Alla kommentarer avErikIllacia

Triple 92017-10-20
väldigt bra skådespel lyfter en annars ordinär film från en trea till en fyra. Bra foto också.

Suicide Squad2016-08-09
Och sluta försöka göra Joel Kinnaman till en actionhjälte, det funkar inte...alls...någonsin. Dolph Lundgren är Sveriges enda Actionhjälte!

Suicide Squad2016-08-09
Första akten är skitbra liksom alla Joker/Harley-scener men resten av filmen är rena skiten! Sämst av allt är huvudskurken, uj uj uj, plågsamt att titta på... En tvåa enbart för att vissa av karaktärerna var mycket välskrivna (läs Jokern, Harley och Waller) och ett grymt soundtrack. Värt att nämna är också Jai Courtney som gör en grym Captain Boomerang...synd bara att han är helt felplacerad i denna film....De flesta karaktärer känns felplacerade nu när jag tänker på saken...

Dragon Squad2016-08-08
Jag vet inte vad denna film försöker vara men oavsett vad så misslyckas den kapitalt. Roligt att se Bien igen men synd att han är tvungen att dyka upp i sånt här skräp. Nej detta är verkligen inte en bra film och det säger en människa som normalt sett älskar genren och är väldigt förlåtande vad gäller såna här filmer.

Batman: The Killing Joke2016-07-23
underhållande men inte alls så skruvad och brutal som den skulle kunna varit. Första halvan av filmen är bra men känns som taget ur en annan film.

Stigmata2016-06-21
Jag vet att detta teknisk sett inte är en 4:a men jag är svag för religiösa thrillers/skräck och jag älskar den här filmen. Gabriel Byrne är skitbra!

Batman v Superman: Dawn of Justice2016-03-23
Visst alla karaktärer vara mellanmjölk men själva konflikten mellan hjältarna var så otroligt tunn, wonderwoman o lex var bedrövliga men värst av allt var själva strukturen....det fanns ingen, bara ett ihopklipp av snygga men innehållslösa scener. En tvåa enbart för scenografin.

Black Mass2015-10-29
Det va väldigt länge sen en riktig gansterfilm kom ut. Detta är givetvis ett kärt återseende av genren och av Johnny Depp som är, trots sina ansiktsproteser, helt fantastisk i huvudrollen. Bäst i filmen är dock Edgerton. Hoppas detta är startskottet för en ny era av gangsterfilmer!

Fantastic Four2015-08-16
Jag måste säga att den första timmen är skitbra. Synd bara att de klippte bort ett år där...Hade väldigt gärna sett hela militärträningen och jakten efter reed. Det skulle ha varit andra timmen...Men men...Istället fick vi, jag vet inte...Tredje akten känns som den kommer från en annan film. En riktigt dålig film. Det är precis som att regissören lämnat projektet mitt i och lämnat över ansvaret på långben. Så synd för första timmen hade så mycket potential..

The Death of 'Superman Lives': What Happened?2015-07-19
En överlag välgjord dokumentär om ett fascinerande ämne. den följer en dramaturgisk kurva med en början, mitten och slut. Den ger även viss insikt i hur det är att jobba i Hollywood. Det enda gnället jag har på dokumentären är att den kunde fokuserat mer på att förklara handlingen i Tim Burtons film. Superman Lives hade helt klart varit en speciell film och sannolikt ihågkommen för alltid på både gott och ont.

Terminator: Genisys2015-07-01
De första två filmerna i serien är ju moderna klassiker. Den första är närmast en skräckfilm med tidsresor - väldigt påhittig. Tvåan vänder konceptet helt uppochner och blir en ännu bättre film. Sen har det tagit slut på ideér...Denna film existerar bara för att Cameron får tillbaks rättigheterna om ett par år och det märks. Det är verkligen fel anledning att göra en film men bli inte förvånade om de pumpar ut en till skitfilm nästa år. Nej Terminator behöver få dö i frid.

Jurassic World2015-06-16
Sjyssta effekter, OK skådespel, lagom lång och Dinosaurier! Helt klart den bästa uppföljaren och en riktigt rolig actionfilm. Men synd att den inte lyckas fånga den där magiska äventyrskänslan som originalet hade.

