Alla kommentarer avBozze80

Skytten2020-05-06
Även fast den bitvis är spännande, och skådespelarna sköter sig riktigt bra så blir det aldrig särskilt intressant. Hade behövts mycket mer bakgrund till varför Bodnia agerar som han gör, och mer bakgrundsinfo i övrigt också för den delen. Nu blir det mest ologiskt och inte speciellt bra.

Superstjärnan som försvann2020-04-01
Visserligen ett intressant levnadsöde och fascinerande person, toppat med riktigt bra musik, men tyvärr är dokumentären väldigt oengagerad och till stor del vill den bara framhäva Ikes bra sidor utan att ställa några kritiska frågor. Sista halvtimmen lyfter dock filmen en aning då den åtminstone går lite på djupet, men som helhet en ganska tråkig dokumentär.

Annihilation2020-03-30
Som vanligt med Garland vid rodret så är det en riktigt snygg film, och första 75% av filmen är dessutom riktigt intressant och spännande, men sedan spårar det ur fullständigt och tappar därmed all logik och spänning, vilket också sänker hela filmen..

Fyre: The Greatest Party That Never Happened2020-03-22
Intressant och välgjord dokumentär om en sjuk festival, och en ännu sjukare grundare av den.

Flaskpost från P2019-08-18
Snyggt filmad, spännande historia, till stor del väldigt välspelad, gillar också det religiösa i historien vilket ger den en extra krydda med sin idioti som det innebär. Fortsatt riktigt bra filmserie!

Fasanjägarna2019-08-17
Efter den fantastiska första delen (Kvinnan i rummet) i serien så hade jag höga förväntningar på den här, och jag blev inte besviken! Snyggt filmad i mörker och regn, intressant historia, bra skådespelare (förutom Fares), och den bygger upp spänningen på ett mycket bra sätt filmen igenom. Tycker också att tillbakablickarna och nutid vävs ihop på ett mycket bättre sätt än vad det ibland kan göras. Dock kan man ju fundera på varför de har valt svenska skådespelare till vissa roller...

White Sun2019-07-01
Vackert foto, sentimental och intressant historia, men tyvärr alldeles för seg...

Under the Tree2019-04-15
Egentligen inte mycket till handling, förutom en infekterad grannfejd, fast egentligen är det kanske bara ett utlopp för något annat. Sömnig historia med några roliga inslag, men mer än en tvåa kan det inte bli...

Eddie the Eagle2019-04-13
En riktigt varm och fin feelgood film. Egerton är lysande i huvudrollen, i övrigt så skiljer det enormt i kvalitet mellan skådespelarna, tyvärr. Men det går att bortse ifrån när den både är rolig och ledsam på samma gång, och fylld av värme och kärlek. En underbar idrottskarriär som förtjänade en så här pass bra skildring!

Lyckliga jävel2019-04-12
Taxichauffören är kortfilmens stora behållning, i övrigt är det en banal och ganska ointressant historia.

Svenskjävel2019-04-08
En fin liten film om att slå sig fri från det förflutna, bekräftelse, och att finna sig själv. Inget revolutionerande, men bra underhållning för stunden.

Kandidaten2019-03-16
Snyggt foto och en krypande spänning, bitvis bra manus med flera vändningar, sen kanske vissa delar inte fullt ut föll mig i smaken, men hellre ett lite sämre manus som oförutsägbart, än tvärtom. Den här typen av filmer görs (märkligt nog) så mycket bättre i Danmark än Sverige!

Nudisten2019-03-11
Klart skön mockumentär om en trasig och excentrisk kvinna.

Den blomstertid nu kommer2019-03-09
Produktionsmässigt en solklar femma, riktigt snygga effekter och bra ljud/musik. Stora delar av handlingen är dessutom fantastisk, men så har vi även vissa delar som är usla, som t.ex. att många agerar så hjärndött. Hade man dessutom hållit sig till katastrofdelen så hade det varit ett mästerverk! Gillar verkligen också mystiken kring vissa saker.

Morden i Midsomer - Death by Persuasion2019-03-05
Visst, det är ju en rolig mix av två världar, drönare och Jane Austen, och det är ju flera twister (som så ofta), men speciellt spännande blir det ju aldrig, bara lite småputtrigt. Duger att ligga och slötitta på, men inte mycket mer än så.

Den 12:e mannen2019-03-04
Otroligt välgjord och välspelad, dessutom trovärdig, vilket inte alltid är fallet med den här typen av filmer! Flera scener är otroligt påfrestande, både på grund av fysiskt och psykiskt våld. Grymt bra!

Kvinnan i rummet2019-03-02
Intressanta karaktäre, som ska bli intressants att följa i kommande filmer, mörk och skrämmande historia som fick mig att sitta på helspänn i soffan, dessutom snyggt foto. Har tyvärr inte läst boken, så kan inte jämföra med den.

