Alla kommentarer avHowler19

Greyhound2020-08-16
Det här var nog ovanligt specifikt riktat till de som är intresserade av marin krigföring. Om man inte har det intresset har jag svårt att se att det går att få ut något alls av att se på det här.

The Aeronauts2020-07-17
Välgjord på många sätt, inte minst visuellt. Det var dessvärre ett beklagligt beslut att förankra filmen i en verklig historia när filmskaparna inte var intresserade av att inkludera båda hjältarna som genomförde den här färden.

Ben-Hur2019-11-03
Till att börja med ska sägas att det absolut går att se och att det till och med är ganska underhållande. Men... nu har ju det här gjorts förut och det är med det i åtanke filmen ses. Problemet är att de som har gjort den här filmen verkar ha bristande förståelse för vad det egentligen är som gör främst Wylers film så otroligt bra. Resultatet blir alltså en film där filmskaparna har missat poängen med sin egen film.

Joker2019-10-10
Varför gillar folk det här så otroligt mycket? Allt som kommer från en serietidning ska tydligen hajpas bortom rim och reson nuförtiden.

The Little Mermaid2019-08-04
Jag kan verkligen uppskatta att det här lågbudgetsällskapet har försökt göra något ambitiöst. Det gick åt helvete, men jag gillar verkligen att de försökte.

Francofonia - Louvren under ockupationen2019-07-22
Det var ingen superspännande upplevelse att sitta och läsa undertexter av Aleksandr Sokurovs funderingar i en och en halv timme, måste jag säga. Det kändes som att jag såg filmen med kommentarspår istället för den riktiga filmen.

A Bigger Splash2019-07-17
Länge småtrevligt men sen gör filmen en konstig u-sväng och blir något väldigt alldagligt.

Avengers: Endgame2019-05-30
Jag är så trött på Marvel vid det här laget att filmen kanske aldrig hade en rättvis chans hos mig. Men ändå: Det känns verkligen att det är mer fokus på att hitta övergångar till nästa våg av filmer än det är på att göra ett riktigt avslut. Sen är det mest en stor röra där allting är möjligt på ett sätt som för med sig att ingenting heller spelar någon roll. Det blir liksom bara platt på ett sätt som devalverar alla filmer som har lett fram till det här. Med det sagt är det inte så att det saknas behållningar. Det är skaplig popcorn-underhållning, men inget mer.

A Night at the Garden2019-01-22
Sjuk grej och allt det där, men att rota fram fem minuters arkivmaterial och skriva fyra rader i Windows Movie Maker känns som en lat form av filmskapande.

Sorry to Bother You2019-01-16
Efterblivet på alla tänkbara plan.

Ljuset från Lund2019-01-09
Ingen bra film, men lite kul att se som lundensare.

The 15:17 to Paris2018-11-10
Den lilla biten som faktiskt handlar om terroristattacken är rätt okej, men majoriteten av filmen handlar om en massa andra saker och det är stundtals parodiskt. Det känns som om någon gav Eastwood det sämsta filmmanuset som någonsin skrivits med utmaningen att göra en bra film av det.

Rättegången - Amsalem vs. Amsalem2018-07-17
Att engagera med instängda rättegångsdraman är en svår konst, som den här filmen inte behärskar överhuvudtaget. Istället levereras ett personligt rekord i gäspningar. Det känns lite tråkigt med tanke på det allvarliga i ämnet, men faktum är att jag inte bryr mig ett dugg, och då har dessa filmskaparna verkligen misslyckats.

The Week Of2018-05-07
Första halvan var fullkomligt outhärdlig, andra halvan höjde sig till usel.

Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap2018-04-24
Småtrevligt, men så ansträngt tillrättalagt att det inte känns genuint och trovärdigt.

Maria Magdalena2018-04-04
En vacker och kontemplativ skildring av Jesus genom Maria Magdalenas ögon. Filmen har fått en del kritik för att vara långsam, vilket jag tycker var en helt nödvändig ingrediens för att försätta åskådaren i det meditativa tillstånd som är den här filmupplevelsens styrka.

