Alla kommentarer avFlonk

Split2017-04-02
Kanske shyamalans bästa film på många år men det säger väl egentligen inte ett skvatt. Urspårat trams, svag tvåa.

The Gift2017-01-23
Efter en väldigt tveksam start så smyger den sakta fram och det visar sig att den inte alls är så dum och banal som jag hade förutfattat. Klart godkänd i en kategori som jag annars har ganska svårt för.

Black Mass2015-10-03
Vilket bottennapp. Väldigt platt och oengagerat. Johnny Depp borde pensionera sig omgående,

Spion i trosor2015-07-06
Störtlöjlig men räddas lite av Days charm.

Life Itself2015-03-28
Det kan vara så att jag har blivit lite blödig. Men jag blev lite rörd av den här filmen och då pratar jag inte bara om Eberts tillstånd. Nej här finns ett innehåll som är större än bara Ebert själv.

Upstream Color2015-02-12
Svår att ta till sig. Säkert bättre en andra gång om man har tålamodet.

Birdman2015-02-03
Det tog inte många minuter innan jag var helt såld på filmen. Bäst i år hittills!

The Imitation Game2015-02-03
Cumberbatch gör en suverän roll. Men problemet ligger istället i tonen i filmen. Jag hade velat se en betydligt mörkare ton i filmen. Inte en komedi där man gång på gång lägger till humoristiska inslag om hans problem med det sociala och hur han inte har en aning om hur man bjuder ut en tjej på en dejt. Det kändes som om filmskaparna inte våga lita på sin publik och kändes sig därför tvungna att ta till detta billiga knep och det är precis där filmen tappar och blir mindre intressant. Tveksam trea i betyg.

Transcendence2015-02-03
Oj vilken soppa! Måste ha varit drömrollen för Depp som kunde sitta hemma i sin soffa och filma sin insats med skype. Han slapp dessutom då att se eländet.

The Maze Runner2015-02-03
Det här var nästan lika dålig som Hunger games.

Predestination2015-01-30
Intressant film men ganska halvdant utfört. 2+

The King of Kong2014-09-08
LVX156: Är det därför han låter tittaren tro att Billy inte hälsar på Steve i arkadhallen. Att vi ska tro att han avskyr Steve när de hade egentligen hälsat på varandra minuten innan. Se Chasing Ghosts som kanske inte är lika underhållande men en bättre och mindre vinklad dokumentär.

The Terror Live2014-09-07
Det är sällan det blir speciellt bra när filmer utspelas på en enskild, i detta fall är platsen en radiostation. Denna film är inget undantag, tempot svajar och det blir många close-up med känslouttryck, för mycket teater helt enkelt. Jag hade hellre velat se fler infallsvinklar av historien. Filmen har ändå någonting att erbjuda underhållningsmässigt och slutet levereras på bästa asiatiskt maner. 2+

Divergent2014-09-06
Ljusår bättre än Hunger games, vilket egentligen säger ingenting.

Coach Carter2014-04-25
Höjdpunkten var helt klart den skrikande asiaten med en walkman. "Raaaaaaa!" https://www.youtube.com/watch?v=exTxXkUvOc0

Kanonerna vid San Sebastian2014-03-27
Religiöst dravel. Quinn är dock bra.

Vicky Cristina Barcelona2014-03-25
Värdelös berättarröst, kass musik och jag köper inte Bardems karaktär eller händelseförloppet. Dock hyfsat skådespeleri.

Min första kärlek2014-03-21
7.7 på imdb? Är det någon som driver med mig? Favoritscenen är när han gråter, sämre skådespeleri får man leta efter.

Mannen från vidderna2014-03-20
Man har bara lust att sänka ungen, vidrig och irriterande. Filmen är klart godkänd men står sig inte mot de tyngre western-filmerna.

Återträffen2014-03-19
Första delen är väl utförd. Övriga delarna tappar med tiden, känslan att Odell inte riktigt vet hur hon ska "knyta säcken" är högst närvarande. Resultatet blir en blandad upplevelse, smått genialiskt i viss utsträckning men det som tyvärr stannar på hjärnhinnan är när hennes "konstnärliga" sida tar över och det blir mer dårskap än genialitet.

The Words2014-03-19
Spretigt innehåll på en intressant historia. Berättarrösten kunde ha slopats, klychorna bitvis haglade. Det är synd för detta kunde bli så mycket bättre. Sevärt men mest pågrund av idén. Stark tvåa.

2 dagar i Paris2014-03-12
I min bok gick Adam Goldberg med denna film från att vara en nobody till en superking. Jag har lite svårt för Before-filmerna. Denna passar mig betydligt bättre. Hawke har inte en chans emot Goldberg. Punkt.

2 dagar i New York2014-03-12
Avsaknaden av Adam Goldberg är stor. Dock så gör Chris Rock en klart godkänd roll och fyller vissa av tomrummen. Det är snarare resten som inte fungerar. Filmen spårar ut väldigt tidigt och hittar sen aldrig fokus. Det är överdrivet, påtvingat och det är inte speciellt kul. Förra filmen hade allt som denna film saknade.

The Spectacular Now2014-03-12
Står sig bra gentemot den hyllade Perks of being a wallflower. Jordnära med superb casting. Miles och Shailene passar perfekt i sina roller och gör det dessutom strålande. Förutom Perks så är det få filmer i denna genre som bjuder på något av värde. Därför extra roligt när man stöter på en sådan film och blir överraskad.

Take Shelter2014-03-07
Har svårt för karaktärer som Shannons, en egoistisk och deprimerande person. Slutet är verkligen motsägelsefullt, gillar det inte alls. Annars hade Nichols någon på gång här. Betyg 2/3.

This Means War2014-03-03
Kass film men ska jag hitta något positivt så skulle det vara Tom Hardy och den överdrivna paintball scenen som var lite småkul.

Ender's Game2014-02-17
Skönt med en science-fiction som inte har CGI-fighter i 95 % av filmen. Tenderar dock att bli lite löjlig men jag blev verkligen sugen på att läsa boken efter att ha se filmen. Dock så är skådespeleriet inte det bästa och en del karaktärer är platta och ointressanta. Trots många brister är det något i manuset som lockar och mot slutet så visar filmen sin styrka. Svår att betygsätta på grund av spretigt innehåll men landar mellan 2 och 3.

Den stora skönheten2014-02-15
Instämmer med Sture Stenhög på alla punkter.

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann2014-02-10
Vilket elände. Ytterligare ett besked på att Felix Herngren ska hållas långt bort från regissörsstolen.

Frost2014-02-09
På tok för många sångnummer men lyfter lite andra halvan av filmen, troligtvis för att det är mindre sång under den stunden. Störde mig även på att innehållet till denna filmtrailer inte fanns med i själva filmen. Falsk marknadsföring!

Nästa sida »