Alla kommentarer avHerrOber

Sherlock Holmes2010-09-16
En superbt regisserad film med enormt bra huvudrollsinnehavare.

Änglar och demoner2009-05-17
Mycket bättre än da vinci koden. Ron Howards regi och Zimmers musik gör den estetiska upplevelsen något extra.

Titanic2009-04-09
Vilken regi och vilken musik. vill inte egentligen men är tvungen att lägga en femma här.

När lammen tystnar2008-10-18
Mycket bra thriller. Hopkins gör sin definitivt bästa insats någonsin här.

Hitler - Ondskans natur2008-10-11
Bra som historisk fortbildning och ger perspektiv på hur förhållandena var och varför Hitler blev så populär. Som film i sig inte särskilt upphetsande men allt sammantaget en riktigt bra film

Wendy Wu: Homecoming Warrior2008-09-22
blir nog inte fånigare än så här. förutsägbar handling och humor. helt ok fight scener däremot. men, fånig!

Försoning2008-09-20
i början är filmen faktiskt mest en ansamling lösa trådar. Men häng på, för allt har en mening fast det inte verkar så just då. Troligtvis en av de vackrast filmade filmerna också och sättet som musiken och bilderna hänger ihop i vissa scener helt magiskt. Slutet knyter ihop allt och upplevelsen man lämnas med är ändå det som räknas. Fantastiskt!

Pulp Fiction2008-08-30
Helt otrolig. Efter filmen skrattade jag av ren glädje. Troligtvis de bästa dialogerna man kan se utan att öronen vrider sig till formen av taj mahal av ren eufori. fantastiskt

Love Actually2008-08-22
Måste höja till stor del pga musiken

Shrek den tredje2008-08-19
Harry Gregson-Williams som kompositör gör alltid succé. gillar Skämten. handlingen öär väl sisådär men de e ju rolig

Cloverfield2008-08-18
konstigt nog var den faktiskt riktigt bra. sällsynt bland den här sortens filmer

En riddares historia2008-08-16
snudd på femma. Har man Heath Ledger och Paul Bettany i samma film väntas succé och tro mig, det blir ingen besvikelse

Brokeback Mountain2008-08-03
sisådär dialoger och så men situationen som filmen försökte avbilda var ju bra och ett bra slut också. trots allt en fyra

The Dark Knight2008-07-28
Heath Ledger gör den här filmen. hans tolkning av jokern är alldeles fenomenal. Frid över hans minne.

Will Hunting2008-07-20
mycket nära toppbetyget men inte riktigt. skitbra film

Juno2008-07-14
Möjligtvis den charmigaste filmen jag har sett. Dialogerna är underbara och Page och Cera gör verkligen underverk i den här filmen Mycket originell. Gillar skarpt

Marie Antoinette2008-07-11
ja gillade faktiskt brytningen mellan musiken och tiden. Med lite historiskt fakta i huvet tyckte jag faktiskt att den var riktigt bra. Inte världens mest känslosvallande film men på sitt sätt mycket charmig

Härmed förklarar jag er Chuck och Larry2008-05-23
Faktiskt mycket roligare än jag trodde. Lite väl mycket gay-humor men riktigt rolig

The Last Castle2008-05-14
en mycket lös trea. Jag kan inte komma undan känslan av att man hejar på fel sida. Men trots det mycket underhållande. 3

Ice Age 22008-05-12
Sid räddar en trea

3002008-04-23
intrigen var väl något banal men den visuella upplevelsen är ju helt otrolig. snudd på en fyra bara p.g.a. av det

Skattkammarplaneten2008-04-02
Klarar av att ge den där "äventyrskänslan" som är så sällsynt i dagens läge. Verkligen en superfilm

Carolina2008-03-26
verkligt skön stämning genom hela filmen men räcker nog inte längre än en trea

To End all Wars2008-03-23
En otroligt stark film som skildrar olika människors reaktioner i fångenskap. De som gillar shindlers list kommer digga den här skarpt. dessutom är Robert Carlyle som vanligt helt suverän

Out of Towners2008-03-11
cleese höjer till två

Rädda Willy2008-03-09
Barndomsminnen

Cinderella Man2008-03-09
Räcker inte riktigt till en femma men Ron Howard gör ingen besviken. Crowe är som vanligt helt superb, en stark fyra

A Beautiful Mind2008-03-09
Regin är helt genialisk. Russel Crowe's insats som john nash är också helt superb. Den är dessutom väldigt oförutsägbar vilket jag gillar.

King Kong2008-03-03
Manuset var lite sisådär faktiskt men dialogerna var riktigt bra. Med facit på hand den bästa king kong filmen av alla

The Bourne Supremacy2008-02-28
Har inte ettans charm men trots allt en värdig uppföljare

Nästa sida »