Alla kommentarer avIG-88

Hotet2007-09-28
Prisjägaren IG-88 blev, som tatsujin, imponerad av labbet och gillade det, väldigt schysst scenografi och rekvisita. The Andromeda Strain var också stundtals spännande och blev aldrig seg, en stark 2:a. "The voice belongs to Miss Gladys Stevens who is 63 years old. She lives in Omaha and makes her living taping messages for voice-reminder systems."

En satans eftermiddag2007-08-16
"W-N-E-W - plays all the hits"!

King Kong2007-08-13
Prisjägaren IG-88 håller med christopherno1:s kommentar: "besviken. jag tycker filmen började bra och spännande men sen när dom väl komm till king-kong ön blev det så överdrivet så att det förstörde hela filmen. Sen blev alla "känslosamma" scener mellan tjejen och gorillan bara jobbit. Bra specialeffekter dock" Prisjägaren håller inte med helt angående specialeffekterna, (bland annat) för att scenen han mest kommer ihåg är jakten i dalen på ön p g a att specialeffekterna såg riktigt illa ut där. Karaktärerna betedde sig även stundtals orealistiskt på ön, och jack black var jobbig i denna. Avslutningsvis är king kong för lång, och framförallt för jobbigt maffig för Prisjägaren att titta på. Prisjägaren tänkte länge, tänkte på hur den var, men kan inte bestämma sig för om king kong ska ha en 1:a eller en 2:a i betyg. Därför utan betyg tills vidare.

Cop Land2007-08-13
"Two kinds of people in this world. Pinball people and video game people. You Freddy, you're pinball people!" Liotta

Spider-Man2007-08-09
Prisjägaren IG-88 såg denna för längesedan, litar på Filmtipset, och sätter en 2:a.

How High2007-08-01
Prisjägaren surfar runt som vanligt bland film_Alex kommentarer och kommer in här, och ser att rapparen med världens coolaste MTV-crib är med - Redman!

Con Air2007-07-06
P:et såg ett bra exempel på dussinaction, som endast var bitvis underhållande under själva flygturen. Anslaget, första 8 minuterna är fullkomligt bedrövliga. Om du inte har sett den här, börja alltså se efter 8 min. Det är en monolog där cages fruktansvärt jobbiga röst med löjlig sydstatsdialekt maler in i huvudet. John cusack var riktigt jobbig att titta på, och finns det nån som inte hatar nicolas cage? Minst en gång i filmen (59:e minuten) så fullständigt massakreras öronen av vidriga 80-tals (?) gitarrer. Slutet är så förutsägbart att man hellre skär sig i armarna och finalen är pinsam och fruktansvärt utdragen. Chapelle är trevlig men man vill verkligen att filmen ska sluta illa för dom flesta inblandade. Riktigt illa. Prisjägaren avslutar: OK ibland, men räcker absolut inte till en 2:a. Danny Trejo dock - alltid äkta, alltid cool. "What if I told you insane was working 50 hours a week in some office for 50 years..." (Buscemi)

Ombytta roller2007-07-02
Prisjägaren såg den här för länge sen, minns den som kul, men har inte lust att se den igen, därför 2:a. Gäsp.

Easy Rider2007-07-02
Prisjägaren gillade inte denna film, men den får ändå en 2:a på grund av Jack Nicholsons karaktärs frihetliga teorier och även lite för soundtracket.

Mars Attacks!2007-07-01
Prisjägaren IG-88 hade för sig att denna var kul, men den är ju totalt bedrövlig upptäcker han efter en andra titt. En komedi som förvånar, dels för alla kända skådespelare som radas upp i förtexterna och dels för uselheten.

Pelikanfallet2007-07-01
Oengagerande, men Prisjägaren orkade inte heller förstå och la av efter ca 30 min. Kanske lättare om man läst boken.

Casino2007-06-16
Prisjägaren gav scorsese en ny chans, men fattar inte varför han ska fortsätta se efter ungefär en timma, eftersom casino är tråkig och meningslös.

