Alla kommentarer avDaesu

Berserk: Golden Age Arc II - The Battle for Doldrey 2015-03-21
Långt ifrån lika bra som mangan, men ändå riktigt bra.

The Babadook2015-02-21
En svag fyra, positiv överraskning. Filmen har en obehaglig atmosfär och bygger inte på pop-ups, slutet var väl dock inte det bästa.

Den store Gatsby2015-02-12
Fantastiska kostymer och nice soundtrack, men green screen:en blev stundtals lite för jobbig att titta på.

Död snö 22014-11-22
Den har sina stunder.

Interstellar2014-11-15
8/10 - Det enda jag visste när jag såg filmen var att den hade 9/10 på imdb (144 000 röster), såg inte en enda trailer. Så förhoppningarna var givetvis stora. Men tyvärr når inte filmen ända fram. Filmen är helt fantastisk ur ett visuellt och audioperspektiv men faller på berättandet. Filmen känns lite väl "amerikaniserad" och storyn berättas med någon form utav stödhjul där de går in i detalj och förklarar allt för tittaren. Genom att gå in i detaljer och förklara alla aspekter så utgår filmen ifrån att tittaren är dum och det lämnas inte mycket åt att utforska själv. Filmen skulle kunna bli riktigt bra om man hade gjort lite justeringar och klippte om lite. Ett rymdäventyr som Stanley Kubricks "2001: A Space Odyssey" lämnar mycket åt tittaren, man får dra egna slutsatser, se om och tänka själv. Det är såna filmer som får toppbetyg. Interstellar har potentialen men gick inte hela vägen, lite synd men helt klart sevärd trots sina saftiga 155:- i biljettpris.

Instängd2014-11-06
Börjar bra men tappar på slutet, tyvärr.

The Expendables 32014-11-03
Den sämsta i trilogin. Banderas och Ford är höjdpunkterna.

Sinister2014-11-03
Filmen hade en hel del potential och ganska så otäck atmosfär, synd att de fokuserade så mycket på jump scares.

22 Jump Street2014-10-07
Sämre än 21an, men den har sina stunder. Sluttexterna med div. "Jump Streets" var guld.

Transformers: Age of Extinction2014-10-01
Väntade 130(!) minuter på att få se DinoBots, de ser ut som skräp och kan heller inte prata. Sedan får de fem minuter screen time, max. Jävla Michael Bay.

Transformers: Age of Extinction2014-10-01

The Wolf of Wall Street2014-08-31
Scorseses berättarteknik är alltid lika bra.

Mammas pojkar2014-08-28
En trea för musik.

The Grand Budapest Hotel2014-08-27
Fantastiskt foto och en imponerande samling skådespelare.

The Amazing Spider-Man 22014-08-26
Har inte läst The Amazing Spider-man så vet inte om jag kan bedöma om mängden P12-skämt var överdriven eller ej. Sedan kändes filmen ganska så rushad och man fick inte något vidare djup i något, lite förvånad över slutet. Mycket hype men den kunde tyvärr inte leverera, hoppas på nästa.

Jodorowsky's Dune2014-08-08
Väldigt bra och intressant dokumentär om en väldigt fascinerande och entusiastisk konstnär. En film som aldrig blev av men har lämnat sina spår över hela världen, synd bara att Jodorowskys projekt aldrig kommer bli film. Han om någon var före sin tid.

Berserk: Golden Age Arc I - The Egg of the King 2014-07-15
Trogen mangan, snygg animation (bortsett vissa partier som blev lite väl 3D), bra röstskådespel samt musik.

Godzilla2014-05-16
Tyvärr besviken på filmen. Den gör samma misstag som alla andra Hollywood-filmer i genren gör - För mycket fokus på människor och deras relationer (se: Transformers). Filmen bygger upp stämningen tills man ser Godzilla väldigt väl, men när han väl dyker upp så är det alldeles för lite screen time. Jag (och säkert många andra) är där för att se Godzilla och monstren han slåss mot. Men tyvärr var det på tok för lite monsterfight i filmen. Fint foto och fantastiska effekter, förhoppningsvis blåser denna filmen liv i en ny generation utav kaijuentusiaster. Jag är nyfiken på hur Godzilla-filmerna blir i framtiden, tekniken finns. Hoppas de väljer att fokusera på monsterfighter i framtiden. En stark trea.

The Girl with the Dragon Tattoo2014-02-06
Extra produktplacering, extra Jesus och extra anti-nazi och extra budget. Kan inte bestämma mig över vilken version jag föredrar. Kul att se Sverige med "Hollywood-ögon".

Pusher2014-02-04
Underskattad film.

Hated2014-02-03
Fascinerande, intressant och skrämmande dokumentär om den sanna rock'n'rollandan och livsfilosofin.

Maria Larssons eviga ögonblick2014-01-12
Den vettigaste filmskaparen inom svensk film idag.

The Departed2014-01-12
Inte hans bästa, men jävligt tung.

The Dark Knight Rises2014-01-07
Jag vill gilla filmen mer än vad jag gör. Det största problemet är att det är för lite Batman-anda i filmen. Största delen utspelar sig under dagen (även Batman slåss under dagen större delen utav filmen, Batman är natten.) Selina har långt utsläppt hår (= Man kan greppa det, tappa hår/lämna DNA. Finns en anledning till att hon har kort hår + huva serietidningarna). John Blakes riktiga namn är "Robin"? Robin är (precis som Batman) en titel, och det finns ingen Blake som blir Robin. Thalia Al Ghul dyker upp i slutet och sedan dör? Nja.. Väldigt snygg, välgjord och sevärd actionfilm, men det är ingen Batmanfilm. Tyvärr den svagaste i trilogin.

Nightmares in Red, White and Blue2014-01-04
Bra sammanfattning utav den amerikanska skräckfilmens historia. Underhållande från början till slut.

Clockwork Orange2014-01-04
"Sätt på 'Clockwork Orange' så vi får se lite schysst ultravåld!"

Nattbuss 8072014-01-03
Älskar skådespeleriet ifrån samtliga.

Room 2372014-01-02
Inget nytt för en Kubrickfantast, det enda "nya" jag upptäckte var när de spelade filmen "framlänges och baklänges". Men alla andra teorier är saker jag hört talas om flera gånger innan. För den som gjort lite egna analyser och research om Kubricks verk så är detta inget nytt alls - tyvärr. Men för den som är ny till Kubricks filmer så tror jag denna kan vara riktigt intressant, men det finns massor utav material som är precis lika bra som denna filmen utav folk på tex. YouTube.

Hobbit: Smaugs ödemark2013-12-31
Fantastisk scenografi och riktigt bra ljud. Smaug var höjdpunkten i filmen, dock lite tråkigt att animeringen på sina ställen är aningen svag. Bättre än första delen, trots sitt halvjobbiga slut.

Hobbit: Smaugs ödemark2013-12-30
Helt fantastisk scenografi, bra ljud. Smaug var filmens höjdpunkt, känns dock lite som vissa animerade sekvenser blir lidande pga. 3D-effekter, såg den själv i 2D. Bättre än den första delen!

Nästa sida »