Blockers2018-04-03
Trams som växlar mellan att överdosera vulgaritet och att predika. Jag är inte särskilt intresserad av vare sig John Cenas anus eller föräldraråd, så betyget blir lågt.

Game Over, Man!2018-03-24
Det här är bara ovärdigt.

Bad Things2018-03-19
Upplösningen är så horribelt billig att vilken film som helst hade kapsejsat. Inte för att det var särskilt bra fram tills dess heller, men det gick i alla fall att se utan att få cancer.

Annihilation2018-03-14
Annihilation är en så bra film att jag blir förbannad på Paramount för att de släpper distributionsrättigheter till Netflix för en film som vi alla borde ha fått se på den stora duken. Jag förstår inte riktigt invändningarna, framför allt de som klagar på originalitet som jag tycker är något som Annihilation har i överflöd. Att vara originell handlar inte i första hand om att använda sig av koncept som aldrig förekommit på film, utan det handlar främst om presentation. Att det är visuellt bedårande och en lysande Portman lyfter filmen till höga höjder, även om jag har lite svårt att avgöra exakt hur höga. Det får en omtitt avgöra, vilket jag mer än gärna ger mig på.

Promised Land2018-03-09
Välgjord film som hanterar en svår balans helt okej större delen av filmen, men tyvärr är slutfasen tillräckligt bedrövlig för att förstöra det som hade byggts upp.

The Eleven O'Clock2018-03-06
Tyckte det var uppfriskande att se någonting så anspråkslöst bland årets Oscarsnominerade kortfilmer. Rolig idé, och det var precis lika roligt som det låter.

Negative Space2018-03-06
Provocerande meningslös.

Phantom Thread2018-03-06
Som i flera av Andersons verk dansas det på linjen till det utdragna i vissa partier, och jag kan förstå att man kan se det på ett annat sätt om man inte är i rätt sinnestillstånd. Jag tycker att Phantom Thread håller sig på rätt sida, mycket tack vare den fenomenale Day-Lewis men även kvinnorna runt honom. Ett typexempel på att film i första hand handlar om presentation, och att vilket ämne som helst kan greppa tag i en om det är gjort med fingertoppskänsla. Mycket bra.

De närmaste2018-03-06
Så länge den briljanta nya bekantskapen Ine Wilmann är i fokus på egen hand är det här en mycket bra film om Charlottes inre kamp. Tyvärr blir filmens kärna lite lidande av att Berger är alldeles för stel för den här typen av roll.

Atomic Blonde2018-02-25
Första halvan känns som en youtube-video som någon klippt ihop i windows movie maker och överbelastat med fräsig musik. Andra halvan hittar en klädsammare ton och är rätt bra, men inte tillräckligt för att rädda helhetsintrycket.

Liberated: The New Sexual Revolution2018-02-12
Det är ju ganska deprimerande att se den här världen av fulla ärthjärnor och empowered sluts. Det är inga revolutionerande slutsatser som dras, men det finns säkert många som hade mått bra av att fundera över vad som presenteras. Jag kommer aldrig att förstå människor som är så besatta av vad andra tycker om dem att de går emot vad de själva vill, men jag har väl ett starkare psyke än dessa individer tack och lov.

Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge2018-02-10
En film som glimtar till lite då och då, kanske främst när den berömda Pirateslåten tutar igång och man får associationer till den här filmseriens tillstånd innan den blev tröttsam.

Bäst före2018-02-04
Slår världsrekord i repetitiv musik. Rent skräp rakt igenom.

Darkest Hour2018-02-03
Narrativet kring Darkest Hour har blivit att Gary Oldman lyser starkare än filmen. Även om jag tycker att Oldman är lysande, så tycker jag inte det är rättvist mot filmen att avskriva den som något mediokert i övrigt. Joe Wright har skapat en tät och intim film med vackert bildspråk som förtjänar sina hyllningar även bortsett från Oldmans uppvisning.

Nästa sida »