Alla kommentarer avDream

Hook2021-04-17
Inte åldrats speciellt bra! Men å andra sidan är nästan alla andra filmversioner av Peter Pan inte så bra heller. Denna har åtminstone sin 90-tals charm.

Sling Blade2021-03-13
Mysig, men även lite obehaglig. Otroligt bra film.

Jumanji: Welcome to the Jungle2021-03-06
Originalet från 1995 var mystisk och spännande. Den här nya versionen är dock mest tramsig tyvärr med töntiga skådespelare som Kevin Hart och Jack Black. Det ända positiva med denna är att special effekterna är bättre än Originalet.

Kick-Ass2021-03-06
Ser ut som en barnfilm i början, men sedan blir den ganska cool. En bra blandning mellan trams och action-spänning.

Heist2021-03-06
Bra fart och bättre än den överskattande "Speed", men mer än så är det inte. En typisk action dussin rulle.

The Meg2021-03-01
Har ett par moments dem sista 40 minuterna, men överlag ett enda stort sömn piller. Här saknas mystik, passion, bra skådisar samt något skrämmande som får en att haja till.

I hetaste laget2020-12-31
Billy Wilder gjorde mycket bättre storys än detta. Den här lever ganska mycket på Marilyn Monroe, en film som Elvis Presley hade velat göra, men aldrig fick. Sen är det kul med en rätt så tidig maffia rulle, men just när det gäller Maffia temat har det gjorts bättre filmer senare. Dock har filmen sin charm. Betyg 3.

Pan2020-12-30
Precis en sådan här film som gör att man längtar tillbaks till dem gamla klassikerna igen! Allt från (Indiana Jones, E.T, Hook, Crocodile Dundee, Ensam Hemma) osv... Varför? Jo för att dessa filmer hade åtminstone en själ! Denna är endast ett långt sömnpiller med påkostade effekter.

Eddie the Eagle2020-12-27
Tänker direkt på Sveriges förbundskaptenen i fotboll Janne Andersson när jag ser denna! Liknande utseende samt att ingen trodde på dem, men dem visade motsatsen genom envishet och att aldrig ge upp. Skillnaden är dock att det går att bli coach på detta visset än idag, men tyvärr inte sports utövare. Tråkigt att det blivit så (Skitnödigt) med regler inom sporter nu för tiden då allt handlar om pengar.

Crocodile Dundee – en storviltjägare i New York2020-12-26
Första halvan i djunglen är skönare än andra halvan i staden. Men av alla dessa klassiker som brukar gå runt jul eller påsk så tillhör den här en av mina favoriter. Då den känns någorlunda realistisk jämfört med filmer som (Die Hard. Rambo eller Ensam Hemma) som är helt överdrivna och aldrig hade kunnat hända i verkligheten.

Tjejen som visste för mycket2020-12-23
Underskattad bortglömd liten pärla! I för sig är (Chevy Chase) tyvärr nästan bortglömd helt som skådespelare med förutom: (Ett päron till farsa!) sen har vi även (Brian Dennehy) även han underskattad som skådis! Sen kan man tycka vad man vill om Goldie Hawn, men hon känns mindre fjantig här än vad hon blev senare i karriären. Som sagt jag blev underhållen i alla fall, så tur att den fanns på dvd.

Love & Mercy2020-12-13
Den här är skit bra. Borde fått en Oscar minst, men problemet är typ att filmen kom för sent. Idag går Oscars mest till politiskt korrekta, Avengers eller mysiga sång insats filmer.

A Most Violent Year2020-11-28
Lågt tempo, men när det blev spännings moment i mellan åt så sögs man in igen. Känns nästan some en bröderna Coen film. Mycket bra.

Mannen från Mallorca2020-11-22
Skön rulle, det bästa av svensk film om man bortser från Ingmar Bergman och Per Oscarssons värk! Synd att majoriteten av det svenska folket aldrig kommer att få se dessa rullar utan endast får se (Beck, Sällskapsresan, Göta Kanal, Johan falk och Jönssonligan) om och om igen. Det saknas en riktig svensk kultur kanal helt enkelt.

