Alla kommentarer avElsatheLion

A Mighty Heart2007-11-24
Säkert bättre om man inte vet hur det slutar och bara sitter och väntar på att slutet ska komma..

Little Children2007-11-18
Scenen i poolen när Ronnie (J. E. Haley) blir upptäckt och utfryst är makalös. Sååå realistiskt och dessutom fantastiskt bildspråk - för att svänga sig med en gammal klyscha..

Hästmannen2007-03-16
"Ja man saknar korna nu, det är ju lite snålt med vatten till gröten"

De andras liv2007-02-08
Underbart vacker och osentimental!

Darwins mardröm2006-10-01
Europe: Vad är det bakom staketen? Tanzanian: Fiskforsknings institut Europe: "Exactly what kind of research?" Tanzanian med ett leende: "Oh, they do fishresearch on many many different kinds of fish"

Jesus Christ Superstar2006-07-24
Klockrent när Judas Iskariot jagas bort i ökendammet med en skock får efter sig under smäktande körsång: "tänk att jag apostel kunde bliva... det är nånting att leva för".

Jimmy Böljas fantasitrubadurpopskola2006-07-06
"Finansierat av Europeiska Unionen" - är inte världen för underbar!

Porträtt av en dam2006-06-28
Jag somnade, varför går svts bra filmer kl 2230?!

Begravda hemligheter2006-06-28
Underbart skruvad story

Lysande utsikter2006-06-26
Buhuu hä hääää :.-( gwyneth you make me so emotional

The Friedmans2006-06-22
De flesta familjer är dysfunktionella, one way or the other. De som pekar ut andras familjer som dysfunktionella - är det inte också för att själv(a) framstå som funktionell(a)?

Före detta fruars klubb2006-06-22
men är det inte typiskt att de behöver hjälp av tre män för att klara av att hämnas på tre män?

På drift mot Idaho2006-06-21
"I could love someone...even if they didn't pay me"

Född fri - lejonet Elsa2006-06-15
Jag är döpt efter Elsa!

Äventyraren Thomas Crown2006-06-14
Pissdåligt skådespel men storyn är ok, speciellt slutet.

The Pianist2006-06-11
Ännu en fantastiskt bra film i förintelsens skugga från staterna som flirtar med israel.

Det fåraktiga lejonet2006-06-06
la-a-a-ambert

The Libertine2006-06-05
Komplex och oförutsägbar film, ungefär som en omogen pojkvän, ungefär som John Wilmot. F91.3; trotssyndrom.

Torsk på Tallinn - En liten film om ensamhet2006-06-02
Ni har gjort ett hål i mitt hjärta

11'09''01 September 112006-06-02
Vacker jämförelse med Chiles politiska historia som får dramatiken kring 911 att blekna något.

Kärleksfeber2006-05-23
Jag vill bli ensamstående mamma!

Black Hawk Down2006-05-20
Obehaglig.

Go'dag yxskaft?2006-05-15
Chinadraken!

Kärlekens pris2006-05-15
Bra skildring av samhällets stöttepelares dramatiska och komplicerade förhållande till misstankar om sexuella övergrepp, hur bedömningar beror av hur stark viljan är att patologisera.

American History X2006-05-08
Perfekt om det inte hade varit för inklippet när pappan "påverkade" sin oskuldsfulla tonårige Derek med rasism. Som om indoktrinering av det slaget inte pågått sedan födseln...

Matti2006-05-06
Livet är människans bästa tid.

Ett litet mirakel - Simon Birch2006-05-06
Vilken besvikelse. Boken "a prayer for owen meany" är rå och breathtaking, men som vanligt tar Hollywood död på alla uppskruvade detaljer i Irvings berättelser. Inte ens sin egen gravsten får han tillverka. Visst en tvåa... men gullegull gör mig arg!

Dödsleken2006-05-01
Spännande, men varför tar de inte bara pengarna och anmäler honom som död, betydligt enklare.

Jan Långben som djurtämjare2006-05-01
Doloooooores!

Matti2006-05-01
Aaah, den finska folksjälen. Romantiserat missbruk, eviga sommarnätter (killen är backhoppare!) och mästaren i uttalanden.

Nästa sida »