Alla kommentarer avEndymion

They Came Together2014-07-20
Klyschorna haglar. Ingen magi alls mellan Rudd och Pohler.

The Angriest Man in Brooklyn2014-06-22
Sjukt slarvigt gjord. Full av logiska luckor, konstigt klippt. Bra skådespeleri lyfter lite dock.

Black Metal Veins2014-05-11
Kunde handlat lite mer om musiken, men sjukt gripande och otrevlig. Inget för mesar.

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann2014-04-29
Klart bättre än vad jag trodde. Påminner om Forrest Gump fast elakare.

Europa Report2014-04-22
Nära fyran. Extra spännande om man har lite kosmiskt intresse. Håller med Mat1az.

Delivery Man2014-04-05
Lite utdragen i slutet men klart underhållande.

Anchorman: The Legend Continues2014-03-27
För lång och utdragen den sista halvtimman men annars sjukt kul som ettan.

Inside Llewyn Davis2014-02-22
Så snyggt! Hade gjort sig ännu bättre i svart/vit.

Adult World2014-02-19
Vilken sprallig och underbart charmig Emma Robert! Välregisserat detta, blev för en gång skull positivt överraskad.

The Square2014-02-12
Starkt, mycket starkt.

Filth2014-02-02
Håller med Valarn helt och hållet.

Captain Phillips2014-02-02
Trist sammansatt. Ganska tråkig faktiskt. Besviken allan!

Thanks for Sharing2014-01-27
Den lyckas inte riktigt....

Den vilda jakten på lyckan2014-01-26
Strunta i de fåniga ettorna här nedan: Detta ÄR en väldigt välgjord dramakomedi som fortfarande håller måttet!

Her2014-01-26
Vilken film! Den gick rakt in. Kanske något långdragen ibland, men väl värd att ses för sin känslosamma uppfinningsrikedom.

Amour2014-01-26
Vackert, mörkt, naket

Black Mirror - The Entire History of You2014-01-25
Sjukt bra!

The Hunger Games: Catching Fire2014-01-25
Gillar castingen. Kul att se Amanda Plummer, Jena Malone, han från Boardwalk Empire bl.a. igen. Stilistiskt väldigt lik första. Snygg ödesmättad känsla i bildspråket. Det sämsta var aporna i fånig PT-rated Disney stil. Dessutom är det intressant hur den här filmen på ett sätt känns lite som ett litet slag till vårt eget samhälle. Stark trea.

About Time2014-01-06
Hade potential men schabblades bort tyvärr.

Upside Down2013-12-23
Den kanske försöker vara lite med än vad den lyckas med, men jag var grymt tagen av upplevelsen. Väldigt kreativt!

Farväl till maffian2013-12-19
Pfeiffer's roll är fruktansvärd! Man hade verkligen kunnat göra MYCKET mer med det här konceptet. Trött och oinspirerat.

Don Jon2013-12-18
Bra slut, verkligen.

Mammas pojkar2013-12-10
Uruselt och ett rejält hån mot alla hårdrockare.

Elysium2013-11-24
Som med After Earth är filmidén intressant, men det schabblas bort med bl.a. töntiga och konventionella schabloner.

Prisoners2013-11-23
Klart bra och spännande film. En stabil trea. Man får dock inte så mycket insikt i karaktärerna trots filmens längd. Lite synd.

A Case of You2013-11-17
Allt är en stor klyscha som kändes passé för 20 år sen. Jag gillar Justin Long i vanliga fall, men även han kunde inte rädda.

Man of Steel2013-11-13
Hyfsad. Väldigt modern och spektakulär Stålmannen, och förutom några saker här och där är det klart värdig, om än överdriven underhållning. Fett ös mot slutet!

Mud2013-11-13
Välspelat, men ointressant och utdraget. Mud själv drar ner filmen ironiskt nog.

Cloud Atlas2013-11-11
Långt från ett start mästerverk, men visst är den jävligt bra.

Side Effects2013-11-09
Hade kunnat vara en film som fokuserat mer på den korrupta läkemedelsindustrin, istället för en weak thillrer-plot. Det fanns potential men vattnades ut och drog åt fel håll. Weak.

Nästa sida »