Alla kommentarer avHidohebhi

Jägarna2012-01-10
Bland de bästa svenska kriminalarna jag sett måste jag säga. bra stämning, snygga miljöer och intressanta karaktärer. nu är jag väldigt intresserad av uppföljaren

Shutter Island2010-02-22
Hade riktigt höga förväntningar på den här filmen men känner faktiskt lite besviken efter att ha sett den. Visserligen var filmen stämningsfull och snyggt gjord men den saknade all originalitet både i plot och upplösning. Men en svag 3:a får den ändå så länge

State of Play2010-01-28
börjar ganska bra och blir riktigt spännande frammemot mitten, därefter tappar den dock och slutar som en ganska genomsnittslig thriller. Inte helt värdelös men mer än en stark 2:a blir det inte

Paranormal Activity2010-01-03
mja den var ganska medioker. Några spännande stunder här och var men saknade helt och hållet handling. Och ja filmen kunde verkligen klippts ett par sekunder tidigare.

Saw VI2009-12-16
bättre än 5an men fortfarande inte i klass med de tidigare filmerna, slutet kändes också ganska kasst faktiskt

Mongol2009-11-01
den var medioker. Dels kändes det som att den misslyckades med skapa en trovärdig eller realistisk djingis khan och dels så känns det som att filmen trotts sitt långsamma tempo inte riktkigt ger en klar bild över vad som hände. Dessutom kände jag mej lite sviken på avsaknaden av en riktig slutstrid. på plus sidan kan nämnas fina miljöer och en någorlunda intressant plot vilket räddar filmen något.

Orphan2009-10-11
mycket bra skräckfilm! inte särskilt läskig visserligen men bra stämning rakt igenom och riktigt bra barnskådespel också. Twisten är bra och så gott som oförutsägbar.

Drag Me to Hell2009-10-01
riktigt kass, försöker vara rolig och skrämmande på samma gång och misslyckas med båda. Hade en sådan handling som man verkligen bara störde sig på också.

Dödligt vapen2009-07-25
bättre än väntat faktiskt, stark 3:a

Sword Of The Stranger2009-07-19
vältecknad visserligen men tråkig och oengagerande handling. Och hur vältecknad den än är så tycker jag ändå inte att tecknade strider är särskilt coola.

Änglar och demoner2009-07-01
en dålig bok som har gjorts till en dålig film helt enkelt. Har aldrig begripit mej på grejen med dom där böckerna och filmatiseringarna är bara löjliga.

Terminator Salvation2009-07-01
jag blev ganska besviken faktiskt. Actionen var väl bra men det räcker inte så långt i min mening. Handlingen var inte alls bra, inget som överraskade eller utmärkte sig alls. En stabil 2:a får filmen, bättre än 3:an fortfarande men absolut inget speciellt.

Gone Baby Gone2009-06-17
riktigt bra film fram till slutet som tyvärr är riktigt dåligt. Stabil 3:a blir mitt slutfasit men den kunde ha varit betydligt bättre.

Löftet2009-06-14
sådär, visserligen var den spännande men den kändes väldigt oorginell och chockscenerna var dåliga. Slutet var väl visserligen lite annorlunda men inte på ett bra sätt, kändes som ett antiklimax.

Coraline och spegelns hemlighet2009-06-13
inte sådär jättebra måste jag säga. Hade väl sina stunder men på det stora hela var den ganska intetsägande. Men en stabil 2:a får den iallafall.

Primal Fear2009-06-12
börjar riktigt bra men sen tappar den rejält i mitten. Slutet räddar dock filmen så det får bli en stark 3:a iallafall.

Död snö2009-06-07
riktigt skön zombie splatter det här, bra stämning rakt igenom. Stark 3:a

De blodröda floderna II2009-06-07
Minst lika bra som ettan i min mening. Egentligen är plotten inte överdrivet bra men filmen räddas av sin mycket bra stämning och miljö. Så det får bli en stabil 3:a.

Fighter in the Wind2009-06-02
filmen har tyvärr ganska dålig och intetsägande martial art vilket är tråkigt då det ju är en martial art film. Trotts detta så är filmen riktigt bra. Den har bra handling och intressanta karaktärer, därav betyget.

Ong Bak 22009-05-28
Inte lika bra som ettan helt klart, (och att den kallas uppföljare till Onk-bak är ju konstigt då de inte har något gemensamt). Trotts det så var det en relativt underhållande film med mycket bra foto och martial art. En svag 3:a får den som helhet.

Ong Bak - The Muay Thai Warrior2009-05-26
riktigt bra film det här! den egenltigen ganska tunna storyn stör man sig inte på ett dugg och fighterna kan mycket väl vara de bästa någonsin (med stark konkurans från fearless dock). Tony Jaa känns minst sagt lovande.

Sherlock Holmes and the Leading Lady2009-05-23
ganska skön kriminalare det här och christopher lee gör ett utmäkrt jobb som sherlock holmes. Den är dock för lång, det hade varit smartare att klippa ner den en bit och släppa den som en långfilm istället för en miniserie. Ett annat fel är att plotten inte känns särskilt speciell. Men en stark 2:a får den iallafall som helhet.

Valkyria2009-05-22
Bra och spännande film som höll tempot uppe. Lite tråkigt dock att dom talade engelska men annars är det inte mycket att klaga på. En stark 3:a

Den siste kejsaren2009-05-22
den börjar inte särskilt bra måste jag säga, seg och inte så intressant handling. Dock så hämtar den sig rejält mot slutet. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilket betyg jag ska ge den men jag nöjer mej med en stark 2:a för tillfället men den var sevärd.

The Unborn2009-05-21
riktigt dålig skräckfilm faktiskt. Trotts att den hade högt tempo och mycket händelser så var den tråkig och oengagerande rakt igenom. Manuset var heller inte det minsta bra vilket förvånade mej då man hade hoppats på lite mer från killen som var med och skrev the dark knight.

The Ring2009-05-19
inte alls särskilt bra, för en gångs skull så var hollywoods version bättre (mycket bättre tillochmed) den här var inte alls lika skrämmande och hade betydligt sämre handling. Nej japaner kan inte göra skräckfilmer verkar det som.

Incident at Victoria Falls 2009-05-15
en relativt skön deckare med bra skådespelarinsattser. Dels är den dock för lång och dels så är inte plotten tillräckligt engagerande för att det ska räcka till ett högre betyg än en 2:a

Skälmarnas marknad2009-05-11
inget vidare tyvärr, har dock sina stunder, framförallt då slutet så det får bli en stabil 2:a

Body of Lies2009-05-08
ganska snyggt gjord och leonardo dicaprio spelar bra men bortsett från det så är det en högst intetsägande film. Ingenting i ploten är det minsta intressant eller annorlunda.

Phenomena2009-05-07
riktigt bra film det här, sjukt skön stämning och bra soundtrack. Och jennifer connelly var bra redan som femtonåring. En stark 3:a blir det

Nästa sida »