Alla kommentarer avBroadWay

Lawless2012-09-19
Stämning: bra, skådespeleri: bra, story: mycket bra, en bra film med nadra ord. Underhållande, spännande och säkerligen rörande för de med själ! Väl värd att se, en självklar fyra trots diverse tidsenliga kvinnofördomar ;)

John Carter2012-06-09
Över förväntan!

En kvinnas hämnd2012-01-05
JL kanske är snygg, storyn är kanske vacker (fram till den inte så kanske utan helt fantastiskt fantasifulla, realistiska, normala och puckade slutet) och speltiden för detta terrordåd kanske var lagom. Men... Dessa saker tillsammans gör inte en film bra, det krävs mer. Vi har sett andra floppar med snygga skådisar, fin/gullig/cool stort, lagom längd... Men filmen suger ändå. Varför? Well, några snabba som jag saknade i filmen: 1skådespeleri 2känsla 3realitet.

Real Steel2011-12-07
En stark tvåa, det var vacker robotboxning, det var förutsägbart, det var actionfyllt med lite lagom töntiga känslor. Real Steel levererar precis vad man förväntar sig av en film som denna, dock måste jag fråga; någon som vet var man köper en boxandes robot, MÅSTE ha en ;) PEACE

Butch Cassidy och Sundance Kid2011-12-04
För någon som mig som inte är ett spagetti-western-fan är detta en fantastisk westernrulle! Det är humor, spänning och underbara dialoger filmen igenom, det goda mot det onda fast tvärtom och skådespeleri när det är på topp, iaf av två personer ;) Grymt bra, stark fyra som blev en femma pga. ganre! PEACE

Almighty Thor2011-06-26
Detta var nog den sämsta film jag någonsin skådat. Jag har som regel ALLTID sett klart filmer innan jag betygsätter dem för att vara rättvis, men de trettio minuter denna film stal av min tid ångrar jag innerligt att jag gav den. Lågt skådespeleri från samtliga parter, låg budget med rekvisita som produceras på ett dagis eller Samhall med större trovärdighet och extremt dåliga specialefekter dom såg ut att vara gjorda i mspaint är bara några utav de bidragande faktorerna till Filmens värdelöshet. Hade jag kunnat ge minus så hade jag gjort det. PEACE

Step Up 2 the Streets2009-07-29
Bättre dans, sämre skådespeleri i denna film än sin föregångare, men visst är det dansen man ser den så en trea är den välförtjänt, tack vare dansen that is

Stranger Than Fiction2008-08-29
Riktigt skön idé och sätt att bygga en film på. Dock kommer den inte upp i toppfilmernas utgörande, saknas också lite vändningar och oförutsedda händelser, men för övrigt en bra och definitivt sevärd film!

Arn - Riket vid vägens slut2008-08-27
Om jag blev positivt överraskad av den första filmen så blev jag spyfärdig av denna. Det enda som gör att den inte får en 1a är att jag tycker böckerna, och därmed storyn, är bra, men att försöka göra en episk film med mäktiga krigsscener fungerade, och kommer nog aldrig, fungera för svensk filmproduktion. Det blir en pretatiös soppa med långdragna scener som man helst vill avsluta snarast. Känns som att budgeten endast räckte till att ta fem scener och sedan valde man den bästa. Fula scener och klandervärt skådespeleri gör flmen seg och i vissa fall skrattetande.

Fame2008-08-19
Sköna scener med mycket skön sång och dans, skanar dock lite muskalkänslan samtidigt som man älskar vissa scener. Saknar lite djup som tidigare talara påpekar, men gillar man skön musik och dans så är det en härlig film.

Fönstret åt gården2008-08-16
Som mr_magi säger är filmen i allra högsta grad förutsägbar, men hade det spelat någon roll om man redan innan man sett filmen viste exakt hur den skulle sluta? Gällande vissa filmer; ja, där de bygger på en twist eller vändning/ar som gör dem intressanta. Denna film når sin klass genom perspektivet genom vilken man beskådar hela händelseförloppet. Hur allt skildras under tiden det utspelare sig är så mycket viktigare än hur det hela slutar, enligt min menig that is.

21 gram2008-08-09
Underbart upplägg i filmen, tyckte själv inte det var det minsta rörigt, dock var den lite förutsägbar på sina ställen, men det gjorde inte så mycket med tanke på att det är vägen fram till slutet som filmen bra, en stark fyra är den väl förtjänt av.

