Alla kommentarer avHaroo

Spring Breakers2018-03-31
Otroligt välgjord rent cinematiskt. Bitvis väldigt bra handling även om introduktionen var något för lång. De satiriska inslagen att ungdomen strävar efter kickar är påfallande bra.

Tårtgeneralen2018-03-10
Otroligt bra insats av Persbrandt, och en väldigt fin hyllning av Filip Hammar till både Köping och hans egen pappa. Bättre än så här blir inte svenska komedier.

22 Jump Street2018-02-26
Antingen har jag blivit mer barnslig eller så är denna de facto bättre än första. Helt enkelt en trevlig komedi i lite American Pie-anda

Your Name2018-02-16
Anime är vanligtvis en genre jag verkligen ogillar, men blev upplyst om att denna skulle vara mer än bara en "vanlig anime". Detta visade sig stämma helt. Dels reflekterade jag inte över varken stil eller språk efter filmens första 10 minuter, och dels gav den mig även filosofiska tankebanor ytterst få filmer gjort tidigare. BÖR VERKLIGEN SES 4++.

De 12 apornas armé2017-10-16
Min första femma på 2 ½ år. Både Willis och Pitt är otroliga i sina roller, och gör kanske sina bästa prestationer. Överlag mycket intressant film.

Uppvaknanden2017-08-26
Fantastiskt skådespeleri, något mer ointressant story.

Experimentet2016-06-18
Läst en hel del om experimentet, tyvärr mötte inte filmen förväntningarna. Kanske var det orättvisa förvätningar, kanske är den helt enkel överskattad.

OXV: The Manual2016-06-12
Trevlig film, även om den inte ger ifrån sig särskilt mycket. Slutade väl lite konstigt men det får man förvänta sig! Mycket stark trea.

Hyena Road2016-05-22
Lite annorlunda (pga kanadensisk möjligen) än filmer inom samma genre, vilket gör den så betydligt mycket bättre. Nästan en femma.

Bränd2016-03-20
Mediokert, snyggt filmat emellanåt annars inte oerhört intressant. Synen av Vikander drar upp det till en trea.

The Big Short2016-02-10
En stark 3a, kul berättarstil men blir lite seg mot slutet.

Blue Mountain State: The Rise of Thadland2016-02-08
En film för fans av serien, guilty pleasure.

Hotet2016-01-24
Första halvan är snudd på en femma, sen tappar den beklagligt mycket sista halvtimman.. tyvärr.

Alive2016-01-05
Lite väl seg, mycket svag 3a.

Craigslist Joe2015-06-25
Hade varit betydligt roligare att få läsa om projektet i en bok, nu känns det mest som om människor hjälper till för att en kamera är i närheten. Det intressanta i vad Joseph Garner gör lyfter hur som helst en annars ganska kass dokumentär.

American Sniper2015-05-21
Chris Kyle är en väldigt intressant person men filmer från Irak-kriget är tyvärr alldeles för urvattnade. Medelbetyg.

Idiotrepubliken2015-03-27
Underbar satir som nästan blir bättre eftersom Fox har gjort den. Känns lite opolerad men fortfarande sevärd!

Gökboet2015-03-21
Gökboet har nog varit passagerare lite väl länge på hype-tåget. Helt klart en mycket bra film men inte enastående. Nicholson och Chief är grymma dock.

Easy A2015-03-10
Återigen en briljerande Emma Stone. Mysig film med en helt okej story i övrigt. 3+

The Signal2015-03-09
Ett mycket snyggt foto och snygga effekter blir förstörd av en helt katastrofal story.

Chef2015-03-08
Riktigt mysig film och inte minst ren foodporn. Även om Twitters produktplacering är väldigt påtaglig så är den bra invävd i storyn.

Bert - den siste oskulden2015-02-21
Bert gör sig betydligt bättre i bokform. Väldigt seg men pluspoäng för nostalgikänslorna den frambringar och Ulvesson som alltid är härlig.

Stalker2015-02-19
Fantastiska dialoger, scener och foto. När förtrollningen sedan är bruten efter någon timma tar det dock lite stopp, det händer lite för lite.

Filip & Fredrik presenterar Trevligt folk2015-02-14
Viktig film men jag lämnas oberörd. Bör ses dock. Är Billy Tang världens mest intressanta person?

Kingsman: The Secret Service2015-02-09
Väldigt låga förväntningar tack vare en väldigt tråkig IMDb-beskrivning blev till den bästa bioupplevelsen jag någonsin haft.

The Riot Club2015-01-30
Väldigt intressant och charmig (nåväl) film med väl valda karaktärer. Bra skådespel och speciellf Hugo (Sam Reid).

Walk of Shame2015-01-13
Ändå inte en alltför hemsk komedi, även om skämten är väldigt tidsanpassade. Banks och Nealon gör det som gör dem bra.

eXistenZ2014-12-31
Flög väldigt högt ovanför mitt huvud. Har potential men lite väl många inslag.

Weirdsville2014-12-20
Klarar inte att hålla mitt intresse uppe. Försöker att vara lite djupare och roligare än vad den är. Ganska bra upplagt narrativt dock.

The Human Centipede II2014-12-18
Min första etta någonsin, efter 170 betyg. Föregångaren var ju ändå okej men detta är helt katastrofalt.

Nästa sida »