Alla kommentarer avFrövigalning

En underbar jävla jul2016-12-24
Klassisk svensk skämsfilm. Tyvärr saknar den nästan helt humor eller underhållning. Svag tvåa.

The Darkness2016-08-26
Väldigt mjäkig och intetsägande för att vara en skräckfilm. Känns som att de inte vågade ta filmen någonstans, den bara tuffade på tills den tog slut. Kändes samtidigt som att den var 2,5h lång. Svag tvåa.

The Forest2016-02-27
Tyckte trailern var lovande men den var alldeles för förutsägbar. Dessutom känns som att de tog en genväg genom att göra huvudkaraktären korkad istället för att skriva en intressant och spännande historia. Konstigt klippt dessutom.

Crimson Peak2015-10-30
Väldigt förutsägbar och ointressant story. Ca 10 min in i filmen visste vi hela handlingen och sen var filmen bara en transportsträcka. Rätt skön stämning i filmen, även om miljöerna är allt för skruvade.

Död snö 22015-03-09
Norrmännen vet hur man gör underhållande film iallafall. :)

Hobbit: Femhäraslaget2015-01-02
Alldeles för lång precis som de andra Hobbit-filmerna. Här är det dock extra långa och utdragna scener. Både jag och frugan svävade iväg i tankarna flera gånger. Stundtals underhållande dock och överlag är den välgjord. Det saknas dock material för att göra en hel film, hade lätt kunnat kortas ned 30-40 minuter. Svag trea.

Dum och Dummare 22015-01-02
Mycket sämre än första filmen. Skämten och storyn känns krystad. Svag tvåa.

House of Good and Evil2014-08-16
Manuset är riktigt kasst, Filmingen är också under all kritik, de hade med enkelhet kunnat filma i andra vinklar för att göra det spännande. Vissa klipp är enbart förvirrande. Skådespelarna är på amatörnivå. Ingen spänning i filmen. Beskrivningen på filmen och framsidan är missvisande.

Divergent2014-08-04
Känns som ett hopkok av senaste årens sci-fi tonårsrullar där Hunger Games står för största delen av kakan. Tyvärr lyckas de inte presentera världen på något vettigt sätt och karaktärerna beter sig hela tiden oväntat vilket gör att man tappar fokus från handlingen. "Varför gör de så där?" undrade vi flera gånger. Antagligen meningen att framställa det förvirrat för att ge bilden av den lilla människan i maskineriet. Men som tittare hade jag föredragit lite mer bakgrund.

Hypothermia2014-01-03
Det här var banne mig en av de absolut sämsta filmerna jag sett. Men jäklar vad jag skrattade. Manuset är i en klass för sig, och åtminstone en av karaktärerna är bland det märkligaste jag sett. Monstret är ju inte heller det snyggaste, gamla svartvita klassiker gjorde det bättre. Skulle kunna göra listan lång, men avslutar med att undra vad regissören tänkte när han spenderade en stor del av filmen med att filma karaktärerna när de pimplar :P

This Is the End2014-01-01
Trodde det skulle vara en komedi, tror jag fnissade till två ggr. Gick att titta på men en underprestation på flera plan.

After Earth2013-11-22
I grunden en bra grundidé men sen har något gått snett. Manus är galet styltigt och tråkigt, karaktärerna är totalt platta och Jaden funkar inte alls i huvudrollen. Han kan nog bli bra med tiden men han var för ung och oerfaren för den här. Tyvärr får han inte mycket draghjälp av farsan sin heller som inte gör någon vidare insats. Synd på en lovande film.

Skumtimmen2013-11-14
Tyvärr ligger fokus på det minst intressanta i filmen, d.v.s. den sörjande bittra modern. Hade varit mycket intressantare att följa någon av de andra karaktärerna, framförallt Nils Kant. Överlag en typiskt svensk film, halvtaskigt manus, misslyckad klippning, avsaknande av viktiga och/eller intressanta scener o.s.v.. Grundidén är bra men utförandet är dåligt. Svag tvåa.

