Alla kommentarer avBlackLodge

Nostalghia2015-11-18
Snabbrecension: Skitsnygg och skittråkig.

Sinister2014-11-10
Välgjord skräckfilm med många väldigt obehagligt krypande scener. Jag kan inte minnas senaste gången jag kände mig så här pass illa till mods pga en skräckfilm. Ethan Hawkes prestation var även bättre än 99% av alla skräckskådisars, så extra plus för det. Tyvärr tycker jag filmen tappar lite efter en timmes speltid, och de sista 5-10 minuterna av filmen drar ner allt rejält. Trots detta förtjänar Sinister godkänt betyg då jag ändå känner mig nöjd med filmen som helhet.

En kvinnas doft2014-08-26
Det är lite klyschigt, lite ostigt och väldigt, väldigt amerikanskt, men det gör inget när Pacino är så pass bra som han är. Troligtvis en av hans bästa roller, kanske t.o.m. hans bästa.

Uppvaknanden2014-08-17
Vad Joanatoon sade.

Night Train to Lisbon2014-03-17
Sömnpiller. Såg sista timmen i 1.5 x hastighet för att orka med.

The Lincoln Lawyer2014-03-16
Intetsägande film med tråkig story och trötta skådespelarinsatser, t.o.m. från M.M. När filmen var slut tänkte jag bara "jaha"? Och vad är grejen med hans streetcoola chaufför? Nej. Rekommenderas inte. 4/10

Sherlock - His Last Vow2014-01-13
Bästa serien just nu. Hands down.

In the Mood for Love2014-01-12
Fruktansvärt vackert foto och helmysig musik. Ja, det är väl egentligen det enda jag verkligen gillade med den här filmen. Hade höga förväntningar men de infriades inte riktigt. Jag kan uppskatta den lågmälda stämningen så pass mycket att den ändå får ett godkänt betyg, men i slutändan blir det ändå lite väl mycket tomgångskörning. Toppat med ett ganska så intetsägande slut så blir det tyvärr bara en svag 3a.

Lyckliga människor2014-01-09
Fantastisk dokumentär som illustrerar det tillsynes oerhört hårda livet i den Sibiriska tajgan under fyra årstider. Det var oerhört intressant att få följa de två jägarna under ett år och se hur de levde och med vilka medel de också fortsatte att hålla sig vid liv. Den fantastiskt vackra naturen gör även allt till en fröjd att se på. Liksom lekke hade jag dock önskat att få se mer av jägarnas familjer under tiden då de var ute i naturen i flera månader. Det hade varit minst lika intressant att få skåda. Visserligen fick man se en kort sekvens av detta, men jag hade gärna sett ännu mer om hur byborna levde under vintern, och då speciellt kvinnorna. Trots denna, i mina ögna, lilla brist var det en fantastisk dokumentär och fick mig verkligen att öppna upp ögonen för hur lätt de flesta av oss egentligen har det. Jag rekommenderar alla som fann denna dokumentär intressant att även se Peter Gerdehags dokumentärfilmer om svenskar som lever på ute på landsbygden, t.ex. "Hästmannen" och "Landet Som Inte Längre Är".

De andras liv2014-01-04
Det föll nästan en tår vid slutscenen. Så fint.

Berätta inte för någon2013-12-17
Helt okej rulle att faktiskt se på, men efter att man sett klart den är det fortfarande en hel del saker som känns lite för oklara för att det ska bli helt godkänt. Kort sammanfattat: Underhållande men med ganska stora brister. Rekommenderar alla som sett den att läsa tråden om filmens plot holes på IMDB.

Therese D2013-12-04
Väldigt vackert foto, men jag faller aldrig för själva historien eller filmen i övrigt. 5/10

Paris, je t'aime2013-11-13
Vissa är lite bättre än andra, så klart. Delen om den kanadensiska kvinnan, vampyren, den skjutne städaren, mimaren samt Coenbrödernas del var alla väldigt sevärda och underhållande. Allt som allt en stark trea pga de mindre bra delarna (som t.ex. den om de kinesiska frisörerna).

28 dagar senare2013-08-11
Såg om den. Vågar nog säga att detta kan vara den bästa zomebiefilmen tillsammans med första Rec-filmen.

