Alla kommentarer avGialloblu

Mitt2014-02-09
En dokumentär som på ett skickligt sätt visar skillnaden på människan och politikern. Det är en skillnad som är svår att urskilja då val av detta slag är väldigt fokuserad på personen- deras historia och tillkortakommanden. Vi svenskar, som generellt sett ligger betydligt längre till vänster än gemene amerikan gillar att klanka ner på "dumma" amerikaner som borde följa vår väg till (någorlunda) jämlikhet och rikedom. Kultur, ideal, identitet är så fullständigt olikt Sverige att en jämförelse faller kort. Man får ta USA för vad det är. Man får ta personen Mitt för han är och politikern Mitt för den han är.

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann2014-01-09
Ser filmen på n bio på landsbygden. En film för pöbeln, som bör ses i och med pöbeln. Pöbelns kommentarer och djupa skratt är genuina. Så genuina som skratt från någon som bara går på bio en gång i decenniet kan var. Jag trivs i pöbeln och jag börjar trivas med filmen. Det är för dem filmen är gjord och det är med dem jag vill se den.

Mud2013-09-27
Hade någon för ett år sedan sagt att jag skulle hata Jobs-filmen och trollbindas av en film med Matthew "tröjlös" McCounananahage, skulle jag skratta denna någon i ansikten. Vilken spännande tid vi lever i.

jOBS2013-09-26
Skräpigaste manuset på länge, Kutcher passar inte alls till rollen (förutom utseendemässigt) och avtändande regi. Apple skulle gjort filmen själva.

The Valley of Light 2012-10-22
Tiden och platsen som skildras är intressant, allt annat var en besvikelse.

The Hunted2012-08-09
Korkad, ologisk och slarvigt genomförd. Gör ont att se duktiga skådespelare dras ner av inkompetents på alla fronter.

En öm kyss2012-06-17
Något som jag tänkte på under hela filmen var varför gick det muslimer på den katolska skolan? Båda sidor var ju ganska ortodoxa i sin syn på sina religioner!? Liten trivsam kärlekshistoria, trivsam skildring av kulturkrockar, lite för trivsam för min smak i skrivande stund.

Asterix och hans tappra galler2012-06-14
Vem castade de svenska rösterna?

Dödens triangel2012-01-28
Tung, tyngre, tyngst...

Paradiset2012-01-19
Trevlig har aldrig passat så bra in på en dokumentär.

Kokvinnorna2011-12-10
Sentimentalt betyg då min morfar agerar statist i filmen.

Puncture2011-11-25
Tycker i regel om denna typ av film, men det blir för ytligt.

Louis Theroux: Ultra Zionists2011-11-25
Inte särskilt djuplodande, det enda men får ut av den är att man igen får se det absurda med hela situationen.

Louis Theroux: The Most Hated Family in America in Crisis2011-11-23
Hm.. intressant familj.

Dancing Outlaw II: Jesco Goes to Hollywood2011-11-23
Dokumentär? Den var tillrättalagd för att kapitalisera på stackars Jesco..

Livet under en dag2011-11-02
Wunderbar.

Flyga Drake2011-10-31
Boken är bättre och mindre amerikaniserad.

Bad Teacher2011-09-05
Billig.

Broad Street Bullies2011-07-30
Underbar.

Little Big Man2011-06-25
Vilket magplask.

City of Life and Death2011-06-22
2 timmar avrättningar och våldtäkter.

Unknown2011-06-04
Gedigen actionthriller. Man får vad man förväntar sig.

Taxi2010-12-31
Ett ord: cool.

The Postman - Budbäraren2010-12-30
Förstod till en början inte varför alla ogillar den så mycket, förrens sista halvtimmen. Mycket patriotporr där. Men jag gillar Costner.

Cop Out2010-12-30
Är svag för Kevin Smith's filmer i övrigt. Jobbigt att erkänna, men Seann William Scott är bäst i filmen. HAr sina små ljuspunkter men blir lätt överdriven..

Wild Child2010-12-29
Tragisk historia som kunde berättats så mycket bättre, gräslig musik till eftertexterna..

Best Worst Movie2010-12-29
Har insett att jag är förtjust i dokumentärer om filmnördar, de gör att man inte känner sig så ensam längre. Nu måste man ju se Troll 2 med..

Open Range2010-12-29
Duvall och Kostner (med skägg) och western är ett upplägg som inte kan misslyckas, det gör det inte heller. Men det är ingen klassiker i mina ögon.

In Bruges2010-12-29
Blivit tipsad om denna film många gånger och fick äntligen chansen att se den. En lättsam historia om ett gäng torpeder.

Beau travail2010-12-29
Läskigt bra..