Arn - Tempelriddaren2008-07-20
Efter att ha läst alla böcker i serien så framstår filmen aningen blek i jämförelse, dock blev jag positivt överraskad med tanke på vad jag hört om denna film. Det som höjde filmen var itne de briljanta replikerna, underbart vackra scenerna eller utmärta skådespeleriet, det var faktiskt känslan i filmen som räddar den från en tvåa. Kanske är det så att man faktiskt bör ha läst böckerna för att denna känsla skall infinna sig då skådespelarna inte fömedlar denna fullt ut i alla lägen. Något som tyvärr drar ner filmen ganska rejält är den usla engelskan man tvingas höra många gånger, om en film skall vara på engelska bör det låta autentiskt, annars blir det illa. Repliken "what a beautiful horse." har tyvätt etsat sig fast i mitt sinne.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind2008-06-10
Det blir inte mkt bättre än så här ur ett flummperspektiv. Helt underbar att kolla på och om man vill kan den vara hur djup eller ytlig som helst, you chose!

212008-04-29
Att göra en film om en händelse som faktikst (mer eller mindre autentiskt) har utspelat sig brukar vara enkelt, dels har man storyn, dels har man oftast ett intressant händelseförlopp. Dock är så inte fallet med 21, storyn är ganska tråkig och tunn, och för att få det hela mer intressant tvingas man att krydda filmen och javisst blir dessa händelser mycket förutsägbara. Håller med föregående postare om att filmen är extremt förutsägbar och det blir lite tråkigt, speciellt om man vet något om historien sedan tidigare. Det som de dock gör bra är att få en ganska ointressant historia såpas intressant som de lyckas få filmen, det är inte bara tråkiga korträknarformler och spel i las vegas som skildras, inte heller är karaktärerna tråkiga och livlösa även om vissa känns lite överflödiga. Jag tycker ändå filmen är sevärd för alla som är lite intresserade av gambling och dobbleri, men att lyckas locka den bredare publiken blir nog svårt.

Dogville2008-03-14
Ett mästerverk som jag ej finner mig värdig att kommentera vidare.

Älskade hundar2008-02-25
En underbar film som avviker från övriga "få en att tänka filmer" som oftast slutar lyckliga där de dessutom blir något förutsägbara. Jag älskar all den misär som denna film bringar, inget cheasy eller greasy. Gillar också hur de olika karaktärerna sammanflätas med varandra. En toppfilm med andra ord, åtminstone för alla pessimister, skadeglada och realister.

12 edsvurna män2008-02-22
Att filmen var förutsägbar på det stora hela är kanske inte något att diskutera om, men i det här fallet känns det som att det inte spelar någon roll om man kan räkna ut hur den skall sluta, det är resan dit som är det oförutsägbara och därmed det intresanta och även mästerliga i det här fallet. Helt underbara karaktärer och dialoger, stämmningen är också helt klockren. Man kan verkligen känna igen många av personligheterna och hur det reagerar. Klockren helt enkelt!

Lucky You2008-01-10
Ack så illa!! När de lyckas få med såppas många välkända pokeransikten i filmen, varför inte göra den bra då? Handlingen är förutsägbar, tråkig och tafatt. Pokerscenerna är misslyckade och vilseledande, ingen känsla alls i hela filmen. Varför kan inte "huck" verka vara en bra pokerspelare om han nu är så bra som han framstår. Hur vanligt är det att en vinnande spelare behöver pantsätta värdefulla föremål, och hur vanligt är det med en pokerspelare som konstatnt stirrar på sina motståndare och ser löjlig ut, hur vanligt är det att man vid ett cashgamebord slänger markerna omkring sig som det vore potatischips när man bettar? Det är alldeles för många saker som inte stämmer, en utav de största är att "huck" vinner en pott i WSOP på dryga 3mille, potten efter är han all-in med mindre än 2mille, vad hände med resten? Varför säger speakern i WSOP att potten nu är 2mille stor när den är över 2,5 mille? Till syven och sist saknar filmen känsla, den är felaktig gällande fakta och skedespelarna gör en makaber roll, med vissa undantag!!