The Machinist2013-08-09
Såg precis om den för kanske 7:e eller 8:e gången. I flera år har jag älskat denna film, men det är först nu som jag insåg att den verkligen är en av mina absoluta favoriter. Otroligt skickligt berättad historia som verkligen får det att krypa i kroppen. Som alla redan har sagt är Bale fantastisk och hans utmärglade utseende bidrar endast till att göra filmen mer övertygande. Utöver filmer som Fight Club och Black Swan påminner The Machinist även om vissa klassiska skönlitterrära romaner. Till exempel påminner Trevors ångestladdade beteende starkt om Raskolnikovs feberyrande skuldkänslor i Brott och Straff, och den allmänt grå och något surrealistiska stämningen för tankarna till Kafkas Processen (ja, jag vet att det är otroligt uttjatat att nämna Kafka jämt och ständigt men aja). Allt som allt en väldigt välskriven, välspelad och välgjord film. Måste också bara tillägga att den stämningsfulla musiken tillför otroligt mycket till den bleka atmosfären som råder genom hela filmen, detsamma gäller för det fina fotot.

Innocence2013-07-09
Bandet Alcest i filmform.

Submarino2013-05-29
Det är officiellt. Vinterberg är mig nya favoritregissör. Helt sanslöst jobbig film att se på, men ack så bra.

Jakten2013-05-02
Fantastisk film. Mikkelsen spelar sin roll väldigt bra, likaså gör alla andra skådespelare det (förutom Alexandra Rapaport). Tycker särskilt mycket om att så mycket av handlingen är upp till tittaren själv att bestämma vad som hänt eller inte. Nu är jag medveten om att den kommentaren kan låta väldigt pretentiös och "artsy", men det är faktiskt en av de främsta anledningarna till varför jag tyckte så mycket om den här filmen. Musiken och det oerhört vackra höstfotot är också helt makalöst bra. Detta är den andra film jag sett av Vinterberg - den första var Festen, också väldigt bra - och jag måste säga att jag gärna vill se mer av hans filmer. 9/10 (avrundar till en 5:a bara för att). Jag gillar den här filmen helt enkelt.

The Story of Luke2013-05-02
FANTASTISK insats av Lou Taylor Pucci. Jag kan dock känna att filmen är lite väl "gullig" för att den ska nå ända upp till de högre betygen. Sen så är ju Seth Green faktiskt en riktigt usel skådis...

Foutaises2013-02-22
Pretentiöst dravel.

Den store Gatsby2013-02-09
Allmänt tråkig adaption av boken. Mia Farrow är tyvärr hemskt dålig som Daisy, och hon lyckas på något vis spela över i nästan alla scener hon är med i. Väldigt irriterande. Redford funkar som Gatsby, men det är ingen rolltolkning som kommer etsa sig fast i minnet direkt. Får hoppas att den stundande filmatiseringen med DiCaprio är bättre än denna.

This Is England '882013-01-15
Tillsammans med filmen och '86 är detta utan tvekan en av de bästa film/TV-serier jag sett. Otroligt bra. Ser väldigt mycket fram emot nästa del.

Bennys video2013-01-08
Syften hit och dit. Filmen är ju jättetråkig i vilket fall som helst.

Dödspolarna2013-01-05
Hittar heller ingen direkt story. Keitel och De Niro är dock som alltid bra, och rent stilmässigt påminner filmen en del om Taxi Driver, vilket i min bok aldrig är dåligt.

Castaway on the Moon2013-01-05
Bästa koreanska filmen om en strandsatt man på en öde ö och en kufisk tjej som iakttar honom som jag sett. Lovar.

Miller's Crossing2012-12-25
Känns ganska osäkert större delen av filmen vad den faktiskt handlar om. Känner heller ingen större lust att ta reda på det. Coens kan bättre.

Nattvardsgästerna2012-12-25
Jävla gnäll.

Mary & Max2012-12-24
Fantastisk var ordet.

Drive2012-12-17
Jag gillar inte filmer med innehållslösa huvudkaraktärer, tråkiga skurkar, dåliga slut och malplacerad synthpop.

The Fall2012-12-16
Fin film rakt igenom med otroligt vackra och färgstarka miljöer. Tyvärr tappar den rejält fram mot slutet som mest känns som ett rejält antiklimax.

Nästa sida »