Alla kommentarer avGallows84

Hellcats2009-04-06
Kanske inte så konstigt att din var den första kommentaren 8bit, den e ju rätt lök och tråkig. Nej ja gillar den inte alls o jag vill nog aldrig se den igen, nej det vill ja inte. .....

Bläckhjärta2009-03-23
Nej det e inte så värst bra funkar nog bättre ner i åldrarna skulle ja tro men för en annan blir det lite lök

Little Children2009-03-20
Inledningsvis vill ja be om ursäkt till min vän 8bit för att vi skule se denna ihop igentligen men jag kunde inte sova en natt så ja slängde på den och fy fan va bra den var. Jackie Earle Haley är fantastisk i denna precis som i Watchmen även Patric Wilson är gör mycket bra ifrån sig. Se den är alt ja kan säga

Ip Man2009-03-20
Fan jag är ju fruktansvärt svag för sånna här filmer. Snygg och bra o fin o allt fighterna e klockrena, att man kan se brister wing chunen är kanske inte så konstigt då man på film modifierar kampsporter så det ska se bra ut med. Hade man kört en straight up fight som det sker i verkliga livet så hade det mest varit clichar o sparkar ibland o det e ju inget kul. Allt är fett som fan ja gillart.

Hansel & Gretel2009-03-20
Oh fan jag gillar sånt här. Huset som barnen bor i är nästan taget ur en Mark Ryden tavla helt underbart sen gillar jag storyn o upplägget. Snygg som fan och barnen är ganska läskiga tycker jag allt. Bra skit helt enkelt. En stark fyra

Sukiyaki Western Django2009-03-20
Jag brukar ju faktiskt gilla sånna här filmer men denna faller lför mig. Jättesnygg öppnings scen och allt är bra ända tills slutet på denna scen när tarantino börjar snacka konstig engelskjapanska och det sätter verkliigen tonen för hela filmen. Som sagt jag brukar gilla konstiga filmer, men när japaner börjar snacka engelska och inte alls behärskar grammatiken och tonläge för orrd och sammanhang så blir det just det som jag fokuserar mig på, alla mer eller mindre roliga händelser överskuggas av det mycket plojjiga språket. Det faller där för mig det blir inte mer än en tvåa, hade dom pratat japanska så hade det varit en helt annan film. Annars är filmen snygg occh ganska härlig. Jag kanske e för petig med språket men det e så jagg känner. Lökig på fel sätt

Dekalogen 8: Du skall icke bära falskt vittnesbörd2009-03-20
Bra film, vet inte riktigt vad ja ska säga, jag gillar den sakta framskridande historien och skådespelarna passar bra i sina roller och är inte så där ångestframkallande öststat även om vissa tendenser finns. Låt mig förklara varför jag får ångest av sådant, en känsla av konstant 90-tal brukar infinna sig, som i tex Tamás o Julie. En känsla av att allt bara stannat upp något som kanske främst man ser i denna filmen i modet hos skräddaren. Nog om det fan, jag gillar den bra skit, en fyra inte klockren men än doock en fyra.

2009-03-15
Bra rolig och konstig historia om en filmmakare som dricker heligt vatten för att han har dålig lever men det verkar vara hans minsta problem då han ska spela in en film som han inte har en aning om hur den ska vara. Knasig o offbeat, en fyra

Watchmen2009-03-14
En av dom bästa filmmatiseringarna av en serietidning/grafisk novell någonsin. Den hotas bara av The Dark Knight, men efter lite eftertanke sen jag såg den så tror jag faktiskt att denna vinner. Allt är nästan perfekt som jag ser det, det enda är att Malin Åkerrman inte är tillräckligt bra som skådespelare annars sköter sig alla perfekt, Jackie Earle Haley är fantastisk och Wilson e grym ha me allt e grymt typ. Även det nästan perversa användandet av slow-motion skapar inte något problem för mig utan känslan av en serietidning som får liv. Musiken är bra och tidsenlig, en del roliga val. Om man inte läst serien så kan det nog vara ganska svårt att hänga med i storyn då man hoppar i tid och rum mest hela tiden den första timmen av filmen. Den e snygg me som fan, flaweless. Också till om man ser till hur grov den är så förvånar den lite med att vara rätt grov och rå, vilket barra är till dess fördel som jag ser det. Nej jag sa att jag skulle sätta en femma innan men det levde verkligen upp till mina förväntningar.

