Alla kommentarer avIlBrutto

Eraserhead2002-10-09
Den kanske mest skrämmande film jag sett. Lynchs mardrömsvision Eraserhead penetrerar det undermedvetna på ett så enormt sofistikerat sätt att jag inte för en sekund betvivlar att den lämnat mig med psykiska men för livet.

Alien2002-10-09
Dystopisk rymdklaustrofobi i en av de bästa monsterfilmerna någonsin.

Akira Kurosawas drömmar2002-10-09
Stillsam och underbart vacker.

Den andalusiska hunden2002-10-09
Den filmiska surrealismens nyckelverk. Fascinerande och banbrytande.

Belle de jour - dagfjärilen2002-10-09
Mer komplex än vad som först anas. Belle de jour är mästerlig i sina studier av uppror och sexualitet och en fantastisk film.

Shadow of the Vampire2002-10-07
Skådespelaren i Murnaus Nosferatu hette Max Shreck, ja. Walkens karaktär i Batman II är Burtons hyllning till Murnau, gissar jag. Det enda som gör den här filmen sevärd är förresten Dafoe.

Trekant2002-10-07
En av mina första erotiska upplevelser utspelade sig samman med denna film.

Shocking Truth2002-10-07
Ja, i allra högsta grad. Den är allt annat än objektiv, men visade sig vara superb när det gällde att skapa debatt.

Legend of the Red Dragon2002-10-07
Kul superöverdriven fantasy-kampsport. Favoritscen: när kung fu-mästaren springer på de flygande svärden. Se upp för den svenska utgåvan dock, ty den är dubbad åt helvete.

Dog Soldiers2002-10-06
Dålig åttiotalsinfluerad monsterskräck.

Rounders - sista spelet2002-10-06
Malkovich är strålande.

Rätt upp i 90-talet2002-10-06
Christopher Walken borde få ett pris av något slag. Brendan Fraser borde avlivas.

Baise-Moi2002-10-06
Uttråkande och amatörmässigt utförd historia. Uppmärksammad enbart för porrbitarna, förmodar jag.