Alla kommentarer avGyllenbock

Hotel Mumbai2021-03-02
Klart stabil. Fast egentligen borde det göras en film som är lika lång som själva terrordådet, då skulle man verkligen känna ångest.

Fanny och Alexander2020-12-26
Femtimmarsversionen är verkligen inte en film för folk som har Adhd, men för egen del var det inga problem att titta på det hela. Det mest slående med denna film är förstås det utsökta skådespeleriet, inte minst från Jan Malmsjös sida. Även miljöerna och kostymerna är härliga att betrakta. Tycker att filmen håller fint även anno 2020.

Den 12:e mannen2020-12-26
Tyckte om denna film, bra skådespeleri, fina vyer och en dramatisk story. Få av oss som lever idag lär klara av något liknande som Jan Baalsrud gjorde.

The Ninth Gate2020-06-17
Klart duglig även om jag saknar "något" i denna tämligen annorlunda film.

The Pianist2020-06-17
Gillar verkligen filmer som denna även om handlingen är förskräcklig. Bra berättat och lagom lång.

Schindler's List2020-06-17
Såg denna i skolan på 1990-talet och såg den nyligen igen. Tycker att den fortfarande håller väl. Blir man inte berörd av en film som denna så vet jag inte riktigt när man kan tänkas bli berörd? En stabil fyra i betyg.

Viceroy's House2019-03-16
Inte helt övertygad av denna film, hade velat ha mer av det politiska spelet som låg bakom delningen av Indien.

Apollo 132019-03-16
Ganska bra, kul med en inblick i hur det hela dramatiska händelseförloppet gick till.

Änglagård2018-12-25
Jodå, går helt klart att se på men känns lite "gammal" i sina stunder. Trots det en trea.

Child 442018-12-18
Hyfsat trovärdig om livet i det hemska Sovjetiska paradiset där alla var rädda för varandra. Själva storyn var sisådär liksom skådespeleriet. Nja.

En man som heter Ove2018-12-17
Helt ok, Lassgård är som alltid bra. Undrar hur många Ove det finns i Sverige i denna stund?

Vågen2018-12-17
En klart duglig katastroffilm från vårt kära grannland Kongeriket Norge. Har varit i Norge en del och spanat ut över de majestätiska bergen, nästa gång kanske jag tänker lite annorlunda då jag gör det.

Den siste konungen2018-12-17
Dessa norrmän, tänk att de var så makalöst bra på skidorna redan på 1200-talet. Gillade de vintriga miljöerna och musiken men annars var det inte så mycket att hänga i julgranen.

Havets hjältar2018-12-15
Nja, gick väl att titta på denna film men hade nog gillat den bättre om jag varit sisådär 30 år yngre.

Trotsky2018-12-15
En helt ok och trovärdig berättelse om Trotskij. Alltid då jag läser om honom eller ser honom på duken så undrar jag hur världen hade sett ut om han och inte Stalin blivit det högsta hönset i Sovjetunionen?

Operation Finale2018-10-20
Inte så pjåkig, det hela känns ganska trovärdigt. Ändå rätt otroligt att han lyckades hålla sig undan i 15 år efter att kriget tagit slut.

Utøya 22 juli2018-10-16
Inget vidare som film betraktad dock blev jag förstås ändå illa berörd av att påminnas av det vidriga som Norge drabbades av den där ödesdigra dagen 22 juli.

Gagarin: First in Space2018-10-16
Inte det bästa jag sett men helt ok, är intresserad av sovjetisk historia vilket inte var en nackdel då jag tittade på denna film.

Patton2018-09-20
Inte alls dum, mycket kan man säga om Patton, sådana som han växer verkligen inte i vilka träd som helst. Scott var riktigt bra som Patton.

Dunkirk2018-07-10
En bra film tycker jag, fint foto och väldigt passande musik. Lågmält och inte så överdrivet mycket Hollywood. Hade gärna kunnat vara lite längre, tycker att själva evakueringen gick snabbt.

Hundraettåringen som smet från notan och försvann2018-07-09
En smårolig film där Brezjnev var bäst. Tänk att en sådan "lirare" var det högsta hönset i Sovjetunionen. Själva storyn var rätt fånig för att vara ärlig men som måndagsunderhållning dög det.

Borg2018-07-09
En rätt intressant film som jag såg på ett SAS-plan mellan ARN-LAX. Hade inte koll på att Borg var såpass nitisk i sina förberedelser och att han hade såpass mycket ångest. Välspelat och trovärdigt. En film som överraskade.

Flyboys2018-01-08
Gick väl att se på med inte så mycket mera än så. En liten notering är swastikan som skvadronen hade på sitt märke.

Falskmyntarna2017-12-23
Kände inte till så mycket om Operation Bernhard så denna film var ganska intressant.

The Devil's Mistress2017-12-20
Kände till denna story tidigare men det var ändå intressant att se filmen som var helt ok.

Invasionen av Danmark2017-12-16
Hyggligt spännande. Gillade att det inte var en massa blod och flygande kroppsdelar utan detta kändes realistiskt. Sanningen är att det mesta av tiden i krig är att vänta på att något ska hända, något som kan vara nog så psykiskt jobbigt som att skjuta mot fienden.

Tretton dagar2017-12-10
Ganska bra om de ack så dramatiska dagarna under Kubakrisen. Håller med andra om att Costners karaktär fick lite för stor plats.

Riphagen2017-11-13
En ganska intressant historia om en synnerligen obehaglig person som verkligen lyckades lura alla som han kom i kontakt med.

USS Indianapolis: Men of Courage2017-10-03
Typ ok även om vissa ev specialeffekterna var lite sisådär. Storyn är helt klart fascinerande. Byggde USS Indianpolis av plast på det glada 80-talet, bara en sådan sak.

Sully2017-10-03
En stabil film som kändes rätt trovärdig. Minns det som igår då Airbusen landade på Hudsonfloden.

Nästa sida »