Mad Max: Fury Road2015-05-17
Magisk!

American Sniper2015-02-03
Amerikanare gillar verkligen sig själva...Filmen är rätt usel som fullständigt missar möjligheten att berätta en historia om de skador soldater kommer hem med och deras problem att återgå till livet. Bra skådespel räddar dock upp filmen till en knappt godkänd tvåa. Se First Blood istället som är en mycket bättre karaktärstudie.

The Guest2015-01-28
shit! Vilken bra film! Den hade varit perfekt om den vågat tagit ett steg till mot skräck...vill inte spoila så det är svårt att belysa hur genial denna film är! Såna här filmer görs inte idag men ändå är temat väldigt aktuellt. skitbra skådespel genom hela rullen. Det här är en film man kommer se flera gånger, väldigt underhållande med en vänsterpolitisk underton.

Drinking Buddies2015-01-15
Jag gav en fyra till denna film för att kändes verklig. Det finns inget "hollywood" över denna. Bra karaktärer en enkel story är det enda man behöver för att göra en bra film. Riktigt bra film på en första dejt :)

Birdman2015-01-12
Wow! En Intensiv filmupplevelse med mycket mörk humor. Fantastisk!

12 Years a Slave2015-01-12
En film alla bör se men ingen film jag gärna ser igen.

Inherent Vice2015-01-09
Jag sätter en trea nu då det va omöjligt att slita blicken från skärmen under filmen och karaktärerna var bra....Men jag kan ärligt säga att jag inte fatta någonting...när filmen slutade så kände jag mig helt clueless. Men jag vill och kommer se filmen igen o igen o igen....Antagligen kommer betyget höjas...men va fan haha

The Expendables 32014-12-31
Attans! Jag som verkligen gillade de första två av två anledningar. Massa gamla actionhjältar och ganska våldsam action. Vad gör den här filmen? Den minimerar antal scener med Dolph, statham o di andra till förmån för nya ansikten och filmen är från 11 år. Dvs inget blod, inga svordomar etc. Om du vill se din gamla favorit-action-skådis bli kastrerad så se den här filmen.

Dum och Dummare 22014-12-25
Vilken stor besvikelse! Skämdes nästan för Jim Carey o Jeff Daniels skull...

The Wrestler2014-12-25
Bra skådespelare men det känns som att filmen kunde ha berättat mer. Lagt på en halvtimme om hans unga storhetstid till exempel.

The Equalizer2014-12-16
Bra action enligt vinnande och beprövad formula. Denzel är grym som alltid. Dock så är filmen för lång...alldeles för lång.

The To Do List2014-12-13
ganska rolig. Bill Hade är bäst i filmen

Chef2014-11-18
Riktigt härlig film :)

Teenage Mutant Ninja Turtles2014-11-18
Jag kan inte säga att jag blev besviken men fan alltså! Varför kan ingen göra bra filmer baserade på leksaker och tv-serier från min barndom? Turtlarna själva såg coola ut och personligheterna var helt rätt. Men allt annat i filmen är plågsamt uselt.

The Raid: Retaliation2014-11-13
Längre, större, snyggare och bättre än den första. Men den når inte enda fram och det är pga handlingen. Den känns alldeles för ambitiös, jag hade hellre önskat en enkel handling som i den första. Typ nu ska maffian invadera polishuset eller nått :) Men underhållningsvärdet går inte att förneka. Det är antagligen de mest lättsmälta 150min film jag sett i år.

The Raid - Uppgörelsen2014-11-13
Om de skulle kortat ner vissa av fighting-scenerna och lagt till lite mer explosioner :) så hade det varit en fyra. Jätterolig actionfilm med mycket bra kameraarbete och koreografi. Gillar även den enkla men effektfulla handlingen i filmen. Tycker dock Dredd gjorde denna grej en aning bättre.

Grudge Match2014-09-24
När den försöker vara rolig så är den rolig. Men det är inte tillräckligt ofta. Men överlag tar den sig själv på lite för stort allvar.

Non-Stop2014-09-20
Var är ormarna??