Alla kommentarer avHengman

Red Dot2021-02-14
100% cringe - inte en kvalitativ sekund!

The Lighthouse2021-01-27
Börjar bra, blir sedan seg och fånig.

Se upp för Jönssonligan2020-12-26
Ingen komedi, ingen spänning, ingen barnfilm, ingen vuxenfilm - och framför allt: ingen Jönssonligan-film.

Beck - Utom rimligt tvivel2020-12-13
Dåliga huvudkaraktärer och pinsamt pk. Storyn kraftigt "inspirerad" av bättre förlagor. Med detta sagt: Den bästa filmen på länge i dålig serie.

Festen2020-12-11
Bara otrevliga karaktärer och hemsk att titta på pga inspelningstekniken.

Klovn: The Movie2020-12-08
Riktigt risig grabbhumor. Betydligt sämre än Baksmällan, som också är en risig grabbfilm.

Logan Lucky2020-11-08
En riktig skitfilm i ordets rätta bemärkelse. Får Jönssonligan att framstå som en Oscarsvinnare.

Motorsågsmassakern2020-09-22
Riktigt pissdålig.

Halloween2020-06-11
Så värdelös att man bara sitter och gapar.

Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile2020-06-06
Tråkig och meningslös

Doctor Sleep2020-05-25
Inte mycket till rysare, men ganska skön stämning. Spelar i en helt annan, sämre, liga än the Shining.

BlacKkKlansman2020-05-25
Mycket svag politisk film. Ja ja ja, Trump är dum, rasister är dumma...

Bait2020-04-01
Filmskoleprojekt med lite smårolig dialog.

Color Out of Space2020-03-22
Aldente men underhållande. Kanske inget för den breda massan.

Koko-di Koko-da2019-12-18
Mestadels trams och obegripligt.

A Girl Walks Home Alone at Night2019-12-18
Snäll katt och fint filmat. I övrigt ett sömnpiller rakt igenom. Kan garanterat förstöra vilken skräckfilmskväll som helst.

The Boy2019-12-09
En rysare som inte är obehaglig blir lite seg efter ett tag. Snygg tjej dock, lite mer naket så hade det blivit en trea.

Downsizing2019-11-17
Bra idé, bra skådespelare, dålig film.

Joker2019-11-12
Alla filmer med Nolans Gotham-miljö och politiska kontext får ju ett par stjärnor gratis. Annars en ganska normal underdog-berättelse i grunden som givetvis tar absurda proportioner på gott och ont; spänning och inte en död sekund, men samtidigt svårt att ta den svarta socialrealismen på för stort allvar. Nu vill man bara se en uppföljare där man får se hur Jokern bygger upp sitt våldskapital. Vore mycket intressant.

Journal 642019-10-20
Utklassar Beck, Bron, Wallander och dylika genrekamrater.

Secret Obsession2019-07-27
Starkys kommentar säger det mesta. Lövtunn story, idiotiska karaktärer och ett mycket orealistiskt polisarbete. Skrattretande dåligt.

The Imitation Game2019-07-15
En ganska prydlig och tillrättalagd tevefilm där Benedict Cumberbatch kör vidare på Sherlock-stilen med en tydlig twist av autism. Intressant historia i verkligheten som hade förtjänat en mycket bättre film, som nu varken är engagerande eller spännande.

Hereditary2019-06-30
Kul med en skräckis som undviker jumpscares och skithöga ljud osv. I början finns också en del stämningsfulla scener. Men för att sammanfatta filmen i all enkelhet: Uppbyggnad....uppbyggnad....uppbyggnad...Och sedan fånigare och fånigare, fram till slutet som är riktigt pinsamt dåligt. Skådespelarinsatserna är på buskisnivå. Alla som har gett höga betyg här och på IMDB är fejkkonton, va?

Midnight Special2019-06-17
Obegripligt höga betyg på denna kalkon. Efter att ha sett film i 30 år brukar jag lyckas undvika det värsta skräpet, men ibland råkar en och annan slinka igenom ändå - och detta var den värsta i år. Stämningen i de inledande scenerna är lovande, men följs sedan av skådespelare som är mindre karismatiska än skyltdockor, oförståelig händelseutveckling och framför allt - specialeffekter som jag hade kunnat göra bättre på min mobiltelefon (Doro, knapptelefon). Pinsamt!

Den skyldige2019-05-06
Gav både mig och mitt sällskap rejält med ångest stundtals. Mao bra. Huvudpersonen ungefär som en verklighetstrogen, välspelad Gunvald.

Tårtgeneralen2019-05-05
Persbrandt är Persbrandt och Filip/Fredrik är Filip/Fredrik. Ingen av dem är trovärdiga, och de tar för stor plats. Själva huvudhistorien är hafsigt berättad med obekväma plotholes. Med det sagt är det en ganska fin miljö- och tidsskildring, som är mer drama än komedi.

Get Out2019-05-05
Spännande och lite rolig. Säger absolut ingenting på något djupare plan. Men den passar mycket bra till chips och läsk.

Outbreak - I farozonen2019-02-19
Inte bättre eller sämre än något annat skräp på teve. Trivsam 90-talsstämning.

Rocco2019-02-10
Känns som att Rocco själv har finansierat och regisserat denna dokumentär. Rakt igenom klyschigt och helt utan problematiserande frågeställning. Mot slutet kändes det mest som reklam för Roccos "sista" p-våffla, som f ö verkade helt otroligt dålig. Ganska fint foto räddar tvåan.

Arrival2019-02-08
Inte en enda ostig sexscen, tröttsam actionupptrappning eller fula datorgjorda monster - därmed bättre än 99% av alla andra sci fi-filmer. Dessutom välgjord och spännande fram till de sista översentimentala minuterna. En högklassig sci fi för en mogen publik.

Nästa sida »