På smällen2008-01-05
Lång, tråkig och dålig cast, detta beskriver min upplevelse av denna film. Det känns verkligen som om jag slösat dryga två h av mitt liv på denna film vilket jag hellre hade gjort framför datorn och surfat porr. JAg gillar inte ens porr!Den försöker vara söt och gullig, men den hamnar så långt ifrån verkligheten att den varken blir söt eller gullig! Den förösker vara rolig men saknar humor för vuxna människor. Den försöker vara seriös men innehåller inget verklighetstroget scenario whatsoever, hur skall man då kunna ta den på allvar. Det enda den skall ha cred för är förlossningsscenen där skådisen i fråga inte ligger med böljande hår och får ett jesusbarn lagt i famnen, här är det en äcklig lite röd kladdig sak, precis som jag föreställer mig att det skall vara. Dock väger detta ej upp för resten av filmen, en stark etta får den av mig. Kan tyvärr inte ta åt mig av denna typ av film.

Planet Terror2008-01-04
tack vare vissa sköna lines så som "im gona eat your brain and gain your knowledge" så lyckas Rodrigeuez rädda filmen betyget. Den förösker ha en viss känsla som aldrig lyckas infinna sig, åtminstone inte hos mig. Det i början gammal-dags filmstuket passar itne alls in med filmens inledning. Känns även som historian bakom filmen är allt annat än orginell, förväntade mig mycket mer.

Big Bad Wolf2007-11-17
instämmer med föregående kommentar, dock är finns det en aspekt som lyfter filmen, det är dialogen varulven har, är faktiskt kul att han gör narr av sig själv och därmed filmen. "litlle pigs, little pigs, let me in"

Team America: World Police2007-06-20
Värt att nämnas är att jag endast sett denna film en gång!! Att säga att filmen är tillintetsägande är att påstå att jorden är platt, kan man finna en mer fulländad samhällskritisk film än denna? Förmodligen kan man det ja, men inte en som på ett så simpelt sätt kritiserar hela den Amerikanska (dåliga?!)kulturen och alla de klycher, fördomar och brister som finns i denna. Vad som gör den till en bra satir är helt enkelt dess enkelhet kombinerat med den sjuka humor som genomsyrar hela filmen. Inte nog att man lyckats pricka in större delen av den humor som gör USA till vad det är utan man har även lyckats med att få ett par enastående dialoger; "pussies, coocks and assholes" är ett exempel. Att filmen sedan tar form av ett marionett-drama är ännu en faktor att lägga till plussidan, enastående helt enkelt!

The Squid and the Whale2007-06-17
Att slutet är kasst och att det är för många trådar som ej sammanvävs tror jag är meningen. Att man själv skall få tolka stora delar av filmen och frågande undra över vad som egentligen hänt hoppas jag är meningen, annars sjunker den i mina ögon. Det är många saker man kan antingen undra vad manusförfattaren ville ha sagt med eller själv fantisera om hur det faktiskt skulle kunna ha varit. Förutom detta tycker jag att många dialoger var klockrena och den bästa delen av dem var nog det ständigt återkommande "don't be diffcult" som man själv kan tolka hela filmen, var inte besvärlig utan tro på det som förutsätter minst, eller var inte besvärlig och tro det som verkar uppenbart.

Once Upon a Time in America2007-06-08
en minst sagt välgjord episk berättelse där många historier vävs samman till den otroliga helhet filmen har. Det som gör att den inte får en femma är att den är stundom är aningen överflödig, menar inte att scener skall ts bort utans kanske bara kortas ner en smula, men en otroligt bra film!!

Grevinnan och betjänten2007-06-02
Att detta är humor på låg nivå kan man inte argumentera emot. Men denna film gör det bra, med tanke på att det är snubbelhumor av Mr.Bean klass där det blir lustigt för att en karaktär ser rolig ut och är klantig är inte den mest avancerade typen av humor, dock har denna film charm och orginalitet till skillnad från t.ex. just Mr.Bean som aldrig verkar upphöra att förvåna med sin otroligt dåliga fantasi och utveckling.

Independence Day2007-05-23
Ännu en film där USA räddar världen, har vi inte fått nog av dessa sneddrivna bilder om världens ordning? Det som håller uppe filmen är Will Smith som just i denna film är en pärla, men att han sedan har tilldelats den klassiska hjälterollen som världsräddaren, som dessutom skall vara en lite annorlunada okontroversiell person, är tragiskt.

Patrioten2007-05-23
Att historien i sig inte är fullt ut korrekt kan jag köpa, men kan det bli mer amerikaniserat än att vifta den Amrekanska flaggan när striden håller på att förloras? Detta skall dessutom ge mannarna såppas mycket mer hopp, självförtroende och skälvmordslust att de dessutom vinner slaget, patetiskt. Sedan att skådespelarna är bra och att filmen är relativt välgjord kan man inte säga någonting om.