Alla kommentarer avDocklands

American Guinea Pig: Bloodshock2017-01-13
Jag vet inte om det är jag, Men den här sortens filmer börjar bli långrandiga. Som vanligt är det bra effekter, ganska tung gore, För en gångs skulle är det en relativt bra "story". Men det var något som inte blev helt rätt för mig. Men slutet ger jag fasen en maxbetyg =D

Ouija: Origin of Evil2016-12-05
Känns som ett dubbelavsnitt ifrån "Are you afraid of the dark", "Goosebumps" eller något annat tramsigt mysrys TV-serie för barn eller yngre tonåringar. Finns inget skojigare här än några jumpscares, budgeterad butterickssminkning med vita kontaktlinser...... Tha Tha That All Folks!

Sadako vs. Kayako2016-12-05
Okej, det här var något jag såg fram emot, men somnade till. Orkar inte ens börjar skriva om vad som var fel med den, Och en 2:a lär ju bara på gång, huva huva. Det som kunde blivit en av de bästa Vs. filmerna blev något som kan beskriva som något som "en japansk Jönssonligan på spökjakt"

The Conjuring 22016-08-29
James Wan har nu gjort sitt i mina ögon. Det här är bra en blandning av skräckfilmer ifrån sent 70-tal med Saw (som var nyskapade då, och han ska har respekt för), men det här känns nu som en musikvideo för mig. Klyschor blandas med relativt bra ljudeffekter. Den är väl okej om man är lite bakis en lör/söndagsmorgon, men annars inget att skryta med. Hoppas att det här skräckfilmsmultiversum tar slut här.

Sharkenstein 2016-08-23
Polonia är igång igen, det här bådar inte gott =P

Sadako vs. Kayako2016-04-30
Det här ser jag verkligen fram emot =)

Sleeping with Hinako2016-04-27
Wooow, det här var lika djupt som en vattenpöl och helt onödigt. Fan vad jag gillar det här =D

London Has Fallen2016-04-22
En perfekt klyschfest och som tidigare har sagts en maraton av CGI-effekter som skulle kunna vara stulna ifrån ifrån The Asylum Production Company.

The Wacky Adventures of Ronald McDonald: Scared Silly2016-04-22
Den här filmen får en svag tvåa, Bara för att jag tycker det är roligt att se Verne Troyer i någon konstig tidig roll.

The Wacky Adventures of Ronald McDonald: The Legend of Grimace Island2016-04-22
Ända som är roliga här är Verne Troyer som hund i början. Annars så kan jag förstå varför de här filmerna har glömts bort =)

Hörnsoffan 2016-03-18
Fy f** vad jag älskar Henrik Möller. Varje gång jag har haft en tung arbetsvecka så blir det här en bra start på helgen, och allt blir glatt igen =)

Ip Man 32016-03-13
Helt otroligt hur man kan förstöra en film franchise så fatalt som man gjorde med den här. Förut var det Halloween som tog priset som värsta 3:an i någon etablerad filmserie. Men nu blir det nog Yip Man 3 som tar hem det, borde ta hem flera pokaler ifrån Golden Raspberry Awards. Och hur fasen kom Tyson med i den här filmen?

Deadpool2016-02-19
Man bör känna till en franchise innan man klagar på vad som serveras. Att klaga på att det för mycket våld i Deadpool är som att klaga på att folk kopulerar i en hårdporrfilm. Jag är ett ganska hårdkokt fan till Deadpool och hade förväntat mig att det hela skulle vara mera grafisk brutal och orationell galenskap. Men detta är som sagt uppenbarligen Earth-199999 och inte Earth-616 som filmen utspelar sig (eller någon annan alternativ tidslinje), så därför är det riktigt tamt när det kommer till våld, sex, gore och alla former av galenskap, i alla fall om man räknar vad som är Deadpool-standard. Man hur den här filmen brädar det cineastiska universumet gör mig näst intill av lite uppjagad. Nu väntar jag bara på att Thanos och Döden själv ska blandas in i det hela. En fyra får den.

Old 372016-02-06
Trodde att det här skulle vara till på gränsen för att vara en gorefilm när jag sprang på den. Med tanken på att det är demonregi samt de som är skådisar. Allt vi har här är en medioker skräckfilm med lite roliga dialoger.

Black Mass of the Nazi Sex Wizard2016-02-06
Såg verkligen fram emot det här. Trodde den skulle toppa de andra 3 filmerna. Det är fortfarande inte en film för den vanliga cineasten, men den är Inte ens udden att vara lika nihilistiskt och sataniskt mörk som de tidigare. En stark trea för den originella special effekterna.

Hell & Back2016-02-06
Det här passar mig utmärkt. Stop motion som fylld med blasfemisk humor och en massa nonsens. Mycket stark 4:a,

Dead Rising2016-01-22
Vart glatt överraskad att Harley Morenstein var med i den här. För övrigt så är jag jäkligt svag för den här typen av scenografi, För att inte tala om alla hyllningar till spelet samt italienska postapokalyptiska filmer ifrån 70-talet. Kan inte bli något mera än en 4:a.

Tremors 5: Bloodlines2016-01-10
Fanns inget, inget alls som gav mig något att se den här. Nu måste Tremors-serien vara så urmjölkad den kan bli.

Anomalisa2016-01-10
Efter alla hyllningar denna film har fått, så trodde jag i min enfald att det skulle finnas något inspirerande. Men det här nu en av de mest ointressanta filmer jag någonsin sett.

