Alla kommentarer avGreigh

Pieces of Talent2014-10-08
En av de mest intressanta slasherfilmer i modern tid. David Long är dessutom en av de mest originella karaktärer inom slasher-genren, någonsin. Jag fullkomligt älskar denna filmen!

En snubbe som mördar folk2014-08-12
En av de bättre skräckkomedierna på mycket länge. Helt klart ett koncept man kan se på om och om igen!

Lord of Tears2014-08-12
Det var ingen otroligt bra film, det vill jag inte påstå, men det var verkligen en fantastiskt originell film med ett enastående soundtrack som gör filmen magiskt på många sätt. Den är rent estetisk och tonar fram en vacker och karaktäristisk elegans, trots att dialogerna ibland har en tendens att fluktuera enormt. Den freudianska psykologin och dess berättarteknik var dock bland det bästa jag har hört på länge. Om du gillar oberoende film med ett lysande djup, där varje mynt inte har spenderats på en massa skit, då är Lord of Tears ett självklart kapitel. Det bör tilläggas att filmens miljö i många fall är gotisk och når ut med sin rätta budskap.

Tucker & Dale vs Evil2014-05-09
Förstod aldrig det stora med den här skiten?

The Cabin in the Woods2014-05-09
Dynga, usel parodi på redan skapade skitfilmer!

Super2014-03-27
Världens bästa och originella superhjältefilm, någonsin. Punkt slut!

John Dies at the End2014-03-27
Jag har inte läst boken, men filmen var riktigt underhållande. Det fanns många sköna scener man skrattat åt i samband med huvudklianden!

The Wolf of Wall Street2014-03-27
Ingen film jag hyllar i mängder. Man vet vad man får och det är stundtals underhållande - ända tills det börjar spåra ur till en enda repetitiv dynga. Jag vill kunna hålla mig vaken när jag tittar på film. Men när den klockar in på 3 timmar med samma ältande, då blir det bara för mycket.

Cool as Hell2014-03-27
Demonen liknar i många fall Steve-O. Det var det enda jag skrattade åt. Jag gillade James Balsamo's koncept, men den är idiotiskt seg och klippen är ingenting att jubla över. noll-budget när den är som sämst!

Hotel Inferno2014-03-27
Ett snyggt försök till världens första First Person View-splatterfilm. Men blir i längden tröttsamt att titta på. Sådan här teknologi skall upplevas på spel, inte i film!

Grave Encounters2014-01-15
CGI-tramset är värdelöst och förstör någonting som annars hade kunnat bli en 2:a i betyg.

The Last Exorcism Part II2014-01-15
Hahahaha, den sämsta uppföljaren jag sett på mycket, mycket länge!!!!

The Last Exorcism2014-01-15
Jag hade hoppats att filmen höll sig i samma stuk rakt igenom. Men från och med att skämtarna besöker gården så faller hela filmen!

The Devil Inside2014-01-15
Hade hoppats på en ny exorcisten, ack så fel jag hade!

The Ring2014-01-15
Finns ingenting med den här filmen som lyckas slå originalet!

Sinister2014-01-15
Hade enbart fungerat som en realistisk kriminalare. När det tråkiga och onaturliga slutet började uppenbara sig så föll betyget från 4 till 2.

Insidious2014-01-15
Sämre än uppföljaren!

Poltergeist2014-01-15
En klassiker som aldrig dör!

Zombienoid2014-01-15
För att överhuvudtaget förstå denna kortfilmen så måste man ha sett Die Zombiejäger. Denna kortfilmen utspelar sig under zombie-invasionen i Göteborg. Jag gillade det minimalistiska och korkade konceptet.

Hobbit: Smaugs ödemark2014-01-15
Jag var dum och såg eländet i 3D. Betyget kanske höjer sig när jag lyckats skåda skiten i 2D istället.

Skräcken har 1000 ögon2014-01-15
En svensk, sleazig skräckfilmsklassiker med vackra damer, klassiskt skådespel och satanisk lebbsex. Vilka heta giallo-vibbar som osar i denna graciösa film egentligen. Filmmusiken giver mig också gåshud i vanlig ordning.

Mama2014-01-15
En lekfull fantasy i Tim Burton stuk som aldrig riktigt blir skrämmande. Snarare en mysrysare för ungdomar!

The Resurrection of Michael Myers2014-01-14
Av den skräpiga kopian jag kom åt, så finns det inga ord att sätta på hur dålig den är. Hade man åtminstone kunnat se vad som försiggick på bilden så hade den nog fått en 3:a i underhållning.

Det okända2014-01-14
Jag tycker att filmen är intressant, både rent tekniskt och den bakomliggande grunden till hur filmen kom till. Extramaterialet och bakom kulisserna var mer spännande att följa än själva filmen i sig. Ett värdigt försök på ett manus som skrevs ihop på 4 dagar, det är trots allt lågbudget.

Vampyrer2014-01-14
Jag gillade det minimalistiska, stockholms gatumiljö och att det inte fanns några som helst dialogvärdiga aspekter att bråka om. Att filmen dessutom var relativt kort var bara ett plus på kanten. Men att kalla dessa systrar för vampyrer förstår jag inte? De har inga som helst vampyriska egenskaper, de kan varken flyga, springa eller läka sig själva. De dör till och med av helt vanliga pistolskott? Hade man kunnat få en närmare bakgrundsliggande fakta till detta mysterium så kanske det hade varit mer förståeligt, men det saknas tyvärr.

War Dog2014-01-14
Filmen är inspelad på västkusten i Varberg, vilket den får en extrapoäng för. Sedan att Mats Helge faktiskt har producerat filmen är ännu bättre. Och att detta är en av Sveriges mest blodigaste filmupplevelse någonsin (om man tittar på den tyska oklippta utgåvan vill säga) så är den brilijant på alla sätt!

Heavy Metal2014-01-14
Anade små Hills Have Eyes-vibbar bakom snökanonerna. Men detta är helt klart en av Mats Helges bättre filmer. Extramaterialet på DVDn är dock mycket bättre än själva filmen!

Vaxdockan2014-01-13
Fantastiskt vacker atmosfär och musiken i filmen är ljuvlig!

Insidious: Chapter 22013-11-04
Fy, vilken skit! Hade det inte varit för den snygga miljön så hade filmen fallit på 1:an

The Conjuring2013-11-04
En av de bättre spökfilmerna. Schysst filtrering och snygga effekter.

Nästa sida »