Alla kommentarer avBoondock_saint

Velvet Buzzsaw2019-02-06
Gillar verkligen konceptet, men allt som allt är den lite av en besvikelse. Jag tycker fortfarande att det är en underhållande och cool film, men den misslyckas med att förklara mer på djupet varför det som händer gör det. Efter att ha sett trailern drömde jag faktiskt mardrömmar. Det hade jag gärna gjort efter själva filmen med :)

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri2019-01-04
Samma gamla sentimentala amerikanska publikfrieri som vanligt.

Bohemian Rhapsody2018-12-10
Jag förstår inte riktigt varför de justerar historien som de gör i den här filmen, vissa detaljer som ändrats har gjort det utan poäng. I slutändan känner jag att Brian May och Roger Taylor, som styrt historien, framstår som guldgossar och tolkar resten av karaktärerna lite som de behagar. Jaja, Rami Malek är fenomenal i alla fall och det är underhållande hela vägen. Jag litar bara inte på det.

Leken2018-12-07
Snyggt! Det går lite upp och ner, men jag gillar verkligen filmer i den här formen, med få personer i ett rum. Slutet är oväntat och lyfter definitivt helhetsintrycket. Stark trea, kanske svag fyra.

The Clapper2018-11-27
Håller med jonbo. Filmen saknar liksom poäng? Intressant i början, men sen blir det mest ganska deprimerande. Håller med HerrNenne också om att parets intresse för varandra inte riktigt känns trovärdigt, man förstår aldrig varför de gillar varandra och åldersskillnaden känns off.

Downsizing2018-10-09
Gillar första halvan, speciellt den industriella löpande bandet-processen som pågår i förminskningsindustrin (påminde mig om Charlie and the chocolate factory). Tyckte första halvan av filmen var väldigt rolig och djupt obehaglig. Men sedan fixar den inte riktigt tonskiftet och sammantaget faller det lite platt i slutet.

Like Father2018-08-20
Gillade denna! Det är en ganska klassisk, mysig komedi men den har vissa element som bryter mot genrens norm och det tycker jag är fint. Harrys relation och kärlek till sin bästa vän, till exempel.

Set It Up2018-08-08
Jag tyckte denna var förvånansvärt rolig.

Game Night2018-07-29
Förvånansvärt rolig, skrattade högt många gånger. Jag hade kunnat sätta en svag fyra lika gärna, men jag misstänker att jag kommer glömma den rätt fort? Ska fundera ett varv till på betyget.

Kodachrome2018-05-13
Förutsägbar, ja, på gränsen till smetig ibland, men som före detta fotograf blir jag ändå väldigt rörd. Huvudrollstrion gör oerhört fina insatser.

Avengers: Infinity War2018-04-25
Jävligt tillfredsställande början-till-ihopknuten-säck i den här tioåriga Marvelsagan. Ja, jävlar. Filmen börjar lite väl plötsligt och pang på vilket gör att det som händer i början inte berör mig så mycket som det nog är tänkt. Men sedan är det 2 timmars vindlande NJUT där alla olika spår faktiskt vävs samman bättre än jag trodde med tanke på hur många viktiga karaktärer som ska samsas om screentimen. Jag gillar att man får se så mycket av Thanos resa och att han känns så mycket mer mänsklig än jag väntat mig och att hans bakomliggande syfte ligger i ett klassiskt dilemma. Att hela filmen är en strid mot skurken och inte bara sista halvtimmen är också ett stort plus. Störst var ändå att vi satt i en nästan fullsatt salong på premiären och att det var helt jävla knäpptyst under filmens slut – och sekunden eftertexterna satte igång så vände sig alla mot sina sällskap och började diskutera vad de just sett. Sjukt häftigt, faktiskt.

The Weather Man2018-04-16
Håller med Murvel48. Det finns bra och underfundiga element med den här filmen, men överlag funkar det inte för mig och kommer inte vara något bestående i mitt minne, alls. Och Nicolas Cage är ingen höjdare här heller. Jag skrattade i alla fall mer i slutet än under första halvan.

Under the Tree2018-04-13
Usch. Någonstans måste man ändå sympatisera med personerna i filmen, men när två av huvudrollerna är helt dumma i huvudet så till den grad att jag nästan skriker "Men håll käften, din jävla fitta" till en av dem på bioduken, ja vad ska man då heja på? Förutom att den är ganska ska förutsägbar så känns den också lite som en bagatell. Skådisen som spelar pappan är dock fantastiskt bra.

