Alla kommentarer avDaed

Bride of Re-Animator2018-06-10
Underhållande, men inte riktigt på samma nivå som första filmen.

Black Dynamite2018-03-17
Skön stil, men lite ojämn. Stark tvåa.

Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay2018-02-24
Roligt, men ojämnt. Stark tvåa.

Harold and Kumar Go to White Castle2018-02-24
Roligt, men ojämnt. Stark tvåa.

The Mummy2017-12-28
Halvdassigt, intetsägande, och oengagerande. Några få moment räddar den från en etta, men det är inte långt ifrån.

Mother!2017-10-07
Riktigt bra, Aronofsky kan fortfarande sina grejer. Står o väger på gränsen mellan 3 och 4, får ligga på en stark trea tillsvidare.

Society2016-10-01
Weird, men underhållande.

Enter the Void2016-06-20
Cool, snygg, existentiell drogtripp. Häftigt koncept och onekligen välgjort, men andra halvan av filmen segar ner alldeles för mycket för att det ska hålla. Stark tvåa.

Dogtooth2016-06-16
Intressant och obehagligt skumkoncept, men lite väl slöpretto för min smak.

The Nice Guys2016-06-10
Härligt 70-talsdoftande rulle, grymt underhållande. Solklar 4.

X-Men: Apocalypse2016-05-28
Solid ny rulle med X-men. Inte bäst i serien, men den håller stilen. Bra trea.

The Girl Next Door2016-04-05
Creepy. Bitvis riktigt bra och obehaglig. Stark tvåa, nära på högre.

Yesterday Was a Lie2016-03-13
Nån slags metafysisk noir som blandar friskt med surrealism och icke-linjär tid. Noir-estetiken sitter som gjutet, men i övrigt blir det bara överdrivet vag och överkomplicerad soppa som aldrig levererar.

Strange Days2016-02-12
Intressant koncept och skön stil gör att det blir riktigt bra. Dock lite väl lång. Stark trea.

Zardoz2016-02-04
Det mest briljant flummiga jag har sett på länge.

Cowboys and Aliens2016-01-25
Simpel men effektiv scifi/western-kombo. Svag trea.

Star Wars: The Force Awakens2015-12-19
Star Wars är magiskt igen. Stark 4!

En man som heter Ove2015-12-13
Rolf Lassgård är totalt klockren som Ove. Den är ganska klyschig och förutsägbar i övrigt, men tillräckligt mysig och rolig för att få en trea.

Tricked2015-09-23
En ganska trevlig kortis med några riktigt bra scener, särskilt mot slutet. Stark tvåa.

Huset som Gud glömde2015-09-19
Fint foto och bra musik ger bitvis mysig creepstämning, och till en början är den helt okej. Men den sänks av alldeles för tråkiga karaktärer och seg story, och kommer aldrig riktigt igång ordentligt.

Sucker Punch2015-07-06
Jag gillar konceptet och det är mestadels snyggt och välgjort, men det tänder aldrig riktigt till. Den kunde ha blivit något riktigt speciellt, men tyvärr når den inte helt fram. Synd på en intressant idé.

Jurassic World2015-06-14
Ganska dumt, men väldigt underhållande. Inte lika bra som originalet, bättre än de andra uppföljarna. Stark trea.

Tank Girl2015-05-23
Diggar stilen. Överdrivet och underhållande, men blir lite väl spretigt och tyvärr märks det att MGM la sig i alldeles för mycket i klippningen. Stark tvåa.

Mad Max: Fury Road2015-05-22
Två timmar högoktanig postapokalyps. Gitarristen är förstås totalt överlägsen.

Sin2015-05-14
Oldman är duktigt sleazig. Rhames leker western. Manus och det mesta andra är b-skräp. I sina bästa stunder känns den som en svag tvåa, men den är för spretig och oengagerad för att undvika ettan totalt sett.

It Follows2015-05-01
Intressant och bitvis väldigt stämningsfull och snyggt, men det tänder aldrig riktigt till ordentligt. En okej skräckis som tyvärr inte lever upp till sin potential.

Terror på Elm Street 62015-03-02
Vilket jävla bottennapp. Pendlar kaotiskt mellan att försöka göra en ordentlig Freddy-rulle och att verka göra parodi på sig själv på sämsta möjliga vis.

Stoker2015-02-08
Snyggt och stämningsfullt, men fastnar aldrig riktigt helt för den. Stark tvåa.

Jupiter Ascending2015-02-06
Snygg och flashig scifi. Underhållande, men lite för ojämnt för att få högre än en solid trea.

Kingsman: The Secret Service2015-01-31
Fantastisk spionaction med mycket humor, stark fyra.

Nästa sida »