Nerve2020-11-19
Det skulle kunna bli en skrämmande framtida verklighet av den här historien med tanke på appar, youtube och allt skit. Inte helt omöjligt! Betyg 3.

Ed Wood2020-11-19
Udda med tanke på att det handlar om Hollywoods största loser istället för en stjärna, men historien är ändå lite slätstruken i mellan åt. Minst en halvtimme för lång.

Blade Runner 20492020-10-02
Snygg film, men långsam. Tar sig inte förns Harrison Ford dyker upp.

De hänsynslösa2020-09-17
Ett jävla käbblande till och från, men dem stunderna det bjuda på pang pang eller gangsters som badar i sit eget blod, då är den riktig cool och den här är ju även lagom lång ifall man jämför med dem andra Tarantino rullarna. Betyg 4.

Mo' Better Blues2020-09-13
Trevlig musik samt bra skådespelare och även ett snyggt kamera arbete, men i mellan åt är detta ett sömnpiller dock i det stora hela är den helt okej.

Cult of Chucky2020-09-12
Han har livilg fantasi den där "Don Mancini" och det är värt en 3a.

Den där Mary2020-09-12
Cameron Diaz bästa film och det säger väl inte så mycket egentligen förutom att hon här känns mänsklig i en komedi. Bara en sån sak! Men sammanfattningsvis är det en skön samt en söt film som man kan se mer än en gång.

Tusk2020-01-08
Underhållande, men hade varit bättre utan den så kallade (Tramskomedin), det är ju det värsta med en film när skådespelare försöker vara roliga fast dem inte är det. Betyg 3.

The Perfection2020-01-08
Skruvat men nice som det brukar när Steven Weber dyker upp i skräck sammanhang. Fett bra.

Stand by Me2020-01-06
En lite överhajpad snorunge rulle som egentligen inte något jätte speciellt. Största anledningen till att folk gillar den är att den glorifierar en tid då ungdomen gjorde annat än att sitta nertryckta med huvudet i en smartphone och skriva skit på Facebook, mer än så är det inte, men den är heller inte dålig bara lite överskattad dessvärre. Betyg 3.

Halloween2020-01-02
Bättre än förväntat, kunde blivit tramsigt, men funkar förvånansvärt bra.

Retroactive2020-01-02
Typ James Belushis bästa film och den är helt okej.

Once Upon a Time in Hollywood2019-12-28
Rätt tråkig till dem sista 45 minuterna och där tar det fart på ett någorlunda Tarantino viss, men ändå långt ifrån vad det brukar vara. Det bästa är att Tarantino totalt ändrar slutet från verklighetens "Charles Manson historia" till ett mer perfekt slut som skriver om historien på ett gulligt vis, men sen samtidigt någonstans så känns denna typen av omskrivning för att passa in i dagens värld lite barnslig. Så både bra samt mindre bra beroende på hur man ser det. betyg 3.

Operation Finale2019-12-14
Adolf Eichmanns 2 söner som gick i samma fotspår som sin far trots krigets slut samt vetskapen om sin fars synder, men trots allt ändå tror mer på honom än sanningen är intressantare än själva historien om Adolf Eichmanns gripande. Så det är synd att filmen inte fokuserar mer på sönerna helt enkelt. Betyg 3.

Killing Hasselhoff2019-12-10
En film som man drar igång, men ganska snabbt efter ett litet tag undrar varför? Ända anledningen är (The Hoff), han är ju trots allt en gammal 80 - 90 - tals ikon. (Det låter ju lite sjukt idag dessvärre, men så var det faktiskt en gång i tiden konstigt nog.) Dock ger jag en 2:a för det är så dumt att det faktiskt blir lite roligt i mellan åt.

Repo Man2019-12-09
Skön! Harry Dean Stanton samt den skumma (UFO BILEN) räddar filmen, men det sega babblandet samt tempot drar ner.

Nästa sida »