Alla kommentarer avElloschka

Krampus: The Reckoning2015-12-14
Råkade som många andra se denna istället för den andra Krampus som släpptes i år - men är egentligen inte besviken. Skrattade rakt igenom filmen och om man gillar B-skräckis i stil med Pumpkinhead är denna värd att se. Skådespeleriet är härligt fruktansvärt, ljudet förjävligt, de digitala specialeffekterna skrattretande - men oj vad skoj!

Welcome to Me2015-10-26
Pendlar mellan tvåan och trean. Modigt och intressant koncept, men är ständigt nära gränsen för vad jag anser är en respektfull skildring av psykisk sjukdom.

Godzilla2014-05-17
Åh söta tjockisgodzilla, du förtjänade bättre.

The Wolf of Wall Street2014-01-22
Gubbsjukt och tröttsamt.

Blå är den varmaste färgen2014-01-03
Egentligen borde jag ge en fyra men fy sjutton. Kommer ej ihåg senast jag blev så gripen och varm i hjärtat.

Saving Mr. Banks2013-12-28
Gullig och underhållande men inget att hänga i granen direkt. He.

Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father2013-11-28
Egentligen värd en trea, men måste ge högre på grund av att jag blev så otroligt berörd a den.

Beautiful Creatures2013-05-16
Gillade denna och har därmed förlorat all respekt för mig själv. Vem är jag. Femton i hjärtat.

Children of Men2012-12-19
Håller med lottes! En så otroligt överraskande och välgjord dystopi.

Outsiders2012-12-16
Fick roligt nog se den på bio, och fy sjutton vad bra den gjorde ifrån sig på bioduken. Tappade ofta hakan över hur vackert filmad den är. Sen finns det många moment som är direkt märkliga och halvkassa. ... Fast åh, fan vad fina grabbarna är mot varandra.

Den engelske patienten2012-12-16
Lämnas oberörd. Förstår inte alls oscarsregnet..

The Perks of Being a Wallflower2012-12-16
Att Chbosky regisserat sitt egna verk är fantastiskt, i och med att det måste ha blivit precis som han föreställt sig. Min föreställning av karaktärerna var dock en helt annan, och jag har därför väldigt svårt för denna filmatisering. Störde mig något enormt på nästan alla karaktärer som jag älskade i boken. (Åh låter så gnällig och 'boken var minsann bättre!' men...) Kommer rekommendera den till alla mina vänner som gillar 'mys', men kommer själv inte se den igen i första taget.

Ted2012-12-15
Nej fyfan. Blev gång på gång obekväm av de rasistiska skämten och stereotyperna.

Brick2012-12-14
Annorlunda och underhållande film noir i en överraskande miljö. Blev lite fånigt ibland när de skulle vara 'gangsters' och alltid prata så allvarligt. Men det drar inte ner betyget mycket! Kommer absolut se igen, även om den kunde blivit mycket bättre.

Take This Waltz2012-12-03
Bra skådespeleri och fint filmad, hade dock stora problem med manuset och hur karaktärerna var skrivna. Det går att visa att ett par är bekvämt och 'quirky' utan att göra dom till småbarn. Gillade slutet dock.

The Dark Knight Rises2012-11-27
Snygg och smart på många sätt ...Underhållande men alldeles för lång. Både jag och mitt sällskap skrattade dessutom högt varje gång Bane pratade.. jisses, sicken dåligt vald röst.

Seeking a Friend for the End of the World2012-11-04
Älskar konceptet men det bara funkar inte (mysig, romantisk komedi + jordens undergång), blev bara otroligt deppig. Dålig kemi mellan Knightley och Carell dessutom, hade helst sett helt andra skådisar som huvudkaraktärerna tyvärr.

Safety Not Guaranteed2012-11-04
Intressant och annorlunda, en ovanlig mysfilm. Hade kunnat klara mig utan subploten dock.

Get Real2012-10-06
Söt och sevärd. Framförallt en fin liten coming of age story.

