Alla kommentarer avBomaniac

Bamse och tjuvstaden2017-12-20
Jag var skeptisk till denna reboot, men jag gillade den nästan omedelbart. Jag har sett den med min dotter 5-6 gånger hittills. De har skapat en fantastik scenografi tycker jag. Reinard Räv är en ny bekantskap nu när Vargen har blivit snäll. Han är underbart elak och lismande.

Bröderna Östermans bravader2017-12-18
Jösses vilket överspel på alla plan skådisarna gör! Det är riktigt uselt och plumt, men ändå såg jag klart den.

Kung Fu Hustle2017-12-17
Snygg och skruvad. Men inget som engagerar.

Flashdance2017-10-17
Musiken är den stora behållningen. Som någon här skrev så kan den liknas vid en kvinnlig motsvarighet till Rocky IV. Det är arbetarklass och att förverkliga en dröm.

Modesty Blaise2017-10-09
Vilken smörja! Jag förstod inte handlingen. Eller finns det en sådan? Modesty Blaise byter frisyr i nästan varje scen, ibland till och med i samma scen. Det känns som de har filmat en massa scener och sedan satt sig vid klippbordet och därefter forcerat fram någon sorts handling.

Black Rain2017-08-04
Michael Douglas passar inte som bad cop. Jag stör på att hans rollkaraktär är så osympatiskt. En ganska usel thriller, men ganska snygg.

Kroppskontakt av värsta graden2017-04-28
Oj vad cheesy! Egentligen helt usel men är underhållande i all sin "kitchighet". Geena Davis är riktigt het! Rymdgubbarna gör ett lamt intryck.

Mammas pojkar2016-01-26
Bättre än väntat! Jag hade inga höga förväntningar om denna film. Visst, det är otroligt tramsigt och överspelat, men har man sett Malmros tidigare filmer vet man vad som väntas. Storyn är väldigt tunn och bygger mer på karaktärerna än själva handlingen.

The Chase2015-12-29
Det råder ingen brist på action. Hårdkokt och ganska fånigt. Men jag gillar den! Henry Rollins är skön som adrenalinstinn snut.

Everybody's Fine2015-12-29
Det var längesedan en film fick mig till tårar.

Poltergeist2015-06-29
Mycket Spielberg över denna film, och det gillas. Snygga effekter för sin.

Hellraiser2015-06-29
Snygga effekter för sin tid. Handlingen i sig känns inte så välberättad. Pinhead hade en mindre framträdande roll än jag förväntat mig.

Klart mamma ska ha en Cabriolet2015-04-23
Upplägget med en road movie i tidigt 60-tal känns tilltalande. Den börjar bra men ju längre filmen går tappar jag intresse. Bra musik och skön miljö, men det räcker inte i mål.

Sova med fienden2015-04-11
Ett intressant upplägg men faller mot slutet. Men om hon nu vill bort från sin man varför då skaffa ett hus i en förort? Ingen speciellt anonym tillvaro.

L.A. konfidentiellt2015-04-06
En snygg och klurig film. Det gäller att hänga i alla turer, för det händer mycket. En film som jag tror man bör se minst två gånger för att förstå allt.

Bonnie och Clyde2015-04-06
Funkar, men lite för mycket teater i regin. Men de var ett stiligt par, Bonnie & Clyde. Dunaway är skitsnygg!

Hotell Marigold2015-04-06
Feelgood var det jag. Den funkade för mig.

En enda man2015-04-06
Snygg, men ack så tråkig. Storyn motsvarade det som står på konvolutet.

Den vilda jakten på juvelen2015-02-28
Nja, det börjar bra men ballar ur fullständigt mot slutet.

Snuten i Hollywood2015-02-11
Klassiker! Bättre nu än när jag såg den som 16-åring.

Beck - Rum 3022015-02-11
Stabilt. Man vet vad som förväntas. Filmens AC/DC.

The Imitation Game2015-01-29
En film som växt i efterhand. Tycker den är ett viktigt historiskt dokument hur kriget kunde förkortas. Jag håller med haajen om att hans personliga tragedi var väldigt nedtonad. I övrigt en välspelad film med skön musik och bra tempo.

The Imitation Game2015-01-26
Riktigt bra! Ett stycke krigshistoria som det inte talats så mycket om vad gäller Andra Världskriget - betydelsen av att knäcka Enigma och den efterföljande historien. Bra skådespeleri och riktigt njutningsfull musik rakt igenom. Det blir nog Oskars för denna film.

Big Trouble in Little China2015-01-26
Hade jag sett filmen för första gången som 12 åring istället för 40 hade den nog varit mycket häftigare. Min upplevelse var mest att de slogs och Kurt Russel spelade över. De utdragna slagsmålsscenerna kändes mest som utfyllnad för att få ihop längden på filmen. Snygga Kim Catrall var behållningen.

Nördarna kommer2015-01-04
Skränig, dum och överspelad. Ganska usel men funkar om man inte har några höga förväntningar.

Den fantastiska räven2015-01-04
Charmig! Sköna karaktärer varvat med fräck musik. Tyvärr haltar storyn ibland men räddas av den snygga scenografin.

Nightmare Before Christmas2014-12-27
Jag gillar Tim Burtons gotiska värld och hans figurer, men denna film engagerade mig inte speciellt. Jag vet inte om det är sångnumren som drar ner den eller att jag bara var trött när jag såg den. Jag får ge den en chans till.

Livet är underbart2014-12-27
En film som växer ju längre man ser på den. Snygg berättarteknik. Jag gillade budskapet stark!

Lilo & Stitch2014-11-10
Jag är inte helt imponerad. Jag har svårt att känna sympati för Stitch som det lilla busiga monstret. Några fina stunder har filmen dock. Men som helhet ett...nja.

American Hustle2014-10-19
Betydlig bättre än jag väntat mig, då jag läst kommentarerna här innan. Riktigt snygg 70-tals anda som för tankarna till Maffiabröder och Casino. Men handlingen blir lite rörig om man inte hänger med i svängarna. Den tål att ses om igen.

Nästa sida »