Alla kommentarer avCloudane

Shazam!2019-07-09
Snudd på 4a, stundtals väldigt underhållande och definitivt en av DCs bättre.

Replicas2019-05-30
Stundtals underhållande i sin dumhet, annars inget vidare...

Fahrenheit 11/92019-01-11
Instämmer med föregående talare, den täcker liksom för mycket mark för sitt eget bästa, och som helhet kan den inte mäta sig med Moores bästa. Fortfarande sevärd dock, den lyckas väcka starka känslor på sina ställen.

Leave No Trace2019-01-10
Snudd på 5a faktiskt, förtjänar mer uppmärksamhet än den fått.

Ghostland2018-07-27
Hade en viss potential men blir i slutändan bara ännu en skräckfilm i mängden som är mer frustrerande än läskig.

A Quiet Place2018-04-27
Visst, det kan finnas vissa logiska luckor och liknande, men det här är för mig årets tveklöst bästa film hittills. De allra bästa scenerna ligger på en spänningsnivå som nästan saknar motstycke och jag är genuint avundsjuk på folk som har kvar att få uppleva denna film för första gången. Ett måste på bio!

The Ritual2018-02-25
Lite kul med den svenska miljön, men i övrigt finns här inga nya och fräscha idéer överhuvudtaget och jag tröttnade ganska snabbt.

The Open House2018-02-19
Låg egentligen på en halvkass 2a hela vägen men med det slutet (eller snarare brist på slut) förtjänar den inget annat än bottenbetyg.

Kingsman: The Golden Circle2018-01-25
Alldeles för lång och klart sämre än ettan men tråkigt hade jag inte. Svag 3a.

Trainspotting2018-01-22
Kan äntligen bocka av denna på min "filmer man borde ha sett"-lista. En gedigen 4a och jag kan absolut förstå dess goda rykte och plats i filmhistorien.

Molly's Game2018-01-22
Stabil 3a, men jag hade större förhoppningar än så. Vi vet att Sorkin kan skriva intensiv och effektiv dialog men här känns det ofta mer uttröttande än intressant. Chastain är bra som alltid men hon har definitivt mer minnesvärda roller på sitt cv.

Columbus2018-01-22
Avslappnande och härlig film. Når inte riktigt de högsta höjderna för mig, men regissören (Kogonada) skall absolut läggas på minnet, finns stor potential här!

Star Wars: The Last Jedi2017-12-23
Så enormt kluven till denna. Tillsvidare en stark 3a som förhoppningsvis kan höjas vid omtitt.

Dunkirk2017-07-30
Betyget för själva filmen stannar vid en 4a, men som ren och skär bioupplevelse är det en fullständig triumf!

Morran & Tobias - Som en skänk från ovan2017-03-26
Snudd på 4a faktiskt. Visst, det är snarare mer en samling sketcher än en film, men det var längesen jag skratta så här mycket.

En labyrint av lögner2016-12-01
Jag gillar den här typen av historiska skildringar och det är absolut en sevärd film. Den kunde gjorts lite mer fokuserad dock och bl.a. skippat den totalt onödiga kärlekshistorian. Tack och lov fick den inte alltför mycket plats, men ändå lite irriterande i mitt tycke...

The Intern2016-08-25
håller med om att det är alldeles för mycket feelgood, på gränsen till parodi vissa gånger. DeNiro och Hathaway imponerar dock och räddar faktiskt en svag 3a.

Suicide Squad2016-08-04
Inte ens i närheten så bra som trailern fick en att hoppas på, riktigt trist...

Kvinnan i guld2015-12-29
Överraskande bra faktiskt. Mycket välspelad och intressant historia.

Before We Go2015-11-27
gillar den här typen av film och Evans får klart godkänt för sin regidebut, dock är den aldrig nära att nå samma höjder som exempelvis Before Sunrise, som den ganska tydligt är inspirerad av.

Scouts Guide to the Zombie Apocalypse2015-11-15
Kul trailer. Mindre kul film.

The Walk2015-10-17
Kändes länge som en besvikelse, men väl framme vid själva huvudnumret blir det en grym upplevelse! Betyget landar slutligen på en svag 4a.

Pixels2015-10-17
Rejält usel, men Peter Dinklage räddar filmen från bottenbetyg.

The Martian2015-10-08
det e möjligt att jag får sänka mitt betyg i framtiden, men just här och nu kan jag inget annat än å bränna till med en full 5a! Makalöst bra sci-fi med geniala små instick av humor. Satt verkligen och njöt i biosalongen.

Southpaw2015-09-17
Visst, jag kan förstå om man tycker man har sett det förut, men det är banne mig inte alltid det är så här välspelat och så skickligt hantverk rakt igenom! En finfin 4a i betyg och i mitt tycke en av årets bästa filmer hittills.

Insidan ut2015-09-07
Känslan direkt efter, och känslan fortfarande såhär en vecka senare: Helt jäkla briljant! Är både årets bästa film hittills, samt Pixars bästa någonsin.

The Longest Ride2015-08-06
Att man aldrig lär sig. Varför utsätter man sig för sånt här? Jag är en djupt tragisk människa...

Fifty Shades of Grey2015-07-16
Jag har nog aldrig sett på maken av så mycket hype för absolut ingenting. Visst, den är snyggt fotat och välgjord rent tekniskt men tyvärr, det här förtjänar inte att räddas från bottenbetyg.

Blended2015-07-13
Synd på alla klyschor och utdaterad humor. Gillade premissen annars, och den "osynliga mamma"-biten är lite gripande faktiskt.

Beyond Borders2015-06-28
Stark första halva, men tappar dessvärre under andra. Här fanns stor potential att beröra, men filmen tappar mig när fokus riktas mot en klyschig och omotiverad kärlekshistoria i slutet. Trist.

Nästa sida »