Alla kommentarer avElizadushkufan

Vacancy 2: The First Cut2019-09-21
Första filmen var bra, men den här håller inte alls. Tråkiga scener, speciellt med dem som ska vara bovarna. Känns inte som en helt igenomtänkt uppföljare.

House of 1000 Corpses2019-09-21
Tråkig och en riktig b-film. Inte den sämsta filmen jag sett, men hamnar ändå på sämsta film-listan för mig.

100 Feet2019-06-02
En spännande film och välspelad. Kanske inte en av de bästa i genren, men väl värd att se på.

Passion2019-06-02
Första halvan av filmen var jättelångsam och tråkigt, men ville ändå ge den en chans då Noomi Rapace är en jätteduktig skådis. Andra halvan av filmen gjorde att jag höjde betyget till en 2:a. Visserligen bra skådespel, men filmen som helhet var rätt tråkig, även om den hade några bra scener.

Into the Blue 2: The Reef2019-05-20
Gillade inte 1:an så borde inte ha tittat på 2:an, men gjorde det i alla fall. Dock snabbspolade jag igenom den för att jag ville se hur den slutade. En tråkig film och skådespeleriet kändes inte övertygande.

Kept2019-05-20
En B-film med en handling som var ok, men aldrig riktigt så spännande som den hade kunnat bli. Skådespeleriet kändes mer som dokusåpa. Helt ok att titta på en gång, om man inte har annat att göra eller annan bättre film. En svag 2:a.

Sugar Daddies2019-05-20
Gillar den här typen av filmer, bra skådespelare. Handlingen är intressant och filmen håller ända till slutet.

Brokedown Palace2019-05-19
Mycket bra skådespelare. Filmen var något seg i början, men den tog sig efter en stund. En film som berör.

12 Feet Deep2019-05-12
Intressant handling tycker jag och inte bara som vilken film som helst. Med tanke på få skådisar och relativt lite variation blev jag glatt överraskad hur mycket jag tyckte om dem.

Odds Are2019-05-12
Filmen var riktigt spännande, bra skådisar. Gillar filmer med tvistar.

Penthouse North2019-05-12
Helt ok handling och bra skådespel. Dock en film som man inte lägger på minnet direkt. Men ändå värd att se en gång.

Hard Rain2019-05-12
En film med en spännande handling och karaktärer. Tvister här och där gör att man inte har tråkigt under filmen, även om det kanske inte är en minnesvärd film.

Hard Rain2019-05-12

The Body2019-05-12
Jättetråkig film som jag inte ens ville ödsla tid på att se färdigt.

Reasonable Doubt2019-05-12
En ganska bra film med intressant handling och bra skådisar.

Turbulence 2: Fear of Flying2019-05-11
Början av filmen var ganska ok, men urartade lite väl mycket i mitten men återhämtade sig något i slutet. Ingen film att lägga på minnet och karaktärerna var lite tråkiga. Handlingen hade kunnat göras mycket bättre och mer spännande, men helt ok att titta på en gång. Men om jag jämför med andra likande filmer, var den här inget som man bör prioritera.

Fireproof2019-05-11
I mina ögon en urusel film med överspelande skådisar. Var så dålig och långtråkig att jag stängde av den i för tid. Handlingen var tråkig och ingenting hände direkt. En av de tråkigaste filmer jag någonsin sett.

Devil Winds2019-05-11
En B-film i mina ögon, skådisarna är inte riktigt övertygande, såg den endast för att Joe Lando var med i den. Helt ok att se, men ändå ingen minnesvärd film som man etsas fast i minnet.

Accident2018-10-19
Måste säga att den här filmen hade jag ganska höga förväntningar på i början, brukar gilla överlevnadsfilmer, men det hela urartar till något som man inte till 100 vet vad det är men ändå kan ana. Slutet kändes som de försökte härma lite parodi-filmer. Tyckte filmen var helt ok, men absolut ingen film som behöver vara på "Måste se"-listan.

