Alla kommentarer avBumbi78

Scared Alive2021-09-26
Det kom slashers i överflöd och det var inte så noga med produktionerna så länge morden var okej. Så även i den här rätt okända skräckisen. Några fina mordscener och hyfsade miljöer gör den uthärdlig, men den glöms lika fort.

Thick as Thieves2021-09-26
Heistfilmer brukar vara bra, men den här kändes hafsigt ihopsatt och Freeman passar inte alls i sin roll.

Boss Level2021-09-25
Bra action och en typisk popcornrulle. Men Mel Gibson tillför rätt lite.

3615 code Père Noël2021-09-25
Tja, en fransk lätt suggestiv och drömsk våldsam version på Ensam Hemma. Klart udda stämning i den här, men ganska bra och underhållande.

Black Belt Jones2021-09-21
Jim Kelly sparkar rumpa. Funken, kläderna och alla hysteriska fightingscener gör den klart underhållande. Med en fight i lödder kan det inte gå fel, men tro mig, det är ingen kvalité att snacka om här.

The Demolitionist2021-09-20
Billig ripoff på Robocop där talangerna ej flödade. Korkat och komiskt trots att den ibland ska försöka vara allvarlig och seriös. Eggert är åtm snygg och det är gott om kultskådisar i små biroller.

The Eliminator2021-09-16
En b-action på begränsad budget som man lätt kan skippa. Men om man som jag gillar Carradine, som här har huvudrollen, blir det roligare. Han verkar leva livet här och är riktigt bra.

SS Operation Wolf Cub2021-09-15
Det här var ju för sorgligt. Torr sk exploition som egentligen inte funkar nånstans, men ändå lyckas underhålla på något besynnerligt sätt. Vi får åtm några fulsnygga 80-talsbrudar.

Dödlig belägring2021-09-12
Ytterligare en ripoff på Die Hard och den här var bra underhållande. Speakman sparkas och skjuter för vilda livet och det serveras småroliga actionscener och one-liners.

Boulevard2021-09-12
Förvånansvärt seriöst, så regissören ville antagligen göra en allvarsam story. Det råder inget som helst tvivel vem som är ond eller god här.

Night Killer2021-09-12
Inte seriöst nånstans, men det var förväntat. I all sin trashighet hade det behövts ett högre tempo och mer dumheter.

Anonym Identitet2021-09-12
En trevlig liten actionthriller som passerat förbi. Tuva är snygg och storyn funkar. Mest fascinerande var att hon talade alla språk utan ett ord svenska i filmen.

Double Jeopardy2021-09-11
En av alla thrillers som kom under 90-talet. Underhållande och kompetent nog för att kommas ihåg.

No Escape2021-09-11
Slutet och egentligen hela filmen är snott från äldre och bättre filmer. Men den var helt okej om man vill ha en enkel skräckis.

The Street Fighter2021-09-11
Chiba är jävligt hård och en sann antihjälte. Filmen är skruvad och väldigt märklig, men det kretsar kring fighterna, och dom är rejält underhållande.

On The Border2021-09-10
Lite väl tunn och slö thriller som trots allt innehåller några kända namn. Småporrig stundtals - troligtvis för att täcka upp ett risigt manus.

Hellraiser: Judgment2021-09-10
Idiotfilm som ej förtjänar att kallas Hellraiser. Har inget emot remakes eller diffusa uppföljare rent principiellt, men detta var en hög av våldsam äcklig dynga.

Jaws 5: Cruel Jaws2021-09-10
Inte fan var den bra, men jag kan förstå hypen kring denna skitfilm. Eftersom alla scener av betydelse faktiskt är snodda kan man ju se de riktiga filmerna istället.

Satan's Slaves2021-09-09
Gränsade mellan en tvåa eller trea. Och hade den kommit i den japanska vågen av skräckisar sådär 15 år tidigare hade den stuckit ut. Ett bra hantverk med bra atmosfär, men alldeles för trött story numera.

The Autopsy of Jane Doe2021-09-08
Överraskande bra skräckis där endast ett par sedvanliga jump-scares kunde skippats.

Outlaw of Gor2021-09-08
Sämre än första Gor vad det nu egentligen betyder? Urkorkad och ändå hyfsat underhållande, men väldigt långt ner i rankningen av barbar/fantasy-genren.

Latidos de pánico2021-09-07
Lite seg ibland, men egentligen inget att klaga på här. Naschy ångar på som vanligt och det blir både lite snusk och lite snaskigt våld.

Hela härligheten2021-09-02
Tragikomisk och lätt suggestiv film som känns rätt egen. Det finns en del att önska, men som helhet är den bra. Att samtliga inspelningsplatser är hemmavid kanske påverkar mitt betyg.

Specialstyrka S-A-S2021-09-01
Väldigt brittisk och faktiskt rätt bra terror-thriller. Småspännande rakt igenom även om sista halvtimman är som bäst.

Gor2021-08-29
Charmigt korkad barbar/fantasy som först och främst kom på tok för sent. Men det märks att det fanns kärlek till filmen. Oliver Reed har knappast sin finaste stund i sina alkoholångor.

Striptease2021-08-29
De ville nog i grunden göra en seriös film och den stackars strippan, en vårdnadstvist och en kriminell politiker. Men då hade Striptease blivit tråkig. Istället blev det oseriöst hela vägen och i där ligger hela underhållningsvärdet. För hur unken filmen än är idag så går det inte att bortse från att den är förbaskat underhållande.

Grave Secrets2021-08-29
Lätt diffus rysare som har sina stunder, men som jag hade svårt att sätta mig in i. Här finns en rätt skön spökhistoria i botten och den kunde gjorts så mycket bättre.

Mission of Justice2021-08-29
Korkad story förtäckt av massa fighting. Alla ska ha ofantliga mängder stryk mest hela tiden, och mitt i allt detta cirkulerar handlingen kring en rörelse som kallar sig freds-stiftarna. Högt underhållningsvärde.

Vem kan döda ett barn?2021-08-28
Otrevligt med krypande härlig känsla filmen igenom. Säkert väldigt kontroversiell på sin tid, men fortfarande riktigt bra.

Willy's Wonderland2021-08-28
Vem skulle passa bättre i rollen som tok om inte Cage. Färgglatt och hysteriskt och rätt roligt.

Nästa sida »