Heat2007-06-16
Prisjägaren IG-88 delar ut en mycket stark 4:a. Att 4:an är mycket stark kommer han på när/efter han såg utvalda delar av Heat en andra, och framförallt en tredje gång. Heat har en grym, och lång, konfliktupptrappning som slår det mesta. Prisjägaren är osäker, han kanske borde och/eller kommer sätta en 5:a på denna film. Prisjägaren tycker Heat är rejäl, cool och bra.

The Rock2007-06-16
Prisjägaren om the rock: Stundtals tafflig, maximalt en 3:a. Kul replik av en i gisslan 15:05 in i filmen dock: "What kind of fucked up tour is this?!"

Förhandlaren2007-06-14
Prisjägaren IG-88 gillade denna helt klart första gången han såg den. Nu, andra gången, var den inte lika bra (av förklarliga skäl). Gisslanfilmer är kul men det här är en ganska ordinär, men bra, actionrulle.

Avgrunden2007-06-14
En tråkig och riktigt oengagerande film som Prisjägaren IG-88 såg lite för länge på. Prisjägaren bryr sig inte alls vad som kommer att hända, drygt en timma in i filmen. Scenografin, modellerna, bilderna och allt sådant vill ändå Prisjägaren lyfta fram, för the abyss ser bra ut.

Freedom Writers2007-06-14
Prisjägaren IG-88 måste bara hylla mästare film_Alex som återigen skriver klockrena kommentarer till klockrena betyg! You Go! Åt mathildaa tar Prisjägaren fram nervbedövningsgeväret alternativt ljudbedövningspistolen.

Battlestar Galactica2007-06-11
Vansinnigt bedrövlig, förutsägbar och löjlig med fula animationer, usla skådespelarinsatser (till och med Prisjägaren såg detta då karaktärerna bland annat tycker det är ganska trist när deras hemplaneter sprängs sönder och samman) samt fult omslag gjorde Prisjägaren IG-88 tvingad att skriva denna kommentar. Prisjägaren blir tyvärr tvungen att sätta ett hiskeligt överbetyg.

The Italian Job2007-06-05
15 minuter var nog för Prisjägaren IG-88.

Muriels bröllop2007-06-05
Prisjägaren IG-88 har skrivit en uppsats till denna film och blev belönad med ett högt betyg. Prisjägaren publicerar här, för första gången i skrift offentligt, ett utdrag från uppsatsen. "Muriel lyssnar mycket på ABBA i allmänhet och låten ”Dancing Queen” i synnerhet, och det är troligt att hon just vill vara den unga tjejen som den låten handlar om."

Snakes on a Plane2007-06-05
Prisjägaren IG-88 såg alldeles för många minuter på denna bedrövliga sak.

Get Shorty2007-06-05
Prisjägaren IG-88 nöjde sig även i denna film med att se anslaget.

Thank You for Smoking2007-06-05
Anslaget räckte för Prisjägaren IG-88 i denna film.

Kod Mercury2007-06-04
Prisjägaren IG-88 ger utrymme för en 1:a.

Die Hard - Hämningslöst2007-06-04
Prisjägaren IG-88 anser att första 15 minuterna ungefär, är bra.

Matrix III2007-06-04
Prisjägaren IG-88 har ej sett denna film, men tycker att den verkar intressant.

Speed2007-06-04
Prisjägaren IG-88 tänkte först att "detta var väl en OK film", men vid närmare eftertanke... Nej.

South Park - Bigger Longer & Uncut2007-06-04
Prisjägaren IG-88 ger denna film ett väldigt högt betyg, på grund av att den var bra i teidatsnallem. Filmtipset träffade även rätt i det troliga betyget.

Jurassic Park2007-06-04
Prisjägaren IG-88 tycker att detta var en bra film, med fräcka dinosaurier.

Falling Down2007-06-04
Prisjägaren IG-88 förstår inte riktigt alla positiva kommentarer till denna film. Prisjägaren fann den inte särskilt trovärdig när han såg den. Han tänker då speciellt (eller möjligtvis bara, kan hända trovärdigheten inte kunde återhämta sig efter det) på scenen med gänget på kullen. Ska väl tilläggas att det var ett tag sen Prisjägaren såg denna film, så kanske, kanske får han ge den en ny chans någon gång. Prisjägaren IG-88 gillade den inte, men garderar sig med detta betyg.

Nästa sida »