Alla kommentarer avBlommigaBarbro

Den gula bilen2017-10-07
Den har sina ljuspunkter, men det här är utan tvekan den sämsta Hillman filmen där varken Annalisa Ericsson eller Lena Granhagen medverkar. Betyg: 3

Vita frun2017-10-07
Jag saknar Annalisa Ericsson och Kajsa Hillman, annars tycker jag det här också är en riktigt bra och spännande Hillman-deckare. Även om slutet drar ner något på betyget för mig. Betyg: 4

Ryttare i blått2017-10-07
Åter en härligt spännande och vackert filmad Hillman-deckare. Jättefina prestationer från Annalisa Ericsson, Nils Hallberg, Gunnel Lindblom, Mona Malm och så underbara Gio Petré som gör filmen mycket minnesvärld. Kan riktigt varmt rekommendera! Betyg: 5

Mannekäng i rött2017-10-07
Spännande, välspelad, vacker som bara den. Det här är en av mina absoluta favoritfilmer genom tiderna. Och skådespelarna är så bra: Karl-Arne Holmsten, Annalisa Ericsson, Anita Björk, Gio Petré, Nils Hallberg, Lennart Lindberg. Det fanns en viss klass och stil på de gamla stjärnorna. Betyg: 5+

Damen i svart2017-10-07
Härlig klassisk svensk rysare. Spännande, engagerande och humoristisk. Jättebra skådespelare. Stark 5:a!

Ensam dam får besök2017-10-07
Jag önskar så att den kunde släppas på dvd. Spännande och humoristisk. Bra skådespelare. Kan riktigt varmt rekommendera filmen! Betyg: 5

Toughlove2017-10-07
Otroligt bra och gripande film om en familj som nästan går under på grund av äldsta sonens problem med knark. Jättefina skådespelarprestationer från alla. Betyg: 5

Våldsdådet2017-10-07
Ganska bra, även om jag tycker den är ganska kvinnoförnedrande med sexistiska karlar i mängder. Slutet var spännande och de två kvinnliga huvudrollsinnehavarna: Suzy Kendall och Lesley-Anne Down var riktigt bra. Betyg: 3+

Scaremaker2017-10-07
Banal 80-tals skräckis, med några skådespelare så dåliga att de nästan blir roliga. Som skräckfilm fungerar den däremot inte särskilt bra. Betyg 2+

Blood Hook2017-10-05
Lom-kvinnan räddar en annars bedrövligt dålig skräckfilm. Synd bara att hon dog så snabbt, jag hade gärna sett mer av henne och hennes lite löjliga men ändå komiska talang. Betyg: 2+

Katastroflarm2017-10-05
Spännande och mycket välspelad klassiker med de absolut största stjärnorna av sin tid. Lite lång kanske, men riktigt bra. Betyg, en 4:a!

Pang i bygget2017-10-05
Handlingen är extremt svag, men Underbara JULIA CAESAR räddar filmen med sina komiska talang. Även Carl-Axel Elfving är underbar i filmen. Betyg: 3+

Den onda gåvan2017-10-05
Väldigt bra skådespelarprestationer från Lee Grant, Susan Myers och en ung Helen Hunt. Filmen är småmysig, halvspännande på sina håll- även om den spårar ut på slutet. En sämre kopia av Carrie kan man säga. Betyg: 2+

No Place to Hide2017-09-21
Ohyggligt spännande rysare där jag satt som på nålar genom hela filmen. Sådana här mysiga filmer görs ej längre. Dessutom väldigt bra skådespelarprestationer, speciellt från Kathleen Beller och Mariette Hartley. Kan riktigt varmt rekommendera filmen ifall ni får tag på den!

Glasblåsarns barn2014-10-04
Magisk och underbar! Kan varmt rekommendera den!

Agnes Cecilia – en sällsam historia2014-10-04
Helt enkelt underbar! Sådana här filmer görs inte längre!

Barnjungfrun2014-10-04
Utomordentligt välspelad. En mycket spännande thriller. Bette Davis är fantastisk i huvudrollen som den otäcka "Nanny". Kan varmt rekommendera den!

Skogens väktare2014-10-04
Härlig nostalgisk gammal mysrysare från 80-talet. Kan varmt rekommendera den för såväl små som stora "barn".

Hysch, hysch, Charlotte! 2014-10-04
Psykologisk thriller! Mycket sevärd!

Allt om Eva2014-10-04
Mycket skickliga skådespelare. Bette Davis och även Anne Baxter briljerar! Filmen är också mycket sevärd!

Under nya stjärnor2014-10-04
En sann klassiker! Fantastiskt bra och med underbara Bette Davis! Kan varmt rekommendera den!

Vad hände med Baby Jane?2014-10-04
Psykologisk thriller med två av de bästa skådespelerskor som någonsin funnits. Bette Davis & Joan Crawford! Se den!

Döden på Nilen2014-10-04
En sann mysklassiker! Väldigt välspelad!

Scream, Pretty Peggy2014-10-04
Spännande.

Vem vill mörda Sarah Hardy?2014-10-04
Spännande och ruggig. Mycket välspelad!

Crinoline Head2014-10-04
Så dålig att den nästan blev bra!

Främlingen från skyn2014-10-04
Mysig 50-tals deckare med Marianne Bengtsson & Sif Ruud som jag varmt kan rekommendera!

Jagad2014-10-04
Spännande och välspelad!

Perfect Mothers2014-10-04
Vacker och engagerande film. Underbart filmad och med mycket skicliga skådespelare. Filmen berörde mig djupt!

Staden som fruktade solnedgången2014-10-04
Kult-rysare som skrämde livet ur mig på sjuttiotalet. Och jag tycker allt att den håller ganska så bra än idag!

Nästa sida »