The Cabin in the Woods2012-10-06
Älskart.

Peggy Sue gifte sig2012-09-25
Tyckte mest att den var otroligt sorglig...Älskar idén men det är så sjukt svårt att förstå vad den vill..Att man ska ta smällen oavsett vad? Kan tänka ut hundra djupa förklaringar och analysera ihjäl mig men det är nog bäst att inte ta den så seriöst när den själv inte gör det.

Den första kärleken2012-09-24
Ger nu en fyra men det kommer kanske sänkas när jag låtit filmen sjunka in. Såg den Igår och tyckte att den var överraskande mysig och smart. Absolut sevärd.

Traffic2012-09-21
Blev så oerhört distraherad av de starka färgerna som kom och gick. Första tio minuterna var jag nära på att stänga av, inte för att att jag inte gillade handlingen, utan för att alla filter retade mig något otroligt. Ser inte alls något vackert i hur den är filmad, förstår att det ska gestalta olika stämningar men med det här manuset behövs det verkligen inte. Det blir ganska påtvingat; "tänk BLÅTT, tänk kyla och stelhet". Ett plus dock är att skådespeleriet från alla sidor är briljant. Bra film om man vill veta mer om drogindustrin, men jag skulle nog istället rekommendera en dokumentär.

A Dangerous Method2012-09-18
Problemet med Knightley i den här rollen är egentligen (enligt mig) inte hennes prestation, utan snarare att hon inte alls är trovärdig i rollen. Jag ser inte Sabina Spielrein, jag ser bara Keira Knightley. Tror att det är exakt samma problem i Anna Karenina tyvärr... Hur som helt var den här väldigt fint filmad och jag älskade jobbet med miljöerna men i slutändan brydde jag mig inte alls om vad som skulle hända med karaktärerna. Inte komplett slöseri med tid men jag tvivlar på att jag kommer se den igen.

The Five-Year Engagement2012-09-18
Tycker den största styrkan även är den största svagheten i den här filmen; den är för mörk och dramatisk. Det gör både historien mer gripande och ojämn på samma gång. Jag blev glatt överraskad över detta men det blev också märkligt när dom körde med de stora humorkorten, kändes lite out of place. . .(känner också att det borde vart en annan titel) Hursomhelst, sevärd, men man borde inte förvänta sig att se en romantisk komedi, snarare ett relationsdrama med komiska moment.

Lorax2012-09-11
Förstår vad den här filmen vill säga men åh, vad den misslyckas. Hoppas folk visar 70talsvarianten för sina barn istället. (och är så så trött på dåliga musikalnummer)

Dark Shadows2012-09-11
Snygga miljöer och en del roliga moments, största problemet är att jag inte förstår vem den ska rikta sig mot. Den är för barnslig för vuxna och för läskig (och sexig) för barn. Tyckte om de första 20 minuterna, men sen blev allt bara kaotiskt. Tyckte dessutom att romansen var outvecklad och ointressant, och att filmen var minst en kvart för lång. Fungerar utmärkt om man vill slötitta på något semi-underhållande dock.

Prometheus2012-06-02
Trots höga förväntningar blev jag rätt nöjd. Öppningsscenen var bland det snyggaste jag sett och Fassbender var grym (som vanligt). Hade dock hoppats på mer gore och panik men jag förlåter lätt då detta var helt otroligt att se på bio. Något fattas men jag kan inte riktigt förstå vad. . tempot från första Alien kanske? Klaustrofobin? En svag fyra iallafall.

Niceville2011-11-25
Jag blev seriöst chockad av det höga betyget, både här och på imdb, själv tyckte jag att den var så galet cheesy och lik en tvfilm att jag ibland bara ville skratta. Men alla tycker ju olika! En helt okej underhållande film men inget jag kommer se igen.

Hämnden är ljuv2011-10-23
Väldigt, väldigt märklig film. . . men funkar om man inte förväntar sig något. alls.

Nästa sida »