The Internship2013-10-12
Owen och Vince gör samma roller som de alltid gör, men denna gången är det i en reklamfilm för Google.

Baksmällan del III2013-10-12
Ett fåtal roliga stunder, de ryms i princip i trailern. Tyvärr var första filmen bra men resten varit rätt kassa.

The Lone Ranger2013-10-12
Alldeles på tok för lång och virrig med rätt plastiga skämt. Tyckte den började bra men sen blev den bara sämre och sämre. Sambon orkade inte ens se sista halvtimman som kändes extremt ointressant, jag tvingade mig igenom den. Svag tvåa.

Gangster Squad2013-07-27
Tyvärr allt för korkad film, synd då förutsättningarna är bra. Nu satt jag mest och retade mig på hur karaktärerna agerade hela tiden.

Ice Age 4: Jorden skakar loss2013-07-19
Jag saknar humorn från de tidigare filmerna. Känns som att de bara slängde ur sig något snabbt och hafsigt.

Amber Alert2013-07-19
Lustigt nog var det killen jag störde mig på. Sitter och skriker hela tiden, gick inte att titta på den här filmen. Både jag och sambon blev galet irriterade.

Evil Dead2013-07-19
Inte ens i närheten av originalet. De har gjort filmen onödigt korkad och förutsägbar. Funkar dock att kolla på, men man får stänga av hjärnan. Hyfsat spännande från och till iofs.

Django Unchained2013-07-19
Det börjar bra men efter halva filmen faller det ihop, Cristoph Waltz's karaktär som fram tills dess har burit filmen på sina axlar förändras helt och det blir mest bara en röra av allting. Första halvan är en stark fyra och andra halvan är en svag tvåa.

The Wicked2013-03-30
VM i upprepningar. I princip skulle filmen kunna kortas ned till 15-20 minuter. Samma scener upprepas hela tiden. Galet ful häxa och effekter kring den också. De verkar även haft problem med klippning då många scener inte riktigt hängde ihop. Finns mycket mer att klaga på men jag nöjer mig så där.

This Is 402013-03-15
Väldigt deprimerande film, samtidigt som den är seg och den saknar humor helt. De mest bara skriker och tjafsar hela tiden och den har ingen riktig handling. De hade verkligen behövt kapa av åtminstone 45 minuter på denna för att den ska vara värd att tvinga sig igenom.

Hobbit: En oväntad resa2012-12-30
Klart sevärd film, men det hade inte skadat att korta ned den 40-50 minuter. Många scener känns alldeles på tok för långa, framförallt action-scenerna som samtidigt inte känns särskilt spännande. Men även scenen i Bilbos hus kändes lång och utdragen. Men ändå en av de bästa filmerna jag sett under detta år.

Mörkt vatten2012-11-24
Den här var dålig t.o.m. för att vara svensk. Hittar inget positivt att säga tyvärr.

Dark Shadows2012-09-09
Konceptet verkade lovande men genomförandet var oerhört segt och sövande. Jag var tvungen att dela upp tittandet på två kvällar för att jag somnade hela tiden. Några ljusglimtar fanns dock.

Area 4072012-09-02
Själva idén till filmen är god, men sen är genomförandet riktigt uselt. Man måste ha en hög smärttröskel för irriterande och ologiska människor för att orka igenom filmen.

Axed2012-07-07
Det här var dåligt på en helt ny nivå. Britterna skruvade tillbaka kvaliten på C-filmerna till 60-talet.

Machine Gun Preacher2012-07-06
Titeln fick mig att tro att det enbart skulle vara en action. Men det var så mycket mer än så, väldigt dåligt val av titel bara. Mer drama än action.

Shark Night2012-07-06
VM i ologiskt tänkande. Stör man sig på idiotiskt och ologiskt agerande i filmer ska man akta sig för denna då det kan vara det värsta jag sett.

Nästa sida »