Alla kommentarer avChristiansen14

Mr. Nobody2016-08-21
Det här var jättedåligt. Alldeles för många stories samtidigt som inte leder någonstans. Slöseri med tid

Miraklet vid St. Anna2016-05-13
Ambitiöst, för ambitiöst. Väldigt oklar story som kanske hade tjänat mer på att fokusera på det första som händer i filmen, som faktiskt är intressant. I övrigt tar jag gladeligen emot tips på hur man får tillbaka 2,5 timme av sitt liv.

Kvinnan i rummet2016-05-03
Mycket stark trea

Green Zone2016-05-03
Mycket stark trea

The End of the Tour2016-05-03
Perfekt när man vill ha en film med mycket och bra dialog. Fint skådespel av Segel och Eisenberg också.

Legend2016-05-03
Välspelat av Tom Hardy men efter filmens slut funderade jag på vad som egentligen hände i filmen. Tyckte storyn var rätt svag och jag hade helt klart högre förväntningar.

Man on Fire2016-05-03
Denzel är svinarg. Bra.

Sicario2016-02-16
Riktigt bra. Nästan 8 av 10 men landar på en sjua i slutändan ändå.

World War Z2016-02-16
Stabil sci-fi/action

Crystal Fairy2016-01-19
Detta var en helt meningslös produktion som inte ens bör kallas för film. Förmodligen behöver man vara antingen grymt pårökt eller äckligt spirituell för att kunna klassa detta som något sevärt.

A History of Violence2015-05-20
Gillar thrillers av denna typ och denna var inget undantag. Bra skådespel och bra story. Lite märkliga scener instuckna ibland bara, men jag tycker det är en stark trea.

Due Date2015-05-20
Rolig, men tyckte mest Zach och hans karaktär var jävligt irriterande. Ingen direkt story heller, utan det händer mest en massa "sjuka grejer".

Grown Ups 22015-05-20
Som om de tagit separata scetcher och urklippta scener ur Grown Ups och gjort en film av det. Några skratt såklart, men som en en ren filmupplevelse totalt värdelös.

The Terminal2014-06-29
Stark trea. Rolig och fyndig men tyvärr lite för långdragen. Tom Hanks gör hela filmen och spelar kolossalt bra. Att det baseras på en riktig historia gör inte filmen sämre.

The Last King of Scotland2014-05-24
Rätt seg inledning men kommer igång mer sen. Hade varit en 3:a om det inte vore för Whitaker som är alldeles strålande i denna. Svag fyra därför.

Harry Potter och dödsrelikerna - Del II2014-04-14
Stark avslutning, stark trea.

Collateral2014-01-09
Svag 4, inte helt övertygad riktigt. Jamie Foxx gör det som många andra skriver mycket bra, men filmen i helhet saknar något. Hade kanske högre förväntningar på filmen än vad man skulle ha.

My One and Only2013-09-29
Stark tvåa för sönernas roller. Ytlig film som tidigare nämnts och är väl ingen man kommer komma ihåg om några år.

Going the Distance2013-08-18
En av de bättre romantiska komedier jag sett. Inte så förutsägbar, bra skådespeleri, många skratt. Väldigt nära en 4a men i slutändan är det faktiskt bara en romantisk komedi.

En dag2013-06-23
Otroligt intetsägande. Enda som räddar den från en 1:a är att Jim Sturgess spelade nåtsånär bra, den lilla gnutta humor och att man är utomlands i filmen.

Ted2013-01-09
Stark trea. Mycket rolig och man känner igen Family Guy-tonen i det hela, givetvis.

Plutonen2013-01-07
Riktigt bra. Kul att se så pass många skådespelare innan de blev mer kända! Sheen visar att han faktiskt var decent innan allt med 2 1/2 Men osv.

The Aviator2013-01-06
Långdragen men den fantastiska rollprestationen höjer den avsevärt. Skön story med intressanta personligheter men man tappar intresset efter ett tag och det känns som den kunde varit kortare. Starkt slut höjer den till en fyra. Ska ses när man är klar i skallen och inte för trött.

Imagine Me and You2013-01-06
Känns annorlunda mot vanliga romantiska komedier och är en okej sådan också. Typisk trea.

Unstoppable2013-01-01
Helt okej, men känns inte komplett på något vis. Svag trea.

Knight and Day2012-08-17
Inte alls som jag hade förväntat mig...

The Departed2011-12-29
Di Caprio är helt jävla fantastisk! Lite halvkasst slut, men samtidigt inget slut man direkt hade väntat sig. Jag gillade verkligen filmen, väldigt spännande och där hände något hela tiden. Även om jag inte riktigt hängde med i alla personer med farmödrar hit och dit och sådär, men det är kanske jag som är trög.

Africa United2011-07-21
Annorlunda och trevlig film där du tas på en rundtur i Afrika. Lite för kort, och handlingen blir därför lidande då det ibland går lite för snabbt mellan länderna och de olika händelserna som inträffar. Det blir aldrig någon riktig spänning i filmen, men trots detta kan jag inte ge den ett sämre betyg än en 3:a då den handlar om drömmar och om fotboll på en kontinent där allt kretsar kring just det...

Toy Story 32010-12-05
Fantastiskt bra film för att vara tredje i serien! Dockan som står för skräcken blev man nästan lite rädd för! Nu vågar inte jag slänga någonting där hemma längre...