Alla kommentarer avBrigante

Johan Falk - Vapenbröder2011-10-31
Suck. Svensk kriminalfilm/polisfilm visar sig inte från sin bästa sida. Nej långt ifrån.

Johan Falk - Gruppen för särskilda insatser2011-10-31
Oförståeligt att man envisats med att göra den här. Skulle stoppat medan Johan Falk-filmerna var en trilogi.

Johan Falk - National Target2011-10-31
Bäst i serien. Kinnaman är en skådis av rang medan Eklund mest skriker och gormar. Extremt svag skådis faktiskt. Tur att Kinnaman då får bära så mycket av ansvaret på sina axlar för det gör han riktigt bra.

Dödsmaskinen2011-10-31
Förvånansvärt bra film med Chucken. Även om han inte är någon stor skådis tycker jag att han i denna visar prov på en lite djupare rolltolkning än vad man är vad vid.

Nico2011-10-31
Kan detta vara Segals största stund? Ja, det är nog mycket möjligt!

The Social Network2011-10-31
Försökte värja mig mot hajpen och väntade bra länge innan jag såg den. Minuter in i filmen är jag dock fast och Fincher har ju dirigerat denna med fast och stadig hand. Otroligt fräscht med en så dialogdriven rulle när dagens värld ser ut som den gör och ungdomarna suktar efter mer CGI och explosioner än tänkvärda och genomarbetade karaktärer. En toppenrulle klart värd din tid. Även om Justin Timberlake är en rejält trälig skådis.

The Quest2011-10-31
Sömnpiller. Roger Moore ska ha sagt att det här är den filmen han anser är den sämsta av hans egna. Han ska även ha sagt att han avskyr van Damme och tycker han är en dålig människa. Han döljer dessa åsikter bra filmen igenom. Hopp, sparkar, slag och en van Damme som måste få kopiösa mängder stryk för att inse hur man slår tillbaka. Inget vidare med andra ord.

Den siste actionhjälten2011-10-31
Arnold gör komedi! Kul? Nej. Underhållande? Njae. Sevärt? Är du Arnoldfrärlst så givetvis. Ni andra behöver inte bry er.

Adventureland2011-10-31
Skön och avslappnat humoristisk rulle med tonårsångesten skrikandes. Kan väl störa mig lite på Jesse Eisenberg vid några tillfällen då han känns lite väl barnslig. Vissa repliker och meningsutbyten är ju även de en aning klena. Men utöver det en riktigt skön och underhållande film som definitivt tål att ses.

Machete2011-09-04
Så förbannat överdriven och over the edge. Riktigt skön rulle.

Fast & Furious2011-09-04
Högoktanig action i en film där du ständigt sitter som på nålar! Njae, inte hela sanningen direkt. Känns som om det här biltemat är aningen för uttjatat om du frågar mig.

Half Nelson2011-09-04
Dyster och uppgiven stämning med utmärkta skådespelarinsatser som får den att lyfta sig från mängden.

Terminator Salvation2011-09-04
Inte samma täta, tryckande stämning som i de två originalfilmerna men här har fokus istället skiftats och lagts på mer action, något jag ändå tycker man ror i land med. Plus att Sam Worthington gör en riktigt bra insats.

Prince of Persia2011-09-04
Nej det här var inte särskilt bra. Snygga effekter och skådisar men det är inte särskilt underhållande ändå.

Salt2011-09-04
Är hon god? Är hon ond? Är han god? Är han ond? Huvaligen vilka turer vi tas på. Hit och dit. Angelina Jolie visar att hon är DEN kvinnliga actionskådisen att räkna med men utöver det inget som skulle tyda på någon värde för en omtitt.

Dante's Inferno: An Animated Epic2011-09-04
Spelade spelet - fullkomligt älskade det. Såg filmen - tyckte den var helt okej. Det är ju olika artister med olika versioner av Dante, så om man tror att det är meningen att han ska se likadan ut i alla kommer man att bli besviken. Men jag som gillar tv-spelet tycker den är riktigt bra.

Ghostbusters II2009-09-19
Sämre än ettan men ändå ett litet glädjepiller.

Ghostbusters – spökligan2009-09-13
KULT!

The Love Guru2009-09-04
Var länge sedan jag skrattade så mycket. Är Mike Myers med i bild kommer du att skratta. Jag vet att jag gjorde det i alla fall.

Mad Dog och Glory2009-08-21
Även om jag gillar DeNiros rolltolkning så måste jag säga att Caruso är den som överraskar mest. För mig kommer han alltid att vara Horatio Caine men här visar han att han är kapabel att spela andra roller. Även om han trots allt spelar snut i denna så är han annorlunda. Jukebox-scenen är bäst i hela filmen.

The Scorpion King 2: Rise of a Warrior2009-08-06
Är kanske lite generös med betyget men det beror på att Randy är med. Han är helt gräslig skådespelare men men... Är i övrigt en riktig B-film med snygga, ja, för det mesta snygga, specialeffekter.

Nighthawks2009-07-09
Inte en av de bättre Sly gjort. Även om jag starkt gillar 80-talskänslan. Rutger Hauer gör en stabil insats som en allt igenom ond terrorist, men manuset hade behövt lite putsning för att filmen skulle sätta spår.

Stopp! annars skjuter morsan skarpt2009-07-06
Det är något med Stallone. I övrigt är det bara smörja.

The Incredible Hulk2009-07-06
Jag gillade ju faktiskt Ang Lee´s filmatisering. Visst, det var väl inget mästerverk men det kändes som en helt okej superhjältefilm. Hulken är i mitt tycke nog en av de mest intressanta seriehjältarna. Så när dem bestämmer sig för att göra en ny film med ingen mindre än den oerhört skicklige Edward Norton i huvudrollen kan det väl inte bli annat än succé? Visserligen tycker jag att man har ett bättre upplägg och en mer genomarbetad film i denna, men det känns ändå inte som att man hittat helt rätt.

Jumper2009-07-06
Snurrigt och på tok för coolt för sitt eget bästa. Man kan sitta och förundras över alla vackra kameraåkningar och vyer av kända platser världen runt. Men man tappar intresset.

Utlämnad2009-07-06
Djupt störande film. Rollprestationerna är genomgående av mycket hög klass och bidrar ytterligare till känslan av realism. Otroligt jobbigt men ack så viktigt ämne som jag tycker man lyckas hyfsat med att illustrera och återge.

Collateral Damage2009-07-02
Jo jag säger då det. Har väl lite svårt att köpa att en vanlig brandman är kapabel att göra allt Arnold lyckas med. Men man ser väl inte en sån här film beroende på hur verklighetstrogen den är. Är ändå lite imponerad och vändningen på slutet kändes ganska överraskande.

Styrka Delta Force 22009-06-24
Cota är ju såå ond! Och Chuck är ju såå cool när han visar de andra Delta-medlemmarna hur man spöar skiten i sandgropen. Förtjänar nästa ett högre betyg bara därför att han spöar sina kamrater så hårt.

Styrka Delta Force2009-06-22
Hade ju varit en solklar trea om bara Chuck Norris fått lite mer tid att glänsa men men. Men samtidigt hade det nog varit en etta utan Chuck. Så det kanske går jämnt upp.

Glengarry Glen Ross2009-06-22
Jag förstår inte alls vad alla som hyllar denna pratar om. Pratigt, segt och utdraget tycker jag.

Nästa sida »