AFK2019-03-02
Tämligen intetsägande, men ganska snygg, film som i princip saknar en riktig handling, något man inte bara kan skylla på det korta formatet...

Fauve2019-02-27
Mycket snyggt foto, trovärdigt och välspelat av barnen, och så mycket (och olika) känslor på så kort tid utan att det känns stressat är väldigt imponerande, känns i mångt och mycket som en långfilm, trots att den är så kort..

Vad ska folk säga2019-02-26
Välspelad och välgjord film kring ett (tyvärr) alltid lika aktuellt ämne, hedersrelaterat förtryck. Hur vissa delar av världen än idag kan se ut så här är fullkomligt obegripligt, vilket gör mig riktigt arg, och en film som framkallar de känslorna när man sitter i biosalongen har verkligen lyckats! Bör ses av så många som möjligt, inte bara för att det är en riktig stark film som berör.

You Were Never Really Here2019-02-05
Riktigt snyggt och närgånget foto, oklart om Phoenix är bra eller bara sig själv, oavsett så passar han perfekt i rollen. Som film är den något av en berg- och dalbana, vissa delar, som hans kamp mot sitt inre, är utmärkta, andra, t.ex. allt med mamman, bara intetsägande och märkliga. Som helhet klart underhållande, men långt ifrån ett mästerverk.

Utøya 22 juli2019-02-02
Väldigt intressant och annorlunda sätt att skildra den här typen av händelse på. Otroligt omskakande, vilket förhöjs ytterligare av det närgångna fotot som passar ypperligt till händelserna, det hade lätt kunnat bli exploativt annars.

Revenger2019-01-25
Ologisk och ganska oengagerande, varför är i princip alla urtöntiga och värdelösa i ena gänget? Antar att man ska skratta åt dem, men det gör bara att man får noll sympati för dem, vilket får till följd att det känslomässiga nästan försvinner helt. Fightscenerna är hyfsat snygga utan att vara något speciellt, sen kan man ju fundera på tekniken med bilbågen som en av kvinnorna har, till och med jag skulle vara trovärdigare, fast hon träffar ju allt, så den kanske är bra ändå.....

Brev från månen2019-01-21
Visserligen välspelat, men också väldigt oengagerande och tunn historia. Visst en del scener fungerar riktigt bra, och vissa ännu bättre när man efteråt sitter och tänker igenom hela filmen, men som helhet ganska tråkig...

Tårtgeneralen2019-01-19
Älskar denna typ av skildringar av småstäder, och framförallt dess kufar, kanske för att man själv växt upp i en liknande stad, och jobbat med många (minst sagt) speciella människor på järnverket som också skulle göra sig bra på film.. . Filmen i sig är lite svajig, bitvis lysande, bitvis lite buskisvarning, men i det stora hela riktigt rolig, och lite sorglig, dessutom bra skådespelare över hela linjen. Inget mästerverk, men otroligt sevärd!

Avicii: True Stories2019-01-16
Lite svår att sätta betyg på då många scener får en djupare mening med facit i hand över hur allt slutade, oavsett det så är det en intressant inblick i skör mans liv. Som dokumentär så håller den kanske inte toppklass egentligen, men ödet har fått den att bli något mer än ett porträtt av en tyngd och nedbruten ung man, världsstjärna eller inte, någon borde verkligen ha satt stopp tidigare, för tecknen är så tydliga, eller är de bara tydliga för att man vet svaret?

Anders, jag och hans 23 andra kvinnor2019-01-08
En berg och dalbana i känslor. Otroligt intressant och komplext ämne, och människa (Anders). Var längesen jag samtidigt tyckte synd om någon samtidigt som jag tycker att denne är ett riktigt svin, sjukdomar kan verkligen yttra sig på olika vis, tragiskt att det ska drabba så många oskyldiga bara...

Spårviddshinder2018-11-26
En av de bästa kortfilmer jag har sett, så rolig, så intressant, dessutom på så många plan, och gubben med pipan, kan han ens vara på riktigt!? Se, njut, och fundera, vem är egentligen mest korkad, den som skapar situationen, eller den som faller i "fällan"!?

A Vigilante2018-11-13
Olivia Wilde imponerar (oväntat) enormt mycket i huvudrollen som den kalla men ändå känslofyllda "hämnerskan". Tät och rakt igenom intressant story med många våldsamma scener som dock aldrig känns effektsökande. Fotot är också mycket snyggt, närgånget och avskalat. Väldigt imponerande regidebut!

Islamistens söner2018-11-13
En närgången och intressant inblick i en familjs band och hur dessa upprätthålls (och tänjs ut). Också ännu en bekräftelse på att religiös fanatism är det största hotet mot världsfreden!

Nästa sida »