Alla kommentarer avEiyx

Gattaca2010-03-16
Något långsamt tempo, men handlingen och fotot är helt klart värt tiden du lägger på filmen.

Pompoko2009-12-07
helt vrickad, men på ett flummigt roligt sätt. Passar väldigt bra som barnfilm kan jag tänka mig.

Sauna2009-12-06
Finskt svårmod... men vackert på sitt sätt. Det är skräck, men inte av den typen som det görs särskilt mycket av. Dock lämna den en hel del frågor efter sig vilket gör att det är en svag 4a från min sida.

Ink2009-11-16
En mörk, vriden, förvirrande film som trollband mig.

Vildängel2009-04-13
Förvänta dig inte mästerverk, förvänta dig en typisk ungdomsfilm från 90talet, det är först då du uppskattar filmen.

Mango Kiss2008-09-29
Allvarligt, se den.

Bubba Ho-tep2008-09-22
Det är mer komedi och spänning än skräck. Alltså se den inte i scräckfilmssyfte ;)

Hedwig and the Angry Inch2008-08-03
Jag tycker animationerna var helt underbara ^.^ I övrigt är den snyggt gjord och med ett annorlunda men trevligt upplägg.

Cubic2008-07-16
Med en ton av 1984... handlingen och brutaliteten går hand i hand samtidigt som de är varandras motparter.

Idiotrepubliken2008-07-06
Det är en kul ide, men sen föll det, pladask

The Ruins2008-06-27
Mycket av ingenting, och egentligen händer det inte särskilt mycket alls. När det börjar bli blodigt i den här filmen fortsätter det också... Ganska vidriga scener i vissa stunder.

88 minutes2008-06-27
Den är rörig med många människor och relationer. På sina ställen är den riktigt bra, men på något sätt stampar den på samma ställe hela tiden. Den kan ses som underhållning helt enkelt.

The Mist2008-06-25
Alltså, jag ger inte så mycket för handlingen, men om man är intresserad av gruppdynamik och psykologi samt vad som kan hända med grupper i kriser så kan man ju titta. Slutet var ju lite oväntat men knappast något man ryckte på ögonbrynen åt.

Doomsday2008-06-10
intressant blandning av genrer, och på något sätt blir det mittemellan betyget, fast lutande åt en 4a mer än mitt i.

The Dead Will Tell2008-06-04
den var inte bra, någonstans alls.

B13 - 13th District2008-04-14
Om du är ett fan av Le Parkour så måste du se filmen. Handlingen är väl sisådär, men den är cool på sitt sätt.

I Am Sam2008-03-08
Sean Penns skådespelar insats är otroligt stark, resten av filmen är väldigt amerikansk men inte på ett negativt sätt. Stabil 4a.

Rose Red2008-02-10
254 minuter jag inte får tillbaka av mitt liv. Skådespelerit tappas någonstans i mitten, monstren är riktigt fula och det springs bara fram och tillbaka i en timme minst. Det kunde blivit någonting men tappades efter ca 30minuter.

Den siste samurajen2008-02-08
svag 4a, jag faller alltid för japan av någon anledning.

The Ninth Gate2008-02-06
den är seg, mycket seg.

Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford2008-02-01
seg, seg, seg, fint foto, seg, seg, seg.

Gone Baby Gone2008-01-30
Läs boken... den ger mer. Bra film men inte så mycket mera.

Det nya landet2008-01-18
Det väger mot en femma, stark, komisk sorglig och framförallt varm.

National Treasure: Hemligheternas bok2008-01-15
Det är väl inte något storverk men den underhåller.

Eldflugornas grav2007-12-25
jag grät... och med den reaktionen från mig klev den upp på en femma.

Harry Potter och Fenixorden2007-12-20
Varken mer eller mindre...

Stardust2007-12-20
Boken är så mycket mer saga än såhär... läs den istället!

Shrek den tredje2007-10-17
några roliga skämt, i övrig var det en besvikelse.

This Is England2007-09-25
en svag fyra...

Flying Daggers2007-09-23
Det blir en fyra för de enormt fina miljöerna och det välarbetade fotot. Låt oss säga en svag fyra.

Nästa sida »