Holiday2018-04-13
Oerhört bra.

Hajen2018-04-07
Ha. 2006 såg jag den här första gången, då satte jag en tvåa. Nu efter omtitt höjer jag till en fyra. Visst, den pendlar mellan kass och briljant, men så fort borgmästaren, eller stadens invånare över huvud taget egentligen, är ute ur bild och historien fokuserar på huvudpersonerna så är det ett otroligt imponerande hantverk. Hur de bygger upp spänningen med hjälp av musik och låter hajens närvaro visas med diverse tunnor, bryggor osv i en oändlig katt- och råttalek är fruktansvärt välgjort.

Annihilation2018-03-14
Är jag ensam om att tycka att scenografin verkligen ser ut som att man har stuckit ner fejkblommor här och där i en skog bara? Jag störde mig som fan på det. CGI:n var väl inte klockren heller, direkt. Men bra rollbesättning med en härligt uttryckslös Jennifer Jason Leigh och en mycket bra Natalie Portman. Jag känner mig underväldigad av slutet och lämnas med en "jaha?"-känsla när eftertexterna rullar.

The Ritual2018-02-27
Ser att flera kommenterar att det inte pratas svenska i filmen. Jag tog för givet att det var samiska, men det verkar kunna vara fornnordiska. Någon som vet?

Sameblod2018-02-15
Välspelad och vacker, men det händer inte så mycket och den griper inte tag i mig så som jag trodde den skulle göra. Kanske hade jag alldeles för höga förväntningar, men jag är i alla fall glad att jag har sett den.

The Cloverfield Paradox2018-02-08
Den här blir bara sämre ju mer jag tänker på det.

The Open House2018-01-21
Den här var ju helt hopplös.

En andra chans2018-01-14
Drabbande och tankeväckande på flera sätt, men jag tror det gäller mest när man (jag) ser filmen och den kommer nog inte stanna kvar i tanken efteråt. Något svag för att vara Susanne Bier, men med flera fantastiska skådespelare.

The Vault2018-01-13
Wow. Vad. Kass. Fast det visste jag ju redan när jag startade filmen.

Anakonda2018-01-07
Kass, men ändå med ett härligt nostalgivärde så här 20 år senare.

Perfect Stranger2018-01-07
Hahaha, jag har gjort det igen - sett en hel film utan ett enda minne av att jag sett den förut. Tydligen satte jag en trea på denna 2009, det är ju helt obegripligt med tanke på hur kass den är. Inledningsscenen är nog bland det sämsta jag sett, skådespelar- och storymässigt.

Star Wars: The Last Jedi2017-12-16
OCH VARFÖR SER LUKE SKYWALKER UT SOM TYRION LANNISTER?

Star Wars: The Last Jedi2017-12-16
Jag är så kluven. Så kluven. Hela filmen satt jag och tänkte hur jävla GO den var att se, HELT igenom underhållande, och samtidigt satt jag hela filmen och störde mig som fan på tusen detaljer, plotholes och deus ex machina som sticker in titt som tätt. FAN vad störande! Det känns som att alldeles för många scener offrar logiken för att saker ska se häftiga ut. Cringeade så hårt åt Snokes poserande livvakter som snarare såg ut att ha hoppat ur en Marvel-tv-serie. Samtidigt innehåller filmen också så många underbara grejer som en Star Wars-film ska ha. Är det en fyra? Trea? Tvåa? Femma? JAG VET INTE!

Far from the Madding Crowd2017-11-13
Jag förstår inte vad Thomas Vinterberg hade här att göra, varför gör man en så slätstruken film efter t ex Festen och Jakten? Mina främsta problem är att Bethsheba saknar personlighet under första halvan av filmen och då man inte får något perspektiv av hur lång tid som går så är det omöjligt att förstå varför allt går så fort.

Den osynlige gästen2017-11-11
Riktigt bra mysterium i klassisk anda! Andra halvan är inte fullt lika bra som första, men enda anledningen till att jag inte sätter ett högre betyg är för att jag råkade klanta till det och spoila den för mig själv när jag skulle kolla upp en grej innan jag såg filmen. Så jag visste tyvärr exakt hur det skulle sluta. Ändå underhållande hela filmen igenom!

Cape Fear2017-11-10
Helvete vad kass!

Geralds lek2017-11-01
Den här var jävligt bra tycker jag ändå. Jag blev helt svettig. En scen fucked me up.

Nästa sida »