Scrapbook2015-12-16
Trevlig familjefilm som fick alla att skratta gott. Eller inte. Det här är mörkt, äkta skitigt och brutalt på ett billigt sätt. Lämnar faux-elementen tillräckligt mycket för att göra den halvt rumsren, men ändå lite pinsamt rå. Det är nästan precis så här jag vill ha det.

Snuff Movie2015-11-26
Känslan är mera italiensk än spansk, troligen för att det är väldigt mycket paralleller till Deodato, Fulci, Bava med flera än till Spaniens egna skräckmästare. Som en helhet är det en rätt okej tolkning av hur någon skulle kunna försöka profitera på att tillverka snuff (eller som det senare faktiskt har försökts). Vist har man tryckt in lite löjliga klichéer för att göra det till en mainstream film, vilket gör mig lite kluven. För jag trodde den skulle vara mycket mera våldsman än den visades sig vara (har sett de längsta versionen). Många recensioner och kritiker har gett skenet av att den innehåller långa segment av faux snuff, vilken den absolut inte har. Snuff-temat är inte grafiskt värre än det skulle vara i Beck-film.

Jennys första dejt2015-11-25
Dom här mellan kapitlen (eller vad man nu ska kalla dem för) ifrån Pixar har blivit allt sämre. Det känns nu bra som ett praxis att tillverka dem, oavsett om det finns material eller efterfrågan för dem eller ej. Det är ingen humor varken för barn eller för vuxna. Fy skäms Pixar. Peter Docter har inte ens med sitt namna på IMDb på den här produktionen av förståliga själv.

Shingeki no kyojin: Attack on Titan - End of the World2015-11-25
Låter kanske galet, men jag velar mellan en 3:a och en 5:a. Likt originalserien så börjar det här dra ut på tiden och bli rejält poänglöst och tradigt i flera segment (men det kanske var det som var poängen, i så fall Mission Completed). Medans andra är fantastiskt bra och näst in till felfritt återskapat. Samtidigt så vet jag att jag överskattar allt som kommer ut ifrån Toho studios. Toho är ju doc. inte kände för sin gore, snarare för dess frånvaro och om kompromisser för det, vilket dödar lite iden med att göra det här till en spelfilm. Det här måste jag smälta, så den får en stark trea så länge.

Black Past2015-11-17
Det är väl på gränsfall om detta kan kallas underground då det är en av Ittenbachs mest kända. Hur som helst så bara älskar jag att rota runt i den till synes oändliga tyska splatterdjungeln ifrån 80/90-talet, det gör mig alltid på glatt humör. Lite väl cheesy rakt igenom, men det är som det ska. Om man inte gillar den här typen av film så kan jag inte riktigt förstå hur man lyckats snubblat över den. Betygsätter den i sin egen ganer "tysk amatör kalkon gore" så den får tre tioliters hinkar med fejkat blod fem möjliga.

Absolutely Anything2015-11-17
Trots att Terry Jones har mer än 40 år i komedibranschen så får det här en att nästan somna till flera gånger med sin brist på nästan allt. Det är som en lightversion av Bruce Almighty, eller en riktigt torr och på tok för sen kopia ifrån The Asylum som spelats in på två veckor för att hinna före originalet. Simon Pegg "gör hela filmen" på egen hand som så många gånger tidigare, tyvärr så räddas inte slutresultatet av hans insatser. Det hela känns som ett hopp klipp av en filmstudent med ett lite för stort budgetöverskott som sedan satsades på dålig animerade utomjordingar och levande hundexkrementer för att försöka rädda tramset. Men en svag 2:a för Peggs insatser. Rekommenderas till bakfulla vuxna eller engelsktalande barn som är 5-7 år.

Maze Runner: The Scorch Trials2015-11-05
Jag tyckte inte första filmen var för bra, men den fick mig faktiskt att läsa alla tre böckerna några dagar efter jag sett den, för att jag vill få ett avslut på frågorna om labyrinten. Böckerna var helt okej och gav svar på vissa frågor om "den värden de lever i". Men det här? vad följer de här för story? vart det fört dyrt för att återskapa miljöer och fört tungt med storyn för en mainstreampublik? eller har James Dashner bakat ur och vägrar dela med sig av sitt material? det vara bra vissa få element och namn som överstämde med novellerna, annars känns det här konstant som en fristående/ripp-off B-film ifrån The Asylum. Botten napp.

Green Frankenstein2015-10-25
Min tyska ligger under grundskolenivå och jag känner inte igen de här tyska B-kändisarna. Så jag tror inte att jag tar till mig den här filmen på det sättet det var tänkt. Men den är ändå lite festligt och vissa poänger tar man till sig. Så den här trean kanske orättvis, men en trea får det bli.

June2015-10-25
Slutet gör att allt man har sett innan blir poänglöst.. Vilket antiklimax.

Violent Shit: The Movie2015-10-20
Det här är mer än intressant. Trodde inte ens att det fanns tankar i dag att försöka göra splatter i klassisk europeisk still, framför allt inte tysk. Sitter som på nålar för att se den här på någon vissnig.

Stung2015-10-20
B-filmer med begränsad budget görs ofta med glimten i ögat. Här dras det på för mycket av klicheer och allt blir bara outhärdligt dåligt då det fanns så mycket mera potential än vad som levererades.

Nästa sida »