Alla kommentarer avFilmGuden

Total Recall2011-10-20
Lägger den nu bland Arnolds största klassiker. Ett personligt dreamteam med Paul Verhoeven. Egen stil och minnesvärt rå humor. Finurligt grundlagt arbete till ett mystiskt avslut.

Body of Lies2011-10-20
Lite annorlunda grepp med hur huvudrollsinnehavaren blir ledsagad av en som är mitt uppe i sitt privatliv. Ganska tom eftersmak men också ganska sevärt i övrigt.

Star Trek2011-10-08
Väldigt svagt godkännande med ständigt blandade känslor. En snygg visuell modernisering men arvtagarna är sisådär. Men som prequel binder den sig samman med de övriga i serien på ett snyggt sätt.

Storm Catcher2011-10-08
Höjer till sisådär godkänt. Bortsett från några lite långsammare stunder har den ett hyggligt tempo rakt igenom och några roliga scener där Dolph bla talar med Boston-dialekt.

The Order2011-10-08
Inte så usel som jag tyckte den var när den var ganska ny. Fast sista akten är fortfarande smärtsamt seg. I övrigt var det en småkul Äventyrsvariant i Jean-Claude Van Dammes tappning.

I kärlek och krig2011-10-08
Hygglig tes för ett Drama men det är väldigt mjäkigt. James Woods har oftast blotta närvaron men den räcker långt, men påtagligt billig produktion.

Star 802011-10-06
Intressant intrig som för mig sänks av vetskapen om att den är verklighetsbaserad. Eric Roberts är obehagligt bra.

Mördarroboten2011-10-05
Trist hyllning till 50-tals Science Fiction-filmer trotts Kirk Douglas och Harvey Keitel i rollerna. Har inte åldrats på ett bra sätt och kastar bort all vilja att vara intressant rakt framför ansiktet det så öppna läget.

Fixaren2011-10-05
Feel-good Drama som varken fängslar eller roar. James Woods i en möjligen tidig och alltför snäll roll å får inte så mycket att göra.

Masters of Horror - John Carpenter's Cigarette Burns2011-09-30
Höjer till okej. Intressant (om än i mitt tycke ingen särskilt väl utförd) story som ger mystik. Det obehagligaste John Carpenter regisserat bredvid The Thing.

Dark Angel2011-09-30
Höjer den till den största Dolph-klassikern. Hans samspel med Brian Benben är klockrent. Många vassa repliker och den häftigaste storyn i en Lundgren-film. Känns påkostad och ett mycket bra Soundtrack.

Masters of Horror - Family2011-09-26
John Landis har gjort bland de bästa episoderna i Serien. Oerhört bra skådespeleri och en tillräckligt intressant (men mycket äcklig) intrig som bitvis gav isande spänning.

Tetsuo: The Bullet Man2011-09-26
Vansinnigt flummigt rolig på sitt ofrivilligt komiskt egna sätt. Rätt häftigt att en Amerikan slängs in i det galna eländet. Den Japanska Engelskan lät förhållandevis bra men gav fortfarande många skratt.

Appleseed2011-09-26
En omtitt med ny mental inställning till animationen och original-källan senare höjer jag betyget. Lite tramsigt lattjande med Mangan som fick mig att undra om projektet tagits helt på allvar. Men en mer fängslande andra halva.

Super 82011-09-26
Snygg tidsanda och gjord med tydlig förkärlek film. Men utan karaktärer jag kunde bry mig om och nästan helt byggd på tidigare verk.

Beck - Levande begravd2011-09-26
Häftigt med en ny inriktning men visade sig tyvärr bara vara en i mängden av de drygare Beck-filmerna.

Powerpuffpinglorna2011-09-26
Höjer till skapligt halv-okej. Vettlöst kul på ett radikalt kompromisslöst sätt.

Dödlig post 22011-09-03
I grunden Standard-deckare men stilig med några minnesvärda detaljer. Louis Gossett Jr. och Michael Madsen lyser båda i sina roller.

Hotet från underjorden 32011-08-13
Inte helt värdelös som jag mindes den sen fem år tillbaka. Men fortfarande klart sämst i serien. De två första är riktiga klassiker. Billig som en TV-Film och Michael Gross är enda stjärnan kvar som ensam får försöka att lyfta alltihop.

The Lost World: Jurassic Park2011-08-13
Inte längre någon av mina stora hat-filmer. Men fortfarande för dum i mitt tycke. Har ett par riktigt hisnande actionscener och Jeff Goldblum är alltid en otroligt sevärd skådespelare.

Måndag hela veckan2011-08-13
Höjer till okej efter att ha sett om den efter en mycket analyserande recension. Lite svårt upplägg kan jag tycka, då det lätt kan bli tjatigt. Men samtidigt smart och med ett bra budskap. En roll gjord för Bill Murray.

Jackie Brown2011-08-06
Höjer till helt Okej. Lika behagligt lättangelägen som alla Quentin Tarantinos filmer. Även om den alltid på något sätt känts som en mellanfilm. Något rörig i intrigen, men har några av Tarantinos bästa estetiska ögonblick. Några lite färglösare karaktärer. Men Robert de Niro är helt lysande i sin roll.

Navy Seals2011-08-06
Höjer till lite sisådär. Inte särskilt mycket mer usel än medioker standard-action. Men fortfarande en monumental besvikelse med tanke på att Charlie Sheen och Michael Biehn är i huvudrollerna. Bägge är bleka i jämförelse med deras bästa insattser.

Terror på Elm Street2011-07-31
Rätt intetsägande och onödig. Trogen originalet fast bortsett från ett par drömssekvenser utan dess finesser.

Double Team2011-07-26
Höjer till okej. Dumkul underhållning. Faktumet med Van Damme och Mickey Rourke i samma film är häftigt. Dennis Rodman gör också han en rolig och färgstark bi-roll.

Johan Falk - De fredlösa2011-07-26
Betydligt mer underhållande än föregående. Men alldeles för slarvig och vek intrig med halvdåligt skådespeleri för ett godkänt betyg.

Leaves of Grass2011-07-26
Flamsig blandning av svart komik och någon slags plötslig filosofisk undersökning. Edward Norton varierar två mer eller mindre jobbiga karaktärer väl.

Johan Falk - Operation näktergal2011-07-19
Klart sämsta hittills i serien. Dem tidigare har haft ett underhållningsvärde. Denna kändes som en sämre Beck-film.

Höst i paradiset - Glädjekällan 22011-07-19
Rätt rörigt triangeldrama och på sina håll väldigt klyschig. Men bra dialog och Börje Ahlstedt höjer alltid många snäpp.

Godzilla2011-07-15
Höjer till sisådär. Matthew Brodericks mesigt söta karaktär gör att jag tror rollen skrevs för honom. Skaplig action och sådär småcharmigt jättedum. Främst lyfter Jean Reno det tyngsta lasset.

Nästa sida »