Alla kommentarer avHerrNenne

Freeway2021-09-18
Var rädd att det skulle vara standard actionthriller med en mördare som jagar ett offer genom hela speltiden så var glad att det inte var så. Det gjorde att det var intressant hela vägen. Det är dock inte något speciellt bra, eller medryckande. Det kulminerar lite i trams. Men sebar.

Reminiscence2021-09-11
En utmaning att försöka hålla fokuset på filmen. Ville göra vad som helst förutom att titta.

The Suicide Squad2021-09-11
Knappt bättre än första. Nån enstaka cool scen och några roliga skämt. Ett par fina scener. Max tio minuter bra film är det man får ut av det här stenhårda men till sist misslyckade försöket att skapa något "coolt". Till slut är det bara ett gäng ganska tråkiga karaktärer i en ännu tråkigare historia, med lite crazy inslängt för de som går på sånt.

Dinner in America2021-09-10
Det tar ett tag för den att ens tillåta sig själv att bli omtyckt, men när den gör det känns det verkligen förtjänat. Älskar relationen mellan Simon och Patty.

Jungle Cruise2021-09-07
Inget blod men femtio döda. Blir lite konstig i tonen, lyckas inte helt sätta matinékänslan tyvärr. Känns både barnslig och för mörk.

Jolt2021-09-07
Standardaction som vissa stunder lyckas vara så cool som den försöker med hela tiden. Misslyckas helt med världbyggandet dock.

Black Widow2021-09-03
Känns både meningslös och ointressant. Stabil film med rätt tråkig handling och lyckas inte ta sig närmare Black Widow heller: det görs mycket bättre i andra filmer. Faktum är att jag tycker det här gör hennes karaktär fattigare. En stor besvikelse precis som allt annat som än så länge kommit ut efter första rundan avslutades med Endgame.

Danny Collins2021-08-30
Noll nytt men ganska trevlig film med en charmig Pacino. Enda minuset är det lite onödiga återfallet, ibland vill man bara ha feel-gooden.

Godzilla vs. Kong2021-08-29
Folk vill så gärna se dom slåss att dom är villiga att betala och stå ut med att se den här tunt maskerade ursäkten till en film för att göra det. Det är ganska pinsamt. Fighterna är allt folk vill se, så det finns ingen tanke eller ambition med något annat i den här filmen. Dom mejlar den starkaste energin människan någonsin hittat, från jordens innandöme till en ipad. Det är så det funkar. Dom bryr sig inte, så vi borde inte heller göra det.

Wild Mountain Thyme2021-08-20
Undvik denna. Låt inte skådespelarna lura in dig.

Locked Down2021-08-05
Någon borde stoppat det här. Tramsiga corona-idéer som av någon oförklarlig anledning finansierades. Antar att folk faktiskt blir galna i karantän. En plåga att se kompetenta skådespelare tvingas slita med det här hemska manuset.

I'm Thinking of Ending Things2021-07-04
Önskar att den inte tog över fyra timmar att se på.

Dragon Quest: Your Story2021-07-03
En dålig film som nog bara elvaåringar kan tycka om. hastigt, hackigt, hafsigt. Sen kommer slutet och det blir ännu sämre.

Pongo och de 101 dalmatinerna2021-06-27
Det är lustigt med disneyfilmer. Jag såg om den för första gången sen barndomen idag, som 34-åring, bara för att inse att jag nog troligen aldrig har sett filmen. När man var liten var filmer ändå en lyx, och man fick i stora drag nöja sig med de familjen faktiskt hade på vhs. Vi hade inte denna. Dock så har man ju läst de tecknade disneyböckerna, och man har ju lyssnat på kassettbanden och vänt blad när man hört det där ljudet, så man har ju ändå så gott som sett det. Det är intressant det där. Som en typ förstatitt på äldre dar så är det här helt okej men det enda minnesvärda är ju Cruella förstås, även om potentialen i henne är det största. (edit: sen googlade jag vhs-omslaget och började känna att jo, vi borde nog ändå haft denna. Jag vet inte alls. I vilket fall som helst är detta första gången jag som medveten, tänkande människa såg filmen.)

Cruella2021-06-25
Börjar och slutar väldigt bra, men känns lite lång. Emma Stone är fantastisk som Cruella. Äntligen en omarbetning mer i Maleficent-stil som fungerar, och inte bara en trött scenförscen-remake. Når nästan ännu högre på grund av vinkningen i slutet.

Fever Pitch - en i laget2021-06-22
Nä, jag vet inte. Ganska tafflig och tråkig. Finns ingen att riktigt bry sig om och inget leder till något.

37 Seconds2021-06-21
Väldigt spretig film som inte riktigt binder ihop allt men ändå rätt lättsedd och trevlig.

Long Shot2021-06-21
Finns en bra film där inne nånstans, bakom ett tjockt loager av toaletthumor och Seth Rogen-humor. Det finns noll kemi i kärleksparet. Några skämt är mycket lyckade dock.

Kungliga patrasket2021-06-21
Bra skådespelare men känns ganska meningslös.

The Meddler2021-06-18
Film med en extremt jobbig stämning igenom hela alltet, men som andra sagt så är det en fröjd när Byrne och J K Simmons är med. Sarandon är bra men karaktären är jättejobbig.

The Trial of the Chicago 72021-06-18
Det är mycket bra i den här filmen som är mycket kompetent castad och berättad, men det saknas en del också. Man får aldrig nån riktig överblick, eller kommer nära personerna, och slutet bara kommer helt plötsligt utan att man egentligen nått nåt crescendo. Kompetent och stilfull.

Dom kallar mej Trinity - djävulens högra hand2021-06-05
Underhållande, ja. Den borde nog varit kortare, blir rätt utdraget.

En väldig vänskap2021-06-05
Fruktansvärt fint, även om den såklart också är en film om Livet så allt får ju inte vara så fint. Önskar man kunde hoppat över viss verklighet, till exempel med Hera.

The Girl King2021-06-04
Valet med svenska skådisar som ska försöka ta sig igenom ett ganska dåligt manus på engelska var ju att sätta krokben för sig själv, men antar att de internationella framgångarna väger upp det. Urtråkig.

Teenage Mutant Ninja Turtles2021-05-03
Hade det inte varit Turtles hade man ju varit helt ointresserad. Filmen i sig är bara en actionpackad, tempofylld Bay-rulle som mest känns som Transformers. Det viktigaste är spektaklet och actionen, inte karaktärerna eller världbyggandet. Tyvärr, för annars hade det blivit så mycket bättre.

Motherless Brooklyn2021-05-03
Alldeles för lång, gillar snokandet men känns som om ingenting egentligen händer. Ointressant.

The Boy Next Door2021-05-03
Fungerade helt okej att skratta åt i grupp med polarna. Annars är det bara skräp.

Wine Country2021-05-03
Det är ju ett bra skådisgäng och som tur är blir den inte så pinsam som man var rädd för, men det blir aldrig bättre än helt okej.

Project Power2021-05-03
Undvik det här skräpet till varje pris. Dom brydde sig inte när dom gjorde filmen, så finns ingen anledning för dig att bry sig heller. En plot där alla får random superkrafter och alla bara råkar få exakt den superkraften snart kommer i behov av.

Blended2021-05-03
Sandler och Barrymore är charmiga tillsammans, så är det bara. Hyfsat hög nivå på humorn för en Sandler-film, vilket gör det här underhållande.

Nästa sida »