You Get Me2018-10-19
Spännande film med bra skådisar. Något långsam handling, några onödiga scener, men ändå en mycket bra. Gillar sådana här typer av filmer.

The Circle2018-08-13
Grymt besviken på filmen, då jag gillar både Emma Watson och Tom Hanks. Dock är den så seg och det blir aldrig någon riktigt fart i filmen. Thriller? Nej, det skulle jag inte påstå. Den känns lite ofärdig och känns som handlingen kunde gjorts lite mer spännande. Om det inte var för Emma Watsons medverkan, hade jag nog stängt av filmen efter 15 minuter. En av de tråkigaste filmerna jag sett på länge...Synd eftersom det är bra skådisar med.

Cult of Chucky2018-08-13
Efter Curse of Chucky, som jag blev besviken på, räddar den här något av "den nya versionen" av Chucky. Stör mig dock ännu på att dockan inte ser ut som den gjorde från allra första början. Enligt mig bättre manus än förra. Trots att Brad Dourif bara gör dockans röst så är han en av de som lyfter filmen, han gör det så bra.

Curse of Chucky2018-08-13
Stör mig något på att dockan ser helt annorlunda ut än i de tidigare filmerna, även om jag förstår varför. Filmen andas inte helt Chucky enligt mig och är långsam i vissa scener, till skillnad från de flesta Chucky-filmerna. Av de 7 filmerna av Chucky är den här den jag tycker minst om.

Den onda dockan 22018-08-13
När jag var yngre tyckte jag Chucky-filmerna var väldigt läskiga. Sett om dem alla i år och finner att jag har en annan uppfattning av dem. Den här är inte så läskig, men sevärd och en av mina favoriter i Chucky. Ligger som nr 3 av 7 på min Chucky-lista. Handlingen är spännande och bra skådespel.

The Counselor2016-05-10
Kan inte säga annat än att det var en mycket tråkig film, synd med tanke på skådespelarna som medverkade...De tama djuren var väl det enda som var ok att titta på. Ville inte ödsla tid, orkade inte ens se färdigt den...

Efterskalv2016-05-05
Ulrika Munther visar verkligen en talang i denna film, minspelet är mycket övertygande. Själva handlingen är väl lite långtråkig i början, men utvecklar sig till det bättre ju längre in i filmen man kommer och är mycket välgjord. En film som är rörande, allvarlig och väldigt viktigt i sin helhet. Men för mig är det ändå något som saknas för att få mig att ge mer i betyg än en stark 3:a.

Knock Knock2016-03-29
En mycket konstig film som enligt mig inte tillför någonting. Kändes mer som en parodi på en skräckfilm med komedi som genre. Med denna handling hade filmen kunnat bli mycket bättre och mer seriös. Känns mer som en film som producerats pga "man måste göra av med pengar på vilken skit som helst".

Dirty Teacher2016-03-28
Temat är en av mina favoritteman i denna typ av genre. Visst, skådespeleriet är kanske mer i b-klass, men för mig gör det absolut ingenting, då jag tycker filmen är intressant, handlingen är ganska spännande.

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann2016-03-28
Innan jag såg den hade jag höga förväntningar, då jag gillar Robert Gustafsson som komiker & skådespelare. De första minuterna verkade lovande, men blev mycket besviken på innehållet, skulle inte säga att det var skådespelarnas fel, tycker dock inte själva handlingen var direkt intressant på alla plan. Blev dock bättre när Mia Skäringer kom in och vissa scener var ju lite komiska. Robert som "Allan" var välspelat, absolut, men tyvärr ingen film som jag kommer minnas.

Lovligt byte2016-03-28
Boken är en 5:a, men filmen blir aldrig i närheten av boken när det gäller kvalité. Det känns som att filmen gjorts än mer komiskt än vad boken är. Vissa av skådespelarna övertygar inte riktigt helt, men för att vara en komedi tycker jag den är mycket bra, då jag annars har svårt för just komedi. Heigl är rolig och gör ett ganska bra jobb. Som helhet tycker jag den är välgjord, även om jag nog föredragit mer åt action med denna typ av handling.

Nästa sida »