Snakes on a Plane2009-03-07
Otroligt sämst film vars behållning kommer när Samuel blir skogstokig på slutet och skriker " That´s it, I´ve had it with these motherfucking snakes och this motherfucking plane". Mer snakes, fuck och plane har jag inte hört i någon annan film, kanske svarar sig självt varför inte men det värsta med filmen är att han den feta killen från mighty ducks(som skjuter fladderpuckar) räddar dagen genom att han kört lite flightsimulator. Det fina med film som jag ser det är att man inte behöver ha överseende med att ett manus skrevs på ett forum på nätet. Och skulle ni finna mig på ett manusskrivande forum på nätet där premissen för filmen är att det finns motherfuckin många ormar på ett motherfuckin plane, så gör det snabbt och smärtfritt mina vänner.

Mannen med filmkameran2009-03-07
Att ge denna film ett betyg högre än en tvåa är för mig smått omöjligt. Om jag ser om den någon gång mot förmodan kanske betyget skulle höjas. Visst den är snygg och klippningen är snabb och häftig för sin tid, men denna timmeslånga hur saker blir till film gör att jag dör av sömn, nästan. Och den lite övertända musiken är inte heller något jag föredrar. Men man kan ju inte få allt. Nej som ni förstår så gillar jag inte det speciellt mycket....

Street Fighter: The Legend of Chun-Li2009-03-04
Man skulle ju kunna tro att den här filmen är riktigt dålig, och det är den också. Den svarta stora snubben från green mile, den lilla bruden från smallvill, mesen från american pie och han dudet som inget vet vad han har varit med i förutom desperate housewives. Och Vega är kines och inte snygg spanjor. Och jag måste nu erkänna att min Brendan Fraser avsky har lagt sig en aning när ja såg han snubben från american pie i denna filmen, han är fantastiskt värdelös. Från spelet är Bison(spelad med väldigt konstig dialekt), vega, balrog, chun li me och allalika fattiga. Dock är Michael Clarke Duncan ok som Balrog men annars är allt katastrof. Se den inte eller gör det om du vill slösa bort en och en halv timme av ditt liv, jag kunde inte låta bli.

Offret2009-03-04
Detta ska ses som ett ytterstprovisoriskt betyg, då jag kna ha somnat lite här och där och missat lite av handlingen. Öppningsscenen är långdragen och helt fantastisk. Dock är det mycket som är ganska dåligt, bla dubbningen som nämndes här innan och att filmen är så in i helvete mörk, jag skyller min somning på detta, eller nja och att den var ointressant och dålig och plojig på vissa ställen till och med. Skådisarna är stela och dessa monologer drar ner drivet i berättelsen i sanken. Nej jag gillar inte det jag har sett, men jag ska se om den och se om den är bättre men det bådar inte så gott. En provisorisk tvåa.

Milk2009-03-03
Rourke blev rånad hävdar jag. Även om Penn är riktigt bra i denna filmen så når han inte riktigt upp till hans nivå. Bäst i filmen även om han inte är med så mycket, är allt som nästan alltid i filmer han är med i Josh Brolin. Fantastisk som den förödmjukade White. Snyggt filmade och blandningen mellan arkivfoto och nytt blandas på ett härligt sätt. Det blir en fyra dock en lite svajig sådan

Tokstollen2009-02-28
Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till filmen samtidigt som jag hatar den lite så älskar jag den lika mycket. Den röda tråden finns men den kausala handlingsförloppet är bortspolat. Filmer vars oförklarliga karaktärer brukar jag mer eller mindre avsky, min feeble brain har för svårt att knyta någon kontakt med karaktärerna. Så även i detta fallet, fast det finns något som jag inte riktigt kan sätta fingret på som gör att jag gillar den. Alla filmens, i min mening, tillkortakommanden blir som bortblåsta av slutet, då huvudetpersonen inser att han varit en idiot och kanske inte fattar vad han hållt på med, lika lite som jag.

Men of Honor2009-02-26
Det är inte så dåligt att jag dör, men det är fan bra nära. Klichéerna avlöser varandra på ett obehagligt förutsägbart sätt och jag vet inte riktigt vad som hände med Cuba Gooding Jr efter Jerry Magurie men det måste varit något hemskt. De Niro e väl behållningen och han gör ju sällan en dålig rollprestation men inget som höjer filmen avsevärt. Nej dett blir en tvåa men det var en USA-flagga ifrån en etta...tro mig

L'Atalante2009-02-24
Vi pratade om betug på denna idag i skolan, och jag var då beredd på att sätta en tvåa. Men nu har jag smält den lite och jag kom fram till att den har inget som jag gillar, förutom skitfula sjömanstatueringar. Den är tråkig och allt är typ dåligt, varför pratar skeppspojken som om han vore retarderad i början men inte sen? Dock kan jag sympatiera med skepparen då dom träffar den ytterst jobbiga gatuförsäljaren inne på nån krog, han slänger med kläder och allt över hela golvet. Jag menar, vem fan vill köpa något sånt. Sen sjunger han med den djävulen. Gillar man filmer som är dåliga då kan man se denna. Ett helt sekel ifrån en 3a

Tystnaden2009-02-23
Det tar mig lite emot att sätta en tvåa, men jag tyckte faktiskt inte att den var så värst värd. Tror att folk sätter högre betyg än den igentligen förtjänar då det e Bergman som ligger bakom. Filmen är dock väldigt snygg men det blir bara tråkigt hela tiden då TYSTANDEN blir för stor och det engagerande byts mot otålighet på att något ska hända. Men det var ju två vackra damer med iaf.

Role Models2009-02-23
Har endel ögonblick som är fruktansvärt roliga, dock har ju komedier en tendens att inte nå fram hela vägen hos mig. Den får en trea för att det är alltid kul med småbarn som säger fula ord och rollspel i allmänhet är roligt. Och för att man får se boobies

Valkyria2009-02-23
Det som är mitt problem med denna filmen är att man vet hur det slutar. För mig så bygger hela filmen på spänning något som går förlorat för mig. Skådespelarna är bra och det finns inget att klaga på dirket. Dessutom är alla som har ögonlapp coola, nästan så man skulle förlora ett öga med mening.....

Mörkrädd(a)2009-02-21
Jag tyckte den var helt fantastisk. Snyggt, poetiskt och jag vart fan lite småskraj ibland, fast inte skrika som en liten flicka rädd utan som en man. Tyst och stel. Om man tycker det är för pretensiöst och hellre vill se boobies kan man ju kolla på heavy metal eller något annat.

Smultronstället2009-02-21
En Bergman film hade jag sett innan jag såg denna. Riktigt vass film som Sjöström dominerar. Jag vet inte varför jag tycker så mycket om den men den är bara jävligt härlig och kanske för att Victor Sjöström är så lik min morfar. Allt e skitvärt

Waltz with Bashir2009-02-21
Det som gör Waltz with Bashir så jävla bra är ju ett: den är övernaturligt snygg. 2: Den bygger på riktiga intervjuer, ofta är det dom han intervjuar som man hör i filmen, förutom en eller två tor jag. 3:Den behandlar ju något som är helt sjukt. När man räknar samman allt så blir det en femma. Kanske inte en klockren men den fård et ändå. Sen är ju slutet oväntat och mycket effektfullt. Sen har man med Enola Gay med OMD så blir det fan nästan automatiskt en femma

Top Secret!2008-11-05
Är fruktansvärt rolig, dålig humor på ett bra sätt.

Låt den rätte komma in2008-11-02
Helt fantastisk film!!! Mycket vackert foto, bra skådespeleri, allt var bra helt enkelt. Både hjärtskärande och hjärtvärmande. Även hur den förhåller sig till genre är intressant. Den bästa svenska filmen någonsin!!?!?? Kan det mycket väl vara. Även feta props till Sten Frisk!!!!