Alla kommentarer avDIProgan

Jerry & Marge Go Large2023-09-06
Mysig film rätt igenom

Jag är ingen lättfärdig man2023-05-11
Plus för eget grepp men utförandet är mestadels tråkigt

Tre tusen år av längtan2022-10-09
Känns som den knappt hinner börja innan den är slut så visst fanns det underhållning men slutet var oerhört tråkigt.

Bullet Train2022-10-09
Hjärndött kul. Hade kanske satt fyran om det inte vore för att den kommer va bortglömd om en vecka eller två.

Top Gun: Maverick2022-08-24
Blandningen av gamla macho-stereotyper och en känsla som direkt hämtad från 80-talet var ändå rätt trevligt nu när allt ska va så komplicerat och intelligent. Bra spänning och skön stil bara. Inga Oscar-prestationer men en trevlig filmkväll.

Antebellum2022-06-01
Om man vill hänvisa till sydstaterna för att få sina politiska åsikter att gå ihop så blir det problem. Trams även för en vänstermänniska.

Archive2022-03-03
Kass upplösning

I Am Mother2022-03-01
För en gångs skull tycker jag det är mitt-sektionen av filmen som inte duger. Känns som den fokuserar onödigt länge på fel saker men det kanske fanns någon poäng där med...

Sound of Metal2022-01-21
Bra upplägg och mitt-sektion men jag köper inte slutet. Tycks sponsrad av vissa radikala föreningar.

Eighth Grade2021-09-26
Som någon som tycker det är jobbigt att se på pinsamheter så kan detta ha varit en av de jobbigaste filmer jag sett men den är väldigt trovärdig i mest allt den gör. Något av en hyllning till den skygga, bortkomna och nervösa tonåringen som ändå lyckas förbli en överlag god människa. Kunde va något att visa ungdomar i skolan.

Lyrro - Ut & invandrarna2021-08-25
Några bitar funkar bättre än andra men på det stora hela är det sömnigt. De har som tappat stinget och känns trötta nästan hela tiden (pun).

Rent-a-Pal2021-08-18
En mycket älskvärd produktion med välskrivna karaktärer. Ensamhet har nog aldrig riktigt beskrivits så här. Minnesvärt.

Stowaway2021-06-20
Har en trevlig stämning men storyn och intrigerna lyfter aldrig. Slutet känns mest konstigt.

Kvinnan i fönstret2021-05-21
Bra upptakt men någonstans mitt i tappar den fokus och upplösningen är mest bara otillfredsställande.

Parasit2021-01-01
Två tredjedelar av filmen känns det väldigt konstigt att den vann något alls när den mestadels känns som folklig humor men sedan blir det tyngre och greppen klarnar. Tycker fortfarande inte den är speciellt självklar som vinnare men den är definitivt något annorlunda.

En ovanlig flicka2020-08-22
Långsam och utan överraskningar

Palm Springs2020-07-17
Glatt överraskad över avsaknad av nästan något trams utan en mycket trevlig groundhog day film som tar en egen vinkel som känns bra och skön.

Greyhound2020-07-14
En av de tråkigare krigsfilmerna som gjorts. Nästan all tid går åt till att ropa ut order och upprepa dem. Styr hit, styr dit. Förstår dem som somnar.

Bad Boys for Life2020-05-24
Så kalkonig. Inte värt alls.

19172020-01-20
Mycket effektivt grepp med ständigt närgången kamera, få klipp och levande kulisser som gör att man känner sig närvarande i storyn rätt igenom hela filmen. Skådespelar-insatserna gör sitt till också.

Midway2020-01-15
Trevlig action men rätt ointressant i övrigt.

A Beautiful Day in the Neighborhood2019-12-26
Svårbedömd. Bra skådespel och engagerande story till en punkt men upplösningen är platt och tråkig rent av.

Jojo Rabbit2019-12-25
Slutar starkare än den börjar och visst finns det väl någon poäng i att göra den med ett barns vinkel men jag vet inte jag. Finns ju så mycket bättre filmer om andra världskriget.

Joker2019-12-21
Gick faktiskt att se utan att alls gilla superhjälte-filmer och hela den grejen men skulle kanske inte kalla den mästerverk även om det är en lysande karaktärstolkning Joaquin Phoenix gör.

The Irishman2019-12-04
Precis som alla andra gangsterfilmer med dessa herrar bara något längre så välj därefter.

An Affair2019-10-25
Välspelad och engagerande men hade velat se fler vinklar i problematiken. Slutet känns allt för tillrättalagt och enkelt.

El Camino: A Breaking Bad Movie2019-10-12
Känns som de tycker man ska ha serien färsk i minne för att uppskatta det hela och det finns inte på kartan så här långt efter. Mycket av den gamla stilen som gjorde serien bra syns än men som enskild film är den ändå inte speciellt engagerande när så få viktiga skådespelare från originalet gör några större framträdanden. Den bästa biten är med Jessies gamla polare. På det hela taget en onödig film. Serien var hur bra som helst men det här når inte högre än till mediokert.

Lejonkungen2019-10-11
Är ju bra att en ny generation kan få se den men ser ingen anledning att göra den otecknad, den var redan i princip så bra den kunde bli. Att försöka få verklighetstrogna djur att agera "mänskligt" gör det bara till en svagare film.

Secret Obsession2019-07-28
Väldigt förutsägbar. Trist att se Dennis Haysbert i detta.

Black Panther2019-07-13
Påkostad som sjutton så den ser ju mycket bra ut och har en gedigen rollista men utförandet är urtråkigt. Den för sig ständigt som en barnfilm med ytliga karaktärer och glädjeskutt/tjut för allt möjligt. En dröm för barn i låg och mellanstadiet men för oss andra, zzz.

Nästa sida »