Alla kommentarer avElphaba

Starcrash - Stjärnornas duell2018-07-16
Handlingen är Star Wars, estetiken är fantastisk och dialogen är urusel. Precis sådan dynga som jag gillar! Escape From Galaxy 3 använde tydligen en hel del klipp från Star Crash, så tror jag ska ta och se om den snart.

L'hallucination de l'alchimiste2018-06-17
Kopierat från imdb, fyi: The Flicker Alley DVD "Georges Méliès: Encore New Discoveries (1896-1911)" misidentified a partial hand-colored print of the 1906 film "Alchimiste Parafaragaramus ou La cornue infernale" (The Mysterious Retort) as this film, "L'hallucination de l'alchimiste" (An Hallucinated Alchemist) from 1897, which continues to be considered a lost film. A comparison with the black and white print of "The Mysterios Retort" on Flicker Alley's prior DVD set "Georges Méliès First Wizard of Cinema (1896-1913)" demonstrates this.

Les Infortunes d'un explorateur2018-01-02
Fragment av en längre, antagligen förlorad film.

Warcraft: The Beginning2016-05-28
Meh.

Batman v Superman: Dawn of Justice2016-03-24
Bättre än väntat.

Pride and Prejudice and Zombies2016-03-06
Skiljer sig väldigt från boken.

Star Wars: The Force Awakens2015-12-19
Svag femma, för det är en del repeterade moment från originaltrilogin i den här. Men den är samtidigt väldigt trogen sitt ursprung och det var ordentligt mäktigt att se The Millenium Falcon på bioduken. Jag har alltid gillat estetiken i Star Wars filmerna och The Force Awakens känns som en film jag kommer vilja se om många gånger. Därför en femma, även om den är långt från perfekt.

Point Break2015-12-13
Idioter hela högen.

Cirkeln2015-02-18
Över förväntan. Jättebra soundtrack.

Big Hero 62015-02-01
Förutsägbart som bara attan, stundvis rolig men mest bara löjlig även mätt med barnfilmsstandard. Majoriteten av karaktärerna är papperstunna. Nej vilket bottennapp Disney! Gör om, gör rätt.

SOS - Vi kraschlandar!2014-11-26
Meh, tråkig.

En levande själ2014-07-19
Har läst romanen av PC Jersild och vill minnas att jag tyckte bra om den, så är definitivt intresserad av att kolla in filmen.

A Thousand Heroes 2014-07-08
Intressant att de använde filmklipp från den verkliga olyckan, men annars inte mkt att hänga i granen.

Breeders2014-04-29
Kass film, men baksidestexten på den svenska DVD-utgåvan är ju den riktiga underhållningen; "sjuk serie våldtäktsman", "svår stoppade utomjordiska varelser". Öh...va? xD

Divergent2014-04-03
Jag blev förolämpad av det anti-intelllektuella budskapet.

Space Zombie Bingo2014-02-11
Wtf did I just watch? O.o

Doorways2014-01-23
"Executive producer: George R R Martin"...wait, what?

Skyskrapan brinner2013-11-03
Rekommenderad 4? Nej Gud, vilket skräp!

World War Z2013-07-18
Första tanken när filmen var slut var "That's it!?". Den har sina stunder, men också sina problem och vågskålen tippar tyvärr åt ett lägre betyg.

Coneheads2013-05-30
Plågsam!

Krigets trollkarlar2013-05-08
En film med många brister, men jag gillade stämningen. Blir en guilty pleasure-fyra på den.

Iron Man 22013-04-24
Första halvan är en trea, men den växer under andra halvan så slutbetyget är en svag fyra.

The Librarian: Quest for the Spear2012-12-02
OMFG, det här är så dåligt att jag älskar det!

Det största äventyret2012-11-25
Boom mics galore!

Heavy Metal2012-08-29
Hahaha...wtf is this shit?

Arcadia of My Youth2012-08-25
Svag fyra, för jag tyckte den började lite trögt. Andra halvan är dock väldigt bra och filmen är ju visuellt ett konstverk att se på.

Future Hunters2012-08-23
Salig röra till film det här, men ett visst underhållningsvärde har den ändå.

Mästerkatten2012-07-17
Önskade hela tiden att äggjäveln skulle dö, vilket minskade behållningen jag fick av filmen.

The Woman in Black2012-04-27
Tråkig och inte ett dugg läskig. Daniel Radcliffe passar inte alls in, men Ciarán Hinds är alltid trevlig att se. Skall man ta en screenshot på filmens bästa ögonblick, så är det Hammer-loggan i början.

Den magiska zonen2012-04-16
"Are you talking to me, furball?" Ojoj, vilken förvirrad film! Den verkar ju knappt veta vad den själv handlar om. Och vad vill den säga egentligen? Här finns tillräckligt med frågetecken, WTF-moments och plot-holes för att få Titanic att sjunka flera gånger om.

Nästa sida »