Alla kommentarer avDellamorte

Sista tangon i Paris2016-12-06
Bertolucci erkände tydligen för några dagar sen att scenen där Maria Schneider blir våldtagen är en riktig våldtäkt. Fy..

Ha ett underbart liv2012-02-23
Mitt 2000:e satta betyg! Yey!

Fanny och Alexander2010-12-19
Såg just den oklippta versionen på cinemateket med julfika i pausen. Fantastisk upplevelse!

I'll Be Glad When You're Dead You Rascal You2010-09-02
Gillar titeln!

Red Dead Redemption: The Man from Blackwater2010-09-01
Handlingen i spelet är ju bra, men jag misstänker att dom som inte har spelat spelet nog inte hänger med riktigt i delar av detta hopklipp.

Life During Wartime2010-08-05
Bra. Fast den var ju alldeles för lik Happiness.

För några få dollar mer2010-06-12
Man kunde ju få för sig att detta är en uppföljare till A Fistful of Dollars, men så var ju inte fallet. Den här var dessutom bättre.

Moon2010-03-25
Heja GERTY!

The Haunted World of El Superbeasto2010-01-25
Lite väl skev kvinnosyn och pubertalt tramsig. Gillade låtarna.

Halloween 22009-12-28
Inte alls lika bra som re-maken på ettan, men ändå bra. Svag trea.

Don's Plum2009-12-20
Hela filmen finns på youtube har jag sett.

Robert Mapplethorpe och hans mecenat2009-10-25
Många fina foton som visades upp.

Trailer Park Boys: Countdown to Liquor Day2009-10-13
Vill se! Vill seee!

The Final Destination2009-10-11
Min första 3D-upplevelse! Det var spexigt måste jag säga! Angående filmen kändes den lite väl sammanfattande, jag tror inte att alla som kommer se den här har sett de tre tidigare och då förstår jag om det blir lite förvirrande med hela lura-döden-grejen. Men betyget är mest för alla slamsor (, blodiga plåster och fågelbajs) som kom flygandes mot en.

Watchmen2009-03-15
Den var inte mycket jämfört med seriealbumet. Gillade första halvan väldigt mycket, men tyckte den tappade lite. Kändes onödigt att ändra de saker som ändrades och hade gärna sett att karaktärerna fått utvecklas mer. Ser fram emot den förlängda utgåvan. Men den bygger ju på något genialt och den var snygg.

Cry-Baby2008-10-20
Lite svårt. Det är ju Johnny liksom.. Och musikaler kan vara riktigt charmiga om dom genomförs på ett bra sätt. Det gjorde inte den här tycker jag. Men jag gillade många av karaktärerna, kanske särskilt Hatchet-Face. Nej, den får nog nöja sig med en stark 3:a.

TMNT2008-10-11
Turtles är inte Turtles utan Shredder (och Krang). Men det ser ju betydligt bättre ut än det tecknade man växte upp med.

Return of the Evil Dead2008-08-11
Jag hade förväntat mig att denna skulle ta vid där ettan slutar, men istället verkar ju det här vara nån sorts prequel, med tanke på hur folk reagerar när tempelriddarna kommer tillbaka. Dessutom hade man ändrat lite på historien om hur dom dödades, vilket var lite underligt.. Något sämre än ettan, men fortfarande bra.

Indiana Jones och kristalldödskallens rike2008-07-10
Över förväntan, har läst mycket dåligt om den. Men den mäter sig inte med de tidigare filmerna. En stark 2:a.

Kung Fu Panda2008-06-26
Tramsig men snygg och bitvis charmig.

Sex and the City2008-06-23
Hemsk. Extremt ytlig och så fruktansvärt proppad med känsloscener. Missta inte stråkar och dyra klädmärken för kvalitet. Jag är inget fan av serien, men den underhållning som finns där i form av mycket färger, allmän lättsamhet och ordvitsar saknas nästan helt i filmen.

Trailer Park Boys: The Movie2008-05-28
Nu är jag kanske en lite oseriös betygsättare som gör såhär, men betyget representerar hela serien. Gillade filmen, men den hade inte alls varit lika bra utan att ha sett serien innan.

Ghost Rider2008-05-23
Det finns några skådespelare i den här filmen som jag förväntar mig lite av, men det här var skräp rakt igenom. Har inte värsta kollen på serien, men nog måste det vara bättre än det här. Spawn-filmen är t.o.m. bättre, och den är också skit!

Möss och människor2008-05-21
Hade jag inte läst boken hade betyget nog blivit lägre. Man har försökt efterapa boken så gott som möjligt, och lyckats till stor del. Men jag föredrog historien i text. Vissa scener har man struntat i, vilket är synd. Gillade att Sherilyn Fenn var med, henne ser man inte ofta. Var lite förälskad i henne när jag såg Twin Peaks, hon är perfekt som Curleys fru.

Jack2008-05-18
Har Coppola gjort den här!? Varför då?

Transformation by Hats2008-05-18
Vitsigt!

Trädgårdsmästarens hämnd2008-05-18
Trevlig!

Viskningar och rop2008-04-17
Första färgfilmen av Bergman jag ser, och han lyckas över förväntan. Den enda färg han egentligen lägger till är röd, och det är väldigt effektfullt. I övrigt lyckas han som vanligt med allt från dialog och val av skådespelare till val av musik. Varför den inte får en 5:a är nog för att det är omöjligt att inte jämföra Bergmans filmer med varandra, och han har gjort ännu bättre ifrån sig.

Paranoid Park2008-04-16
En stark 3:a får räcka. Snyggt foto, trevligt soundtrack och söt kille. Handlingen funkar, men den skulle kunnat vara mycket mer spännande eller dramatisk på något annat sätt. Har inte läst boken, den kanske är skriven på det här sättet.

Darkman2008-03-11
Som en härlig blandning av Toxic Avenger, Spawn och The Crow, med en släng av Askungen och Evil Dead. Bisarrt bisarrt bisarrt. "Just take the fucking elephant!"

Nästa sida »