Hårt, manligt, blodigt, muskler, trailern bygger upp vissa förväntningar som själva filmen ej lever upp till

Borat2007-03-28
Hade stora förväntningar på denna rulle. Den motsvarade inte alla. Men är hur skön som helst. Älskar mötet me de arga feministerna "Isn't it a problem that a women have a smaller brain than a man". Jag såg inte humorn i att ta isönder porslin och liknande grejer från 1700-1800 talet. helheten är bra

Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton2007-03-15
ser den varje julafton. Kommunistpropaganda hahaha:)

Lucky Number Slevin2007-03-08
Mästerlig...Riktigt bra gjord, oförutsägbar och bra skådespelarinsatser. Man sitter hela filmen och tänker "vad kommer egentligen att hända" och förklaringen i slutet är fantastisk. Vilken grym planering. Gillar hartnetts karaktär som skiftar helt genom filmens gång.

Miami Vice2007-03-08
den här filmen existerar endast pga titeln miami vice, farrell och foxx...Utan dessa få anledningar hade det aldrig kommit på tal om att spela in den. Good one hollywood. Basera en film endast på ett namn och tjäna mer pengar.

World Trade Center2007-03-08
besviken. Kunde gjort så mkt mer. Pro American de luxe. Spännande i början men seg och tempofattig i resten av filmen. Visar endast utifrån poliserna och deras familjers synvinkel. synvinklar som glöms bort: brandmännen, civila i flygplanen och de civila i byggnaderna

Blood Diamond2007-02-23
riktigt bra. Härlig action. Bra story. inget orginellt men dicaprio gör ett bra jobb vilket höjer betyget ett snäpp.

Apocalypto2007-02-23
Över förväntan. Bra skildring om hur det var innan Europerna satte sin fot i Amerikas kontinent. Historien om jägaren och hans familj är dock lite uttjatad, man har sett det förr, annorlunda miljö dock

Rocky IV2007-02-05
Hur tänkte dolphan me den frillan? Vår ende svenske actionhero är med i en fjärde uppföljare:s knappt godkänt. Scenen där Rocky håller sitt moraltal för ryssarna i slutet är pinsamt.

John Tucker Must Die2007-02-02
nja, eller inte

7 miljonärer2007-02-02
haha, riktig otippad handling. Detta förvänatade jag mig inte när jag la i skivan i dvd:n. Imponerade dock inte

The Island2006-12-31
bättre än vad jag trodde. scarlett e najs

National Treasure2006-12-31
nja, försöker vara så storartad och glorifierad. Når inte upp till den nivå som den försöker sig på. har potential med sin historiebakgrund.

Final Destination 32006-11-20
sjuka scener! Man blir fan rädd för att lägga sig i solariet fan. Jäkla otur killen på gymmet hade. Gillar man scener där folk dör på riktigt sjuka sätt är det här någonting för dig. Hoppa över den annars. Lika bra att sitta o rulla tummarna i 115 minuter

Djävulen bär Prada2006-11-16
bättre än vad jag förväntade mig. Dock var den oerhört förutsägbar. Vissa roliga sekvenser exempelvis hur modefolket dissar andy hela tiden i början

Mission: Impossible 32006-11-03
Riktigt bra gjord, Välgenomtänkt

Girl Next Door2006-09-22
Pojkdrömmen går i uppfyllelse:) Bättre än vad jag förväntade mig. Stark trea

Walk the Line2006-09-22
Riktigt bra film. Outstanding performence by Phoenix. Härlig musikfilm

Dorm Daze 22006-09-03
A bunch of Boobies, that's all. Det gillar vi. och endast därför får den en 2a

Pirates of the Caribbean - Död mans kista2006-08-30
Depp är är mer seriös i denna rulle jämfört med ettan. Varför kan han inte vara det grovt alkoliserade svinet vi älskar honom för. Som tidigare skribenter har nämt så är slutet kasst och nu tvingas man att se trean.

Nästa sida »