Alla kommentarer avDrVergerus

Spring Uje spring2021-05-03
Med tanke på vilka som gjort den anade jag att den skulle vara hemsk, och så var det. Full av vänsterpropaganda. Vulgär, obehaglig, ointressant. Det säger mycket om dagens samhälle när denna utses till Bästa film.

Lucky2020-10-31
Oerhört fin, finstämd.

Jimmie2020-10-20
Som väntat urtrist, enformigt, oengagerande. Var skeptisk under inspelningen då jag var statist.

Hot Summer Nights2020-10-11
Snygg. Underbart soundtrack.

The Greatest Showman2020-09-08
Man kan inte förvänta sig så mycket, men vilket hemskt porträtt av Jenny Lind. Har knappt något med henne att göra. Inte ett dugg likt, ser ut som en modern kvinna.

Magistrarna på sommarlov2020-02-17
Härlig film med lysande skådespelare. Tål att ses många gånger.

Judy2019-12-16
Fenomenal förutom några scener. Zellweger är lysande, övertygande.

Den vackre Antonio2019-04-23
Väldigt fin, underbara scener. En njutning.

Vi fara till Sahara2019-04-18
En klassiker med de briljanta Laurel & Hardy. Dock inte en av de bästa.

Men O'War2019-04-17
Ännu en lysande Laurel&Hardy-rulle! Härlig scen i dammen.

Livet går vidare2019-03-25
Gillar den inte så mycket, men alltid en fröjd med Hasse Ekman.

Vänligt bemötande2019-03-20
En av otaliga lysande filmer med två av de främsta komikerna - Laurel&Hardy. Vilken njutning!

Helan & Halvan2019-03-20
Har sällan sett fram emot en film så mycket, sedan jag i höstas fick reda på att den skulle komma. "Stan & Ollie" är en väldigt fin skildring av två av världens mest älskade komiker. Väldigt gripande. Fantastiskt att de är så lika legenderna, alla gester, minsta minspel och blick.

Strait-Jacket2019-03-01
Fenomenal! Joan Crawford är så vanligt lysande! Väldigt tät.

Mästerskapet2019-01-05
Väldigt fin, gillar den skarpt. Asa Butterfield är lysande.

Briggen Tre liljor2018-12-07
Väldigt fin, Eddie Axberg är som alltid lysande.

Enkel resa2018-07-04
Urusel, men vilken rollista...

Solsidan2018-05-04
Som väntat usel. såg den bara för att se mig själv som statist. Har sett två avsnitt av serien och tyckte det var tramsigt.

Tårtgeneralen2018-03-11
Som väntat ganska tramsig film. Såg den pga att jag medverkar som kommunalråd. Kul med 80-talsnostalgi, även om det är övertydligt. Fånigt med Ring så spelar vi, inte ett dugg likt Tellemars röst.

Call Me by Your Name2018-01-15
Underbar! Så vacker. Njöt hela tiden. Chalamet är lysande.

Goda vänner och trogna grannar2017-04-25
Väldigt trevlig, alltid roligt med "Botte" & Gentzel.

Det brinner en eld2017-03-11
Riktigt bra! Vilken rollista! Alltid en njutning med Tollie Zellman.

Lars Hård2017-02-15
Anmärkningsvärt att den är så vågad. Riktigt bra, en stark 3:a.

91 Karlsson rycker in2017-02-12
Jag kan uppskatta de flesta äldre filmer även om de är dåliga, men denna är outhärdligt tramsig. En av de sämsta svenska filmer jag sett. Jag älskar Gösta Bernhards revyer, men på film blev han tyvärr inte bra.

91:an Karlssons bravader2017-02-12
Älskar Gösta Bernhards revyer, men hans filmer är dessvärre betydligt mindre lyckade. Git Gay är större delen av behållningen.

91:an Karlsson2017-02-10
Roligt att äntligen få tillfälle att se min barndoms seriefavorit i 40-talsfilmer. Småtrevlig, och fascinerande att få se nakna damer, innan skandalen med Ulla Jacobsson, som man fick se mycket mindre av. 2+.

Rapport från Stockholms sexträsk 2017-02-08
Urtrist och ointressant. Mest långa trista stripteasenummer och "liveshows".

Den glade skräddaren2017-02-01
Trivsam som Edvard Persson-filmer brukar vara. Han är enastående.

Flykten till framtiden2017-01-24
Härlig 70-talsnostalgi. Det är tacksamt med tidsresor, men det blir särskilt roligt då det är så nära i tiden. En del är riktigt roligt. Fyndigt. Bra story. Gillar den skarpt.

Vi som går scenvägen2016-10-28
Småtrevlig rulle. Underbara Dagmar Ebbesen är som alltid den stora behållningen.

Nästa sida »