Alla kommentarer avIa

If....2013-08-23
Skrämmande close to home, med de senaste årens massakrer.

Django Unchained2013-02-11
En halvtimme för lång.

The Avengers2012-09-17
Orkade inte ens se klart den. Ofattbart oinspirerat manus och trista rolltolkningar.

Apflickorna2012-07-30
Kändes mest som en överregisserad pjäs, utan naturlighet eller trovärdighet. Det enda som var ett uns underhållande var barnet, men även där var den osannolika dialogen som en irriterande sten i skon som man inte kan skaka bort.

Charlotte Rampling i egna ögon - och andras2012-07-20
Fascinerande porträtt av en fascinerande skådespelerska, som alltid stått vid sidan av och aldrig tagit klivet helt in i rampljuset.

En dag2012-02-26
Går överhuvudtaget inte att jämföra med boken. All charm gick förlorad och kvar lämnades en sentimental dussinberättelse.

Drive2012-01-29
Otroligt annorlunda och fängslande.

Häftigt drag i plugget2011-08-23
Den i särklass bästa high school-filmen som innehåller allt - inklusive en ung, stenad Sean Penn.

Svinalängorna2011-07-26
Inte trogen boken, vilket faktiskt gjorde filmen bättre. Helt okej diskbänksrealism.

Enter the Void2011-07-26
Imponerande i fem minuter. Efter en och en halv timme satt jag bara och väntade på slutet. Efter två och en halv timme gav jag upp. En enda kameraåkning över Tokyo till och jag hade blivit galen.

Pump Up the Volume2011-07-03
Långtråkig och töntig - även för en collegefilm.

Medan åren går2011-06-19
En del fulländade scener i en stillsam och verklighetstrogen film.

Dumpa honom!2011-06-19
En film där män framstår som svin och kvinnor som patetiska nollor.

Milk2010-12-26
Stark femma till Sean Penn, som gör ett av sitt livs bästa roller.

Sex and the City 22010-12-17
Orkade till början av bröllopet, sedan var det så patetiskt plågsamt att jag var tvungen att stänga av. Ingenting - INGENTING - av seriens vassa humor finns kvar. Istället finns bara en amerikaniserad klyschfest av bibliska proportioner. Röd varningsskylt.

I Love You Phillip Morris2010-10-25
Helt oförståelig - är det en komedi, är det en tragedi? En film med klara schizofrena drag. Dessutom är Jim Carrey lika usel som vanligt.

Dark City2010-10-14
Oerhört stilren och snygg inledning, med ett aningen mer mediokert och rörigt slut.

Mary & Max2010-09-22
Lysande film som hela tiden visar nya bottnar. Alla bör se!

An Education2010-08-15
Trevlig men överskattad. Fantastiskt skådespel av Mulligan, förutsägbar och otrovärdig Sarsgaard.

Ray2010-04-20
Bra, men lite händelsefattig och lång.

Shutter Island2010-03-14
Hitchcock möter La moustasche möter twisten i Sjätte sinnet. Mycket bra.

Alice i Underlandet2010-03-08
Grav besvikelse, till min stora chock! Fullkomligt grund utan möjlighet att fatta sympati för en endaste en av karaktärerna. Depp är lysande som vanligt, men det räcker inte.

Till vildingarnas land2010-01-30
Underbar. Och filmmusiken är bland det bästa och mest passande någonsin.

Hästmannen2010-01-13
Oerhört välgjord och sorglig. En fröjd för svensk dokumentärfilm.

Försoning2010-01-13
Oerhört vacker med intressanta filmtekniska lösningar. Stilla tempo som inte känns långsamt tack vare klippen.

Metropia2009-12-22
Intressant tanke, tunnflytande story. Tråkigt att tappa så mycket på storylinen när man lägger så mycket skicklighet på det stilistiska.

20122009-11-23
Så fruktansvärt klyschig att jag kände mig smutsig efteråt. Svag, svag tvåa och bara tack vare bra specialeffekter och Woody Harrelson.

Bright Star2009-11-12
Fantastiskt fint berättad kärlekshistoria som lyckas hållas på det oskyldiga förälskelsestadiet. Mycket intim och stillsam känsla.

Drag Me to Hell2009-11-08
Vedervärdig. Fullkomligt avskyvärd. Lämnade mig illamående och förbannad på att jag slösat bort 1 ½ timme av mitt liv.

Role Models2009-11-05
Hade definitivt sina höjdpunkter!

Nästa sida »