Alla kommentarer avGeneralBussig

Manglehorn2014-08-06
sitt liv

Kalle på Spången2009-12-15
Vem spelar fiol under allsången? Martina. Vilken Martina? Jo, Martina, Martina, Martina, Martina Lowden!

Teenage Babylon2009-12-15
Inte bara för JVVF:are. Fick mig att minnas http://www.filmtipset.se/film/diskhon.html, som jag ska se på en gammel VHS nu

Baba Yaga2009-11-19
Fin och pedagogisk dokumentär om Crepax som extramaterial till BlueUnderground-utgåvan. Rekommenderas

Het sol2009-11-19
svag femma

The Protector2009-11-13
Dude! Where's my elephant?!

Hopplös och hatad av alla2009-10-22
Tappar sitt momentum hela tiden, vilket framförallt hämmar Simon Peggs insats och gör att han framstår som en simpel slapstickkomiker ibland. Men den lyckas ändå vara underhållande och hjärteknipande nog för en 3a

En öm kyss2009-10-12

Tropa de Elite2009-10-12
verkar vara bajs

The Beautiful Prisoner2009-10-06
Trams. Men vissa iscensättningar och användningen av musiken gör den uthärdlig

Begotten2009-10-05
anledningen till att den här klumpas ihop med Matrix m fl torde väl vara att den ligger i paketet Postapokalyptiska filmer

The Tram2009-09-22
Ständigt detta springande efter tåg och spårvagnar

Solo2009-09-21
Eftersom det aldrig verkar bli nån långfilm av Johan Rheborgs ensamseglare får man nöja sig med den här

Home2009-09-15
Undrar hur stor miljöbelastning all helikopeterflygning inneburit?

Just a Gigolo2009-09-07
Dancing, music, champagne. The best way to forget. Until you find something you want to remember.

Porträtt av Jennie2009-08-16
Tyvärr lite för mkt zelznickschmeltz på den här NewYork-burgaren. Och man måste vara varsam med osten på en NewYork-burgare.

Donkey Punch2009-08-12
Aah! Den baleariska soluppgången vi alla väntade på i slutet av The Descent

En satans eftermiddag2009-07-12
knapp fyra. lite för rak och tät. storyn är för komplex för få plats i en så traditionell berättarstruktur. men miljöerna och stämningen och de grymma gestaltningarna gör den ändå mer än sevärd

K-19: The Widowmaker2009-06-22
Joy: att hjältetjafset är amerikanskt (Hollywoodskt?) behöver ju inte betyda att det skildrar amerikansk patriotism. var ser du bindestrecket mellan amerikanskt och hjälte?

The Deep End2009-05-07
Jeff Akbar har fattat. En av de mest feministiska filmer jag sett.

Mannen i vita kostymen2009-05-03
knapp trea. räddas av charmen och snygga iscensättningar

Chocolat2009-04-13
Sämsta filminfon ever?

Jag vill inte leva detta livet2009-04-12
Jag tycker att filmskaparna misslyckas med att hitta rätt tonläge i filmen. Ibland är det för distanserat och ibland för nära. Och mycket som verkar självklart för filmskaparna blir oklart för åskådarna som inte delar deras insikt i livsödena som skildras.

Celine och Julie gör en båttur2009-04-06
Katten i slutet är bäst! Bästa katten!

Dumbo2009-03-04
Pink elephants-marschen är underbar. Musik av Sun Ra om jag fattat rätt

Tintin i hajsjön2009-03-02
Zigenarsången är behållningen

Vägen hem2009-02-27
Det är skojigt när Zhang Ziyi springer omkring i sina tjockbolstrade kläder.

Three Extremes2009-02-23
Sämst är Chan-Wook Parks stupida och oerhört taffligt genomförda Cut. Student-TV med hyfsad budget.

Stormen2009-02-23
Snälla! Det enda som var riktigt dåligt i den här serien var användningen av musiken. Detta ständiga klagande aaaaaaa som förstörde ett antal fina scener. Finast var Källa Bie (Anna) och Carina Johansson (Karin).

Moment 222008-10-23
Den typ av konstnärlig ointelligens som Schludwig efterlyser kallas ironi. Men som bekant ska man inte utsätta spädbarn för ironi.

Nästa sida »