Alla kommentarer avBuffo

Ghost Rider: Spirit of Vengeance2012-09-25
Den första Ghost Rider-filmen var ett exempel på hur man tar halvdassigt material och bakar ut det till en film helt utan fantasi eller glädje. Detta är ett exampel på hur man tar ett halvdassigt material och gör något småkul av det.

Doomsday2012-09-25
Börjar skapligt. Sedan kommer själva handlingen igång.

Flipped2011-09-06
En film utan uppenbar handling eller mål... bara mysig att titta på. Den kunde hållit på en timme till.

Clash of the Titans2010-11-18
Gäääääsp.

The Wolfman2010-11-11
Långtråkig, platt och sååååååå förutsägbar.

I Am Legend2010-01-02
Om jag ser EEEEN till amerikansk "it was meant to be"-film så blir jag illamående.

Doom2009-10-25
Håller med MasterChief. Varför göra en film på ett TV-spel om man ändå inte tänker följa konceptet? Speciellt när ändringarna inte direkt bidrog till en bättre film...

The Prestige2008-06-22
Har kvalitéer men bryter plötsligt mot sina egna premisser.

Miss Secret Agent2008-06-22
Egentligen en etta, men det går ju inte om Michael Caine är med.

Ghost Rider2008-06-22
Som läsare av serien kan jag säga att den enda behållning Ghost Rider hade var en av antagonisterna, Blackout. Istället fick vi Blackheart, nån sorts tråkigt surrogat.

Feast2008-06-22
Blodskräck med en twist, men det räcker ingenvart.

3002007-08-30
Homoerotik eller homofobi? Jag måste hålla med Göran Everdahl om att det är svårt att bestämma sig. Sedan en spark på Irans smalben nu när det snart är dags för nytt krig i mellanöstern. Fy fan för krigsproparganda förklädd som underhållning.

En andra chans2007-08-26
Premissen är intressant, men upprinnelsen är äckligt amerikanskt smörig: Ultimata lyckan är familjelyckan.

Transporter 22007-02-11
Gillar man ettan gillar man denna och tvärtom. Inget bestående intryck.

Transporter2007-02-11
Action som funkar.

Du, jag och Dupree2007-01-30
Owen Wildon gör sin vanliga grej. Det är lite kul.

Joshua Tree2006-12-15
Kanske den sämsta filmen jag sett. Vi var 15, och vi skrattade åt den (!)

Mission: Impossible 32006-12-15
Högklassig och tempoladdad technothriller. Lämnar dock inget bestående intryck.

Vertical Limit2006-11-15
Hahaha. Filmen handlar om en räddningsoperation. Men när det dött lika många som skulle räddas, har man tappat poängen.

Cliffhanger - svindlande avgrund2006-11-15
Bättre än väntat. Dock lite antiklimatiskt på slutet.

Polisskolan 7 - Uppdrag Moskva2006-11-15
Ettan fick 3 Tvåan fick 2 Resten fick ettor rakt genom.

Stealth - Det osynliga hotet2006-11-09
Skulle kunnat få en tvåa för underhållningsvärdet, men på grund av den alltigenom klichéartade handlingen blir det en etta.

Aeon Flux2006-11-05
Underhållande.

Scream 32006-11-03
"Ring du polisen, så kollar jag i källaren." "Nej, han dog!" "Men vänta! Jag kollar på vinden så kollar du i garaget!" "Nej, de dog igen!"

Dödligt vapen 42006-10-10
Huvudpersonerna klagar på att de börjar bli för gamla, och det börjar också serien bli. Snälla, inte en femma!

The One2006-10-10
Herregud vad långsökt.

V för Vendetta2006-10-09
Ändrade mig. Fick bli en femma, på rena eldigheten.

V för Vendetta2006-10-09
Vill så gärna så gärna ge denna en femma, men även om jag känner mig innerligt inspirerad, finns där en och annan brist.

Instängd2006-10-07
Egentligen en trea, men detta är något så ovanligt som en skräckfilm som faktiskt är riktigt läskig. Bonuspoäng för det.

BloodRayne2006-10-07
Där va en sexscen som var lite het. Annars tycker jag att om man ska basera en film på ett dataspel får gärna filmen någonstans påminna